וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוכבד ליפשיץ שחזרה את חטיפתה לעזה: "עברתי תופת - הכו אותי והכאיבו מאוד"

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 16:46

תושבת ניר עוז שוחררה משבי חמאס יחד עם נורית קופר. "הם השתללו בקיבוץ והסתערו על הבתים", תיארה את המתקפה הרצחנית בשבת השחורה. על התנאים בעזה: "הלכנו כמה קילומטרים והגענו לרשת מנהרות שמחוברת כמו קורי עכביש". בעליהן של השתיים עדיין מוחזקים בידי ארגון הטרור

בווידאו: יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס מספרת על השבי/צילום: רויטרס

יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס שחזרה היום (שלישי) את שעברה בשבועיים האחרונים - מאז נחטפה מביתה שבניר עוז. "עברתי תופת - לא חשבתי ולא ידעתי שנגיע למצב הזה", אמרה מבית החולים איכילוב בו היא מאושפזת. "היה קשה. הם השתוללו אצלנו בקיבוץ, חטפו אותי והשכיבו אותי על אופנוע על הצד. אחר כך הם טסו בשדות החרושים לכיוון עזה".

ליפשיץ שוחררה אתמול משבי ארגון הטרור יחד עם נורית יצחק קופר. הן נלקחו מהגבול במסוק לבית החולים איכילוב, שם נפגשו עם בני משפחותיהן. השתיים הן תושבות ניר עוז שנחטפו לרצועת עזה בידי מחבלים ב-7 באוקטובר. בעליהן עדיין נמצאים בשבי חמאס.

היום ה-18 למלחמה - כל העדכונים

יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס בעזה,  בהצהרה במרכז הרפואי באיכילוב, תל אביב. 24 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
יוכבד ליפשיץ, היום/ראובן קסטרו

"המחבלים פוצצו את הגדר האלקטרונית שבנו ב-2.5 מיליארד דולר והיא לא עזרה בכלום", המשיכה ליפשיץ. "ההמונים הסתערו על הבתים שלנו, לא היה הבדל מבחינתם אם יחטפו קשישים או צעירים. אחר כך הם העבירו אותנו ובדרך ששכבתי על האופנוע אז השבאב בדרך היכה אותי. הם לא שברו לי את הצלעות אבל הכאיבו לי מאוד וזה הקשה לי על הנשימה".

בתה של יוכבד, שרון, סייעה לה לדבר. "הם הלכו כמה ק"מ ויש שם רשת ענקית של מנהרות שמחוברות כמו קורי עכביש", אמרה שרון, ואמה המשיכה: "כשהגענו לשם אמרו לנו שהם אנשים שמאמינים בקוראן ולא יעשו לנו רע. וייתנו לנו את אותם תנאים שיש להם במערות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"התחלנו ללכת במנהרות כשהאדמה לחה ויש לחות כל הזמן. הגענו לאולם גדול שם התרכזנו 25 אנשים. אחרי שעתיים-שלוש הם הפרידו מקיבוץ ניר עוז חמישה אנשים ואת אותם חמישה שמו בחדר לחוד. היו צמודים אלינו שוטרי משמר שלהם וחובש. הגיע גם רופא ודאג שייתנו לנו את כדורי הבריאות", העידה. "שכבנו שם על מזרונים. הם דאגו לצד הסניטארי והיה לנו רופא שבא כל יומיים-שלושה לראות מה קורה. החובש לקח על עצמו את האחריות ודאג להביא תרופות ואם לא היו תרופות אז הביאו תרופות שמקבילות".

"אמרנו להם בלי פוליטיקה. הם דיברו על כל מיני דברים. הם היו מאוד ידידותיים", סיפרה על חוטפיה. "אכלנו את מה שהם אכלו. פיתות עם גבינה לבנה, גבינה מותכת ומלפפון".

"חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו. אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון", אמרה. "חמאס עשו לנו בית ספר. שרפו לנו שדות, שלחו בלונים במשך שלושה שבועות וצה"ל איפשהו לא התייחס לזה ברצינות".

בתה הוסיפה: "אמא שלי מקווה שכל החטופים יוחזרו הביתה, ושנוכל לבנות מחדש את חיינו".

"היא הייתה עם עוד 60-50 באותו מקום"

אחד מנכדיה של ליפשיץ, כדורגלן העבר דניאל ליפשיץ, פגש את סבתו באיחוד משפחתי שנערך בבית החולים איכילוב שבתל אביב, 17 ימים לאחר שנחטפה. "לא להאמין שסבתא, שהיא כאמא עבורי חזרה אלינו משבי החמאס. כל כך אוהב את האישה הכל כך אמיצה הזו. גיבורה ענקית", כתב בפייסבוק על האיחוד המרגש.

ארנון, בנה של יוכבד, אמר לוואלה כי "היא הייתה יחד עם עוד 60-50 איש באותו מקום. אם כולם שם באותו מצב יש מקום לאופטימיות. היא ואבא הופרדו, הוא היה במקום אחר ואנחנו מקווים שגם הוא יחזור בריא כמה שיותר מהר".

השתיים הגיעו באמבולנס של הצלב האדום דרך מעבר רפיח והועברו לבית החולים איכילוב בתל אביב. ליפשיץ היא בת 85, ואילו קופר היא בת 79. לפני כמה ימים טען חמאס כי התכוון לשחרר את השתיים, אך ישראל סירבה לקבלן. לשתיים אין אזרחות זרה.

ברצועת עזה מוחזקים בשלב זה יותר מ-200 בני אדם שנחטפו משטח ישראל לרצועת עזה, בהם גם ישראלים בעלי אזרחות כפולה וזרים.

עמירם ונורית קופר, יוכבד ועודד ליפשיץ- הנשים  שוחררו על ידי חמאס, העלים עדיין בשבי. ללא, אתר רשמי
עמירם ונורית קופר, יוכבד ועודד ליפשיץ- הנשים שוחררו על ידי חמאס, העלים עדיין בשבי/אתר רשמי, ללא

ביום שישי שוחררו יהודית ונטלי רענן, שתי חטופות בעלות אזרחות אמריקאית. בחמאס טענו כי השחרור בוצע מסיבות הומניטריות בתיווך קטארי. ממשרד החוץ של קטאר נמסר: "שחרור האזרחיות האמריקניות הגיע אחרי שיחות ממושכות בין כל הצדדים. אנחנו מקווים שהמשך הדיאלוג יוביל לשחרור כל האזרחים, מכל האזרחויות". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם החטופות ומשפחתן.

אמש דווח ב-i24NEWS וברשת הסעודית "אל-ערבייה" כי חמאס ישחרר "בשעות הקרובות" שבויים בעלי אזרחות זרה. על פי הדיווח ב-i24NEWS, אנשי הצלב האדום נמצאים בדרכם לקבל קבוצה של כ-50 חטופים בעלי אזרחות כפולה. אולם, עד כה הדבר לא התרחש. אף גורם רשמי בישראל לא אישר את עצם קיום העסקה. גורם מדיני מסר בתגובה לפרסום כי "ישראל לא תהיה צד לסלקציה לשחרור חטופים שמחזיקים בדרכון זר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully