וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיבשה, מהים ובאוויר: חמאס תפס את צה"ל בהפתעה גמורה

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 17:22

כמות הנפילות בשטחים בנויים מצביעה עד כמה הופתע צה"ל מהמתקפה באור ראשון במהלך יום חג. החדירות מהאוויר ומהקרקע של מחבלי חמאס התאפשרו ככל הנראה לאור דלילות הכוחות לאורך קו הגבול. ההפתעה הגדולה - לא היה מידע מודיעיני לפעולה כה מורכבת שבוצעה מתחת לאף הישראלי

נסיון חדירה של מחבל מהאוויר לעוטף עזה/מערכת וואלה

צה"ל ומדינת ישראל הופתעו הבוקר (שבת) בכל דרך אפשרית למלחמה שפרצה הבוקר ביוזמת ארגון חמאס - הפתעה ביבשה, בים ובעיקר באוויר.

הראשונה היא ההגנה באוויר. היקף שכזה של רקטות מחייב הגנה בדריכות הגבוהה ביותר עם כמות מספיקה של משגרים ואיוש מלא של כוח האדם בסוללות וסביב המשגרים בשטח. הנתונים של יירוטים והנפילות בשטחים בנויים מצביעים שצה"ל נתפס בהפתעה.

מטחי רקטות מרצועת עזה אל שטח ישראל, 7 באוקטובר 2023. רויטרס
מטחי רקטות מרצועת עזה אל שטח ישראל, 7 באוקטובר 2023/רויטרס

ההפתעה השנייה באה לידי ביטוי בהיקף החדירות מהאוויר ומהקרקע לשטח מדינת ישראל. צה"ל הציב מכשול רחב מאוד ומשופע סנסורים ומצביע על כך שהחצייה התאפשרה נוכח דלילות הכוחות לאורך קו הגבול.

ההפתעה השלישית באה לידי ביטוי בכושר התקיפה של צה"ל מהאוויר במטרה לתקוף את אתרי משגרי הרקטות מרצועת עזה. לקח יותר משעתיים עד שצה"ל תקף לראשונה ברצועת עזה.

מחבלים שחדרו לעיר שדרות/סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

ההפתעה הרביעית והיא אולי מעל כולם זו לא ההפתעה המצבית אלא ההפתעה המודיעינית. לא היה עדכון נרחב וברור על הכוונות לבצע מתקפת טרור נרחבת מרצועת עזה לעבר ישראל. מדובר בפעולה שעליה התאמנו ארגוני טרור במשך חודשים ארוכים והצליחו להוציא אותה מתחת לאף של קהילת המודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully