וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו פחדן והממשלה לא מתפקדת. אני מפחדת להפקיר את גורלי בידיהם

יעל גרמן

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 9:42

בזמן מלחמה גורלית, אני רואה ממשלה ללא מנהיג, שלא דואגת לעם או מתעניינת בו. אי אפשר להשאיר בידיהם את המושכות: צריך לעשות הכול כדי להחליף את נתניהו ואת הממשלה הכוזבת הזו

בווידאו: נתניהו: “היה פה מחדל נורא. כולם יצטרכו לתת תשובות”/צילום: לע"מ

די! נכון. זה זמן מלחמה, אבל אני לא סומכת על בנימין נתניהו ועל השרים שידעו לקבל את ההחלטות הנדרשות בעת הזו - לא המדיניות, לא הצבאיות ולא הפנימיות. דרוש שינוי דרסטי - לשנות להחליף את הממשלה ובעיקר את העומד בראשה.

למען הגילוי הנאות, אני חברת יש עתיד. כיהנתי כשגרירת ישראל בפריז, ועם השבעת הממשלה ונתניהו כראש ממשלה, שלחתי מכתב התפטרות ובו הבהרתי שלא אוכל לייצג את המדיניות של הממשלה הנוכחית, במיוחד את חבריה הקיצוניים. אבל חשוב לי להבהיר: היום, בנוסף לדעותיי הפוליטיות, אני רואה ממשלה ללא מנהיג. ממשלה לא מתפקדת, לא דואגת ולא מתעניינת לא בחקלאים; לא בסוחרים; לא במפונים מהעוטף והצפון; ולא במשפחות החטופים או כלל העם.

ראש ממשלה שלא מסוגל לקחת על עצמו אחריות לאסון שקרה במשמרת הארוכה שלו, ראש מערכת שמטיל אחריות על הצבא שלוחם כרגע כדי להציל את המדינה - אי אפשר לסמוך על אדם כזה, שמאז הקמת ממשלתו עסק בלהרוס את הבסיס הדמוקרטי שלנו כעם וכמדינה. מאז הקמת הממשלה הוא עסק במהפכה משפטית מחפירה, ולא שם לב לכך שמתחת לאפו מתכננים לנו שואה.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. ללא, צילום מסך
לא מסוגל לקחת על עצמו אחריות לאסון שקרה במשמרת שלו. נתניהו/צילום מסך, ללא

נכון, עכשיו איננו יכולים לעשות חשבונות ולחפש אשמים, אבל עכשיו זה הזמן לדאוג שלא תבוא עלינו שואה נוספת. ברור לכולנו שתוצאת המלחמה הנוכחית תקבע את גורלנו כאן לעשרות השנים הבאות. אנחנו צריכים ראש ממשלה שיודע לקבל אחריות ומסוגל לקבל החלטות קשות ואמיצות. נתניהו מוכיח כי הוא פחדן, ואני מפחדת להפקיר את גורלי בידיו. לכן יש לעשות הכול להחליף את נתניהו, ויש דרך חוקית לעשות זאת.

בשנת 2014 חוקקנו חוק יסוד להצבעת אי-אמון קונסטרוקטיבי. זוהי הצבעה כפולה: (1) מצביעים אי אמון בממשלה והעומד בראשה; (2) מניחים הצעה לממשלה חליפית - ראש ממשלה ורשימת שרים חליפיים. זה דורש כמובן רוב בכנסת, ולדעתי הרוב היום קיים - ובעיקר זה דורש מנהיג שיוכל לקבל את הרוב להיות ראש הממשלה. המחוקקים ידעו שזה מורכב מבחינה פוליטית, אבל החוק הזה נולד ונועד ממש למציאות בה אנו נמצאים היום.

עוד בוואלה!

הצייצן נתניהו חייב ללכת הביתה עכשיו. באמצע המלחמה, כמו צ׳מברליין

לכתבה המלאה

אנחנו לפני מלחמה שתכריע את עתידנו כאן. ברור לי שאין לנו ארץ אחרת (ראו את מופעי השנאה כלפינו בעולם המערבי ואת האירוע המפחיד בדגסטאן), ועלינו לדאוג לעצמנו, כמו שאנו עושים בזמן האחרון. איך אפשר להשאיר את המושכות בידי סוס שהפיל אותנו לתהום.

אני קוראת לכל מי שאוהב את המדינה ודואג לה, במיוחד לחברי הקואליציה, לקום עכשיו, לאזור אומץ, ולהחליף עכשיו ומיד את הממשלה הכוזבת הזו ואת נתניהו - ולהקים ממשלה שתעבוד למען הציבור ותדאג לעתידנו במדינה היחידה והאהובה שלנו.

הכותבת כיהנה בעבר כשרת הבריאות, חברת כנסת, שגרירת ישראל בפריז וראש עיריית הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully