וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשיפא עוצרים בשאטי: מחנה הפליטים שעשוי להיות נקודת מפנה בלחימה

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 23:05

המחנה שנמצא במערב העיר עזה וגובל עם בית החולים מהווה סמל עבור חמאס, כיתורו מסייע לבודד את אזור המרכז הרפואי ממחבלים ומונע תגבור של המבנה בחמושים. במקביל, פלסטינים עוזבים את האזור, ובעקבות ההתפנות הבהיר גורם צבאי: "מי שנשאר כנראה צריך למות"

בווידאו: צה״ל ושב״כ חושפים עדויות נוספות אודות השימוש שעושה חמאס בבית החולים שיפאא׳/צילום: דו"צ

צה"ל הידק הערב (שישי) את הכיתור על מחנה הפליטים שאטי ("מחנה החוף"), שנמצא בחלקה המערבי של העיר עזה. המחנה מהווה סמל עבור חמאס, שכן נמצאים בו מחבלים רבים וחמושים בכוננות. השתלטות עליו עשויה להוות נקודת מפנה בלחימה ברצועה בכלל, ובפרט - בהתקדמות לעבר בית החולים שיפא, שמתחתיו נמצאת מפקדת חמאס.

לכל העדכונים על המלחמה

בית החולים נמצא סמוך לאחד הגבולות של מחנה הפליטים, ולדברי גורמים צבאיים כיתור שאטי תבודד את אזור שיפא ממחבלים, תמנע מהגעת תגבור של חמושים ותסייע בהפעלת הלחץ הצבאי על האזור. "במרכז הרפואי כבר שומעים את רעש הטנקים וחילופי האש", אמרו גורמים צבאיים בשיחה עם וואלה.

פעילות חטיבה 401 ברצועת עזה, 10 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
לחימה ברצועה/דובר צה"ל

בתוך כך, אלפי פלסטינים כבר עזבו ביומיים האחרונים את מחנה הפליטים שאטי. על פי הערכות בצה"ל, הפינוי יימשך גם מחר. "מי שיישאר בשאטי בימים הקרובים כנראה צריך למות", הסביר גורם צבאי המצוי בפרטי התוכניות של צה"ל.

בשלב זה לא ברור כמה חולים יש בבית החולים. לפי ההערכה בצה"ל, רוב אנשי הצוות בו הם אנשי חמאס. גורמי ביטחון אומרים שיש שארגון הטרור "שתל" מחבלים שמתחזים למטופלים במחלקות השונות. ההערכה היא שבתוך שיפא מסתתרים לפחות מאות פעילי חמאס בדרגים שונים. לוואלה נודע כי צוותים במרכז הרפואי קיבלו הודעות אזהרה מגורמי ביטחון ישראלים שהם נמצאים באזור לחימה.

נכון לשעות הערב, מכלל 50 אלף האזרחים הלא מעורבים שהיו בשיפא נותרו רק כמה עשרות. האזרחים ניצלו את הציר ההומניטרי של צה"ל כדי לעבור דרומה. יציאת עשרות אלפי הפלסטינים משיפא מוגדרת כהישג מבצעי. המטרה היא לפנות את כל צפון הרצועה והעיר עזה, כדי שלא יהיו בהן עוד מחסות אזרחיים למחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully