וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שביתת הרופאים: בכנסת שוקלים להטיל סנקציה על ההסתדרות הרפואית

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 21:46

יו"ר ועדת הבריאות בכנסת שוקל להטיל סנקציה נגד ההסתדרות הרפואית במידה ויחמירו את השביתות בעקבות המהפכה המשפטית. בכוונתו להחליף את נציג ההסתדרות בוועדת ייעוץ לחוק שימסד תקן מקצועי חדש במערכת הבריאות. בתוך כך, בהסתדרות מאיימים להחריף את ההשבתה

בווידאו: "יום שיבושים: הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יושב ראש ועדת הבריאות, חבר הכנסת אריאל בוסו מסיעת ש"ס, הודיע הערב (רביעי) על כוונתו להטיל סנקציה ראשונה נגד ההסתדרות הרפואית, בעקבות שביתת הרופאים בת השעתיים היום בבוקר נגד המהפכה המשפטית. בוסו שוקל להחליף את נציג ההסתדרות הרפואית בוועדה המייעצת של חוק "עוזר רופא", ברופא חבר סגל אקדמי אותו ימנה שר הבריאות משה ארבל.

החוק, שיעלה מחר לדיון אחרון בוועדה לקראת קריאה שנייה ושלישית בכנסת, נועד לפתור לסייע למצוקת כח האדם במערכת הבריאות בישראל על ידי יצירת תקן מקצועי חדש של אנשי צוות שייסיעו לרופאים בביצוע פעולות שונות. יוזמת החוק הביאה את מנכל משרד הבריאות להקים ועדה מיועדת שתבחן אילו סמכויות רפואיות ניתן להאציל לתפקיד החדש ומה ההכשרה שצריכה להינתן לו.

אם בוסו יממש את כוונתו, מעמדה של ההסתדרות בוועדת הבריאות יכול להיפגע. מנגד, ההסתדרות הרפואית מכירה היטב את מצוקות הרופאים ופתרונן, וחשוב מכך - היא זו שקובעת את תנאי ההכשרה של הרופאים, ולכך בהיעדרה מהוועדה יהיה קושי לקבל החלטות רבות.

ח"כ אריאל בוסו בלוויתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא 22 בספט 2021. ראובן קסטרו
שוקל להדיר את ההסתדרות מוועדה בכנסת, ח"כ בוסו/ראובן קסטרו
הפגנה של של רופאים ואחיות במחאה על המהפכה המשפטית, מוזיאון ת"א, 16 במרץ 2023. ראובן קסטרו
בהסתדרות מתכננים להמשיך את ההשבתה אם החקיקה תימשך/ראובן קסטרו

כזכור, ההסתדרות הרפואית הודיעה אתמול על שביתה אזהרה בת שעתיים בבתי החולים ובקופות החולים, בהסתדרות מאיימים להחריף את ההשבתה לשביתה ליום שלם כבר ביום ראשון הקרוב, בו יערכו ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית על ביטול עילת הסבירות.

בהסתדרות טענו כי ללא עילת הסבירות עלולה להיות פגיעה חמורה בחולים, והחליטו על השביתה בשל הסמכויות הרבות העלולות להימצא בידי שר הבריאות, לעומת שרים אחרים, כמו החלטה על מחלה מדבקת, שינויים בהנהגות רפואיות או אפילו מינויים של סגל מקצועי, מבלי לעבור חקיקה בכנסת. יושב ראש ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, הוביל סקר בהשתתפות 2741 רופאים ורופאות, לפיו 81% סברו שההסתדרות צריכה לפעול ולהתנגד לשינוי החקיקה הנוכחי. 74% סברו שיש לצאת לעבודה במתכונת חירום אם החקיקה לא תיעצר.

מנגד, שר הבריאות ארבל התייחס היום לראשונה לשביתת הרופאים ואמר: "חשוב וראוי לאפשר העברת ביקורת על הממשלה, ואני גאה לחיות במדינה דמוקרטית שבה המחאה היא זכות יסוד. לצד זאת, אסור להכניס את מערכת הבריאות הציבורית לתוך המחלוקות הפוליטיות. את המחאה צריך לקיים ברחבה או ברחוב, אבל לא בתוך כתלי בתי החולים ולא על חשבון בריאות המטופלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully