וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: התצפיתנית רוני אשל נרצחה בשבת השחורה; לוחם שלדג דב משה כוגן נפל בעזה

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 7:39

צה"ל התיר לפרסום כי אשל, בת 19 מצור יצחק, נרצחה ב-7 באוקטובר, אחרי שהוכרזה כנעדרת. לוחם יחידת שלדג, רס"ר (מיל') דב משה כוגן, אב לשלושה ממושב נוב, נפל היום בקרב בעומק רצועת עזה: "עשה הכל בחיוך והיה חף מכל פוזה, הסוכה שהקימו בני הזוג עדיין עומדת בחצר"

בווידאו: חמ״ל התצפיתניות החדש שהוקם בנחל עוז/דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללים נוספים במלחמת חרבות ברזל: סמל רוני אשל, בת 19 מצור יצחק, שהיתה תצפיתנית בחיל הגנת הגבולות והוכרזה עד כה כנעדרת, נפלה במהלך השבת השחורה ב-7 באוקטובר, ורס"ר (מיל') דב משה כוגן, בן 32 מנוב, שנפל היום (חמישי) בקרב בעומק רצועת עזה.

רוני אשל, דב משה כוגן. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
התצפיתנית רוני אשל ולוחם שלדג דב משה כוגן/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

במועצה אזורית גולן המומים מהבשורה המרה על מותו של דב משה כוגן. כוגן, סיפרו במועצה, נולד וגדל במעלות, ובקיץ האחרון הגיע למושב נוב עם אשתו שקד ושלושת ילדיהם. הם קנו בית, שדובי שיפץ במו ידיו, והיה נראה שמצאו את מקומם. במועצה מספרים על אדם נעים הליכות, "איש שיחה שהתעניין בכל דבר והקרין ביטחון עצמי שקט, של אחד שיודע מה הדרך שלו. הוא עשה הכל בחיוך ובנחת והיה חף מכל פוזה".

מייד עם פרוץ המלחמה, נקרא דב לשירות מילואים, והיום כאמור נפל ברצועת עזה. הסוכה שהקימו בני הזוג בחצר ביתם, מספרים התושבים, עדיין עומדת.

במשפחתה של רוני, כואבים ומתאבלים: "רוני הייתה נשמה יפיפיה, היא אהבה מוזיקה ובעיקר את עידן עמדי, טונה ורביד פלוטניק. היא לא רצתה להיות תצפיתנית ובהתחלה היה לה קשה, אבל מהר מאד הבינה עד כמה זה תפקיד חשוב ומשמעותי. הן היו קבוצה מגובשת של בנות, החברות סיפרו שהיא היה מצחיקה אותן, מבשלת ומאכילה אותן. אחרי השבת השחורה היו לנו שתי אפשרויות - לומר שהיא מתה או להאמין שהיא חטופה. היינו בטוחים שהיא בחיים, לא היתה לנו פריבלגיה לוותר על האור הזה, על הנשמה שלה".

"המשפחה שילמה לאורך השנים מחיר כבד: משפחת סבתה של רוני חוותה את מפרעות הפרהוד בבגדד ואחיה של הסבתא נרצח. לפני חמישים שנה נרצחה בעזה קרולינה כהן בת ה-9, אחותה של הסבתא השניה. לפני עשר שנים נהרג בן הדוד, השוטר ירון הראל בעת מילוי תפקידו".רוני אשל היא החלל הראשון של צה"ל בצור יצחק. היא תקבר ביום ראשון בשעה 15:00 בביתה עלמין הצבאי בכפר סבא.

עם היוודע דבר מותה של רוני אשל, עלה ל-16 מספר התצפיתניות שנרצחו במהלך השבת השחורה. רק לפני כשבוע הודיע צה"ל על הירצחה של תצפיתנית אחרת, סמ"ר ים גלס, בת 20 ממודיעין מכבים רעות.

רק השבוע נחנך חמ"ל התצפיות החדש שהוקם לגזרת נחל עוז במחנה רעים, כחודש לאחר מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס. החמ"ל החדש שנבנה נועד לאפשר לתצפיתניות גדוד 414, אשר אמונות על ההגנה בגזרת החטיבה הצפונית באוגדת עזה למלא את משימתן. מפקד גדוד 414, סא"ל אופיר, אמר: "סיפורו של חמ"ל נחל עוז יהיה לעולם סיפורו של תפקוד הרואי ולחימה נוכח פני אויב. נרכין ראש לזכר הנופלות והנופלים, נחבק ונחזק את המשפחות היקרות, שהן חלק בלתי נפרד מגדוד 414 מעתה ועד עולם".

חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"סיפור של תפקוד הרואי". חמ"ל נחל עוז, שנפתח השבוע מחדש במחנה רעים/דובר צה"ל

בשבוע שעבר התראיינו ל"וואלה!" הוריהן של התצפיתניות שנפלו במהלך השבת השחורה. בראיון עימם הסבירו כי התצפיתניות התריעו שוב ושוב בנוגע לפעילות חשודה של חמאס על גדר הגבול, אך אזהרותיהם נתקלו בזלזול מצד המערכת הצבאית. לפי ההורים, כאשר ביקשו להצביע על שינוי מדאיג של דפוסי הפעולה של ארגון הטרור ליד הגדר, אמרו לתצפיתניות כי הן מספקות את "המודיעין הכי נחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully