וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בעזה: 9 לוחמים נפלו בקרבות בדרום ובמרכז רצועת עזה

לוחמי ההנדסה סמ"ר דוד בוגדנובסקי, סמ"ר רואי אליאס, סמ"ר אוראל בשן, סמ"ר גל הרשקו והפרמדיק סמ"ר איתמר שמן נהרגו מפגיעה בנגמ"ש במרחב חאן יונס. לוחמי המילואים אליהו מאיר אוחנה ונדב יששכר פרחי נפגעו ממטען חבלה. אליסף שושן ואוהד אשור נהרגו בהיתקלות

בווידאו: התקרב לעבר כוחות צה"ל וחוסל על ידי לוחמי אגוז; תיעוד ממצלמה שנמצאה על גופת מחבל 23.12.23/דו"צ

דובר צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום את שמותיהם של תשעה חללי צה"ל, שנפלו אתמול בקרבות בדרום ובמרכז רצועת עזה. בקרבות נפצעו שישה חיילים באורח קשה. במהלך סוף השבוע נפלו ברצועה 14 חיילים.

חמישה מתוך תשעת הנופלים נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל נ"ט בנגמ"ש בו נסעו במרחב חאן יונס. בתקרית נפצעו באורח קשה שני לוחמים נוספים. האירוע מתוחקר בצה"ל.

סמ"ר דוד בוגדנובסקי, בן 19, מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7) נפל באותה תקרית בדרום הרצועה.

מ"ר דוד בוגדנובסקי, מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 19 בנופלו.. דובר צה"ל
דוד בוגדנובסקי/דובר צה"ל

סמ"ר רואי אליאס, בן 21, מצופר, גם הוא לוחם בגדוד, נפל בקרב. מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה סיפר עליו:"בחור נפלא, ערכי, ספורטאי, מעורב רבות בקהילה, אהב את הערבה והחיים בה. היה לי איתו קשר אישי, ודיברנו רבות על רצונו לחזור לערבה לבנות בה בית ומשפחה ולהמשיך את ערכי ההתיישבות והחקלאות, של מורשת אביו היקר, ששון אליאס, הדמות המרכזית בגרעין המייסד של הישוב צופר, שהינו אח שכול.

"רגע מרגש מאוד, העניק לי רואי, כששלח אלי צילום שלו בסיום מסלול, כשהוא מניף את דגל הערבה בגאווה. גם ברגע הזה, היתה חשובה לו הערבה והביא לנו כבוד. דמות של בן ממשיך למופת אבדן עצום. נזכור אותו תמיד. תנחומים למשפחת אליאס הנהדרת".

עוד בוואלה!

8 לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועה, 6 נפצעו קשה

לכתבה המלאה
סמ״ר רואי אליאס. דובר צה"ל
רואי אליאס/דובר צה"ל

סמ"ר אוראל בשן, בן 20, מחיפה, לוחם בגדוד, נפל גם הוא בקרב זה. בשן, במקור מקריית ביאליק, היה בנם של ליאת וצחי, ואחיה של אופק. הוא למד בבית הספר היסודי "ביאליק" ובחטיבת הביניים "אפק". את התיכון החל באורט בעיר ובהמשך עבר ללמוד בתיכון "עמל" בקריית חיים.

ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי סיפר: "ב-6.11.23, הגיע לחופשה בבית אמו לראשונה מאז החלה מלחמת 'חרבות הברזל'. ליאת אמו (המוכרת לרבים כ-'מיתוגית ליאת') כתבה אז בפייסבוק: 'אמאלה אמאלה כמה חיכיתי לנשום אותו, כמה חיכיתי לנשק ולחבק אותו! ניסה לעשות לי הפתעה אבל ידעתי שהיום אני רואה אותו, הרגשה של אמא!! תודה אבא שבשמיים שהחזרת בי נשמתי, החזרת לי את הנשמה שלי הטהורה, תודה ילד שלי שחזרת אליי לקצת אבל מספיק בשביל שאנשום שוב'.

"ליאת לא תנשום עוד את אוראל בנה שנפל בקרב על הגנת המולדת. אני שולח תנחומיי להורים ולאחותו ומבכה יחד עם כל תושבי קריית ביאליק את נפילתו".

סמ"ר אוראל בשן, מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 20 בנופלו.. דובר צה"ל
אוראל בשן/דובר צה"ל

בקרב נפל סמ"ר גל הרשקו, בן 20, מיפתח, מפקד כיתה בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7). בבית הספר בעמק החולה בו למד, ספדו לו: "בלב שבור ובצער רב אנחנו מודיעים על נפילתו של גל הרשקו בן 20, מקיבוץ יפתח, בוגר מחזור ס"ד", נכתב. "גל הוא אחיה של מיכל תלמידת כיתה י'1. גל היה נער ערכי, חכם, אהוב על כל סובביו, חברותי, דעתן ומלא בשמחת חיים. אנו מחבקים ומחזקים את משפחתו ומשתתפים בצערם הכבד".

סמ"ר גל הרשקו, מיפתח, מפקד כיתה בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 20 בנופלו.. דובר צה"ל
גל הרשקו/דובר צה"ל

סמ"ר איתמר שמן, בן 21, מלפיד, פראמדיק בעוצבת 'געש' (36), לחם עם גדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפל גם הוא בקרב בדרום הרצועה. הוא הותיר אחריו את ההורים אסף ודורית.

שמן השתתף לפני כשנה בקורס פרמדיקים. ליעד, שהדריך אותו בקורס, סיפר עליו: "חניך מסור, חותר ללמידה ואוהב אדם. איתמר לקח ברצינות את המשימות שהיו מוטלות עליו והיה מבצע אותן על הצד הטוב ביותר. מלבד איש מקצוע ומטפל טוב, איתמר היה בראש ובראשונה אדם עם לב ענק. איתמר היקר, תודה רבה שנפלה בחלקי הזכות להיות זה שמעצב לך את הדרך, אוהב אותך ואנציח אותך תמיד".

סמ"ר איתמר שמן, מלפיד, פראמדיק בעוצבת 'געש' (36) , לחם עם גדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 21 בנופלו.. דובר צה"ל
איתמר שמן/דובר צה"ל

בקרבות במרכז הרצועה נהרגו שני לוחמים מפיצוץ מטען חבלה, שהושלך לעברם בסביבת פיר אותו איתרו הכוחות בשטח.

רס"ר (מיל') נדב יששכר פרחי, בן 30, מהרצליה, חובש קרבי בגדוד 7810, חטיבת 'יפתח' (11) נפל באירוע. דודתו הילה כתבה בפייסבוק: "כִּי עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ בָּא בְּאַרְמְנוֹתֵינוּ. נדבי, האחיין המתוק שלי, הרגיש, החייכן, החכם, טוב הלב איננו עוד". דודתו ליאת הוסיפה: "נדב, אחיין יקר ואהוב שלי, הלב מדמם".

רס"ר (מיל') נדב יששכר פרחי, מהרצליה, חובש קרבי בגדוד 7810, חטיבת 'יפתח' (11), נפל בקרב במרכז רצועת עזה, בן 30 בנופלו.. דובר צה"ל
נדב יששכר פרחי/דובר צה"ל

רס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה, בן 28, מחיפה, לוחם בגדוד, נפל גם הוא באירוע. אוחנה נשוי לרויה ואב לשני ילדים קטנים, עמם עבר לגור בעפולה לפני כשלוש שנים. ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, כתב עליו: "בוקר קשה למדינה ולעפולה. שמונה חיילי צה"ל נהרגו במהלך סוף השבוע בקרבות קשים ברצועת עזה ובתוכם תושב העיר עפולה, רס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה, בן 28. בשם כל תושבי עפולה, אנו מחבקים את הרעייה רויה ובני המשפחה ברגעים קשים אלו. יהי זכרו וזכר כל חללי צה"ל הקדושים, ברוך".

אוחנה הוא רביעי בין שבעה ילדים במשפחה דתית וציונית, שעלתה לפני שלושה עשורים מצרפת. הוא למד בבי"ס רמב"ם ולאחר מכן בישיבת יבנה, במהלכה החליט להתגייס ולשרת בפלס"ר שריון שלוש שנים. בתום השירות למד ועבד כחשמלאי.

הוא אב לטוהר בת שנתיים והבן יוסף בן החודש, שנולד במהלך המלחמה. הוריו, אניי אשת חינוך ואברהם איש מחשבים סיפרו עליו: "במוצאי שמחת תורה כשהתקשרנו התברר שכבר קראו לו והוא היה מגוייס. היה חודש בגולן ונולד לו בן בתקופה זו והוא היה בברית.

"ידענו שהוא עכשיו כבר כמעט חודש בתוך עזה. למעשה כבר שיחררו אותם אבל בסוף העבירו אותם לדרום, והוא היה שם מאז הפסקת האש. אני יודע שמה שהם עושים חשוב וצודק ונכון. יודעים שזו מלחמה צודקת. יש לכך תשלום לפעמים, ואנחנו עכשיו משלמים אותו".

הם הוסיפו, "ברור שדאגנו, אבל האמת שלא פעם דאגנו שאולי לא תקיפים מספיק מול אנשי החושך האלה שם. בחיים לא אמרנו לו תעשה אולי פחות או תנסה להשתחרר, והוא גם לא היה מקשיב לנו אם היינו אומרים דבר כזה. התפללנו לשלום כל החיילים. יושבים כל הזמן ומחכים ל-V השני שיגיע בווטסאפ כאות חיים כשהיו יוצאים להתרענן. ההודעה על האסון הגיעה אתמול. לא הסבירו לנו מה קרה. אמרו שהיה קרב קשה על בניין ממולכד במרכז הרצועה והוא נפל".

רס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה, מחיפה, לוחם בגדוד 7810, חטיבת 'יפתח' (11), נפל בקרב במרכז רצועת עזה, בן 28 בנופלו.. דובר צה"ל
אליהו מאיר אוחנה/דובר צה"ל

באותו אזור נפל רס"ל (מיל') אליסף שושן, בן 23, מירושלים, לוחם בגדוד 6646, עוצבת 'שועלי מרום' (646), וכן רס"ל (מיל') אוהד אשור, בן 23, מכפר יונה, גם הוא לוחם בגדוד. השניים נפגעו מפיצוץ מטען במהלך היתקלות עם מחבלים. בתקרית זו נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים נוספים.

רס"ל (מיל') אליסף שושן, מירושלים, לוחם בגדוד 6646, עוצבת 'שועלי מרום' (646), נפל בקרב במרכז רצועת עזה, בן 23 בנופלו.. דובר צה"ל
אליסף שושן/דובר צה"ל

אשור התחנך בבית הספר "איש שלום" בכפר יונה, שם סיפרו עליו שהיה קפטן אהוב ומשמעותי בקבוצת רובוטיקה בעיר. בעיריית כפר יונה ספדו לו: "היה תמיד נכון לסייע בסבלנות ובהכלה והיה קרוי בחיבה 'הג'ינג'י שלנו'. מטובי בנינו. אנו מחבקים את המשפחה בשעתה הקשה ונמשיך ללוותה ולעמוד לרשותה בכל עת".

בקבוצת הרובוטיקה BumbleB #3339, בה אוהד לקח חלק פעיל בעבר ספדו לו: "אוהד, ג'ינג'י שלנו, תשאר בלבנו לעד. יהי זכרך ברוך".

רס"ל (מיל') אוהד אשור, מכפר יונה, לוחם בגדוד 6646, עוצבת 'שועלי מרום' (646), נפל בקרב במרכז רצועת עזה, בן 23 בנופלו.. דובר צה"ל
אוהד אשור/דובר צה"ל

שמותיהם של תשעת הנופלים מתווספים לחמשת החללים עליהם נודע אמש, שנפלו בקרבות בדרום הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully