וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהג יהודי עתיק ורב שנים": ההסבר של פעיל הימין ליריקה לעבר נוצרים

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 16:48

אלישע ירד, פעיל ימין מוכר ודוברה לשעבר של ח"כ סון הר מלך, פרסם פוסט בו הצדיק אירוע שבמהלכו ירקו יהודים לעבר נוצרים בעיר העתיקה בירושלים. "אולי בהשפעת התרבות המערבית שכחנו מה היא הנצרות". שר הדתות גינה: "לא דרכה של התורה". נתניהו גינה: "נפעל נגד התופעה"

ירושלים: חרדים יורקים לעבר צליינים/מערכת וואלה!

פעיל הימין אלישע ירד פרסם פוסט בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר), שבו הצדיק אירוע שבמהלכו ירקו יהודים על קבוצה של נוצרים בעיר העתיקה בירושלים. מתיעוד שהופץ ברשת נראים יהודים חרדים האוחזים לולבים בידיהם לרגל חג סוכות, כשהם יורקים לעבר צליינים בעיר.

ירד פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו שבו הוא כאמור מצדיק את האירוע, ואף טען כי הרב קוק גיבה מעשים דומים. "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים, ויש בהלכה אפילו ברכה מיוחדת כשרואים כנסייה 'שנתן ארך אפיים לעוברי רצונו' - ברכה שבאה להלל את הקב"ה שמבליג על מעשיהם הרעים של עובדי העבודה הזרה ולא מעניש אותם באופן מיידי".

"אולי בהשפעת התרבות המערבית קצת שכחנו מה היא הנצרות, אבל דומני שמליוני היהודים שעברו בגלות מסעות צלב, עינויי אינקווזיציה, עלילות דם ופוגרומים המוניים - לעולם לא ישכחו", כתב והביא ציטוט מספרו של הרב קוק שאותו קישר למקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיון בערר הפרקליטות כנגד החלטת בימ"ש המחוזי להורות על שחרורו ממעצר של אלישע ירד, בימ"ש עליון, 9 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"מנהג יהודי עתיק ורב שנים". אלישע ירד/פלאש 90, יונתן זינדל

סערה ברשת

דבריו של ירד גררו תגובות זועמות ברשת. שר התיירות חיים כץ מסר: "האמירה שיריקה על נוצרים היא מנהג עתיק ואף משובח היא אומללה. ואהבה לרעך כמוך הוא כלל גדול בתורה והעיקרי שבה. במקום להיות אור לגויים, המעשים של קומץ קיצוני, משניאים את היהדות ואת העם היהודי, פוגעים בתדמית של ישראל ובתיירות. יש לגלות אפס סובלנות כלפי פגיעה בסמלי דת באשר הם".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי אמר: "מגנה בתוקף את התופעה של יריקות לעבר נוצרים בירושלים. אין זו דרכה של תורה, ואין אף רב שתומך ומעניק לגיטימציה להתנהגות נבזית שכזו. חובה עלינו להוקיע, ונמשיך לכבד את כל העמים הבאים בשערי עיר הקודש".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "נדהמתי לשמוע על התופעה המזעזעת של תקיפה בשם היהדות כביכול. "דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם". תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בכבוד כלפי כל אדם באשר הוא, לא משנה מהי אמונתו, דתו או מוצאו. חובה עלינו לדאוג שיהיה כבוד שמיים מתרבה על ידינו ולא חלילה להפך. אני מגנה את ההתנהגות הנפסדת הזו".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בחשבון הטוויטר שלו באנגלית גינוי והתחייב לפעול נגד התופעה. "ישראל מחוייבת לבטיחותם של כל המאמינים מכל הדתות, ולכל המקומות הקדושים, ומתחמי תפילה".

יצחק גולדקנופף. מרים אלסטר, פלאש 90
"מגנה את ההתנהגות הנפסדת הזו". גולדקנופף/פלאש 90, מרים אלסטר

העיתונאי עמית סגל כינה את ירד "ילד מגודל שלא הקים מעולם מחסום בין הבטן לפה". בפוסט שפרסם כתב סגל: "מדובר בבור ועם הארץ שאיננו מכיר את השתתפותו של הרב קוק בלוויות של כמרים אנגליקניים, את חילופי האיגרות איתם, ובעיקר ילד מגודל שלא הקים מעולם מחסום בין הבטן לפה. זו הסיבה שנטש את לשכתה של לימור סון הר מלך בטענה שהקואליציה שמאלנית מדי. היהדות שלו היא גירסה קוזאקית של יואב בן צרויה מינוס השירות הצבאי".

גם העיתונאי עקיבא נוביק תקף בחריפות את ירד בעקבות דבריו: "אם נערי גבעות נוצרים יפרקו דביל כזה במכות (מנהג נוצרי עתיק ורב שנים), אני לא מכיר הרבה יהודים שיתבאסו".

הרב דוד לאו הבהיר: "בחג סוכות היו מתפללים ומקריבים בבית המקדש לשלומם של 70 אומות העולם. גם אנו נמשיך להתפלל לטובתם ולכבד את כל העמים הבאים לכבד את עיר הקדש ירושלים. אני מגנה בכל תוקף פגיעה בכל אדם ובכל מנהיג דת. תופעות פסולות אלו וודאי שאין לייחס להם כל קשר להלכה היהודית".

מי אתה אלישע ירד?

ירד, פעיל ימין מוכר ודוברה לשעבר של ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), נבחר לפני כשנה לאחד מ-"75 הצעירים המבטיחים של ישראל" בגיליון חגיגי של ערוץ 14. על ירד נכתב בעמוד מיוחד שהוקדש לו כי הוא "רוצה להצליח כמה שיותר". בעבר, בעת שכיהן בתפקידו בקואליציה, הפיץ ירד סרטון שמסביר "למה צריך למחוק את חווארה".

אלישע ירד במגזין ערוץ 14. צילום מסך, צילום מסך
אלישע ירד במגזין ערוץ 14/צילום מסך, צילום מסך

ירד עמד במרכזה של סערה תקשורתית בחודש שעבר, כשנעצר בחשד למעורבות בקטטה בין יהודים לפלסטינים בכפר בורקה שליד רמאללה - שבמהלכה נורה למוות הפלסטיני קוסאי מעטאן בן ה-19 ונפצעו ארבעה נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully