וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אמירתו על חווארה: גינויים נגד סמוטריץ' מרחבי העולם

עודכן לאחרונה: 3.3.2023 / 21:37

עוד ועוד מדינות מצטרפות לגינויים נגד שר האוצר, שאמר השבוע כי "המדינה צריכה למחוק את חווארה, לא אזרחים פרטיים". בין המדינות שגינו היו ארה"ב, צרפת וערב הסעודית. "אמירה בלתי נתפסת של הסתה לאלימות ועוינות"

בווידאו: לא רק פוגל: גם סמוטריץ' אומר שצריך "למחוק את חווארה"/הוועידה הפיננסית של TheMarker Labels

מספר מדינות, בהן ארצות הברית, צרפת וסעודיה גינו ביממה האחרונה את התבטאותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר כי יש "למחוק" את העיירה הפלסטינית חווארה. בנוסף גינה את ההתבטאות גם הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם.

בין הראשונים לגנות היתה ארצות הברית. דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס כתב בציוץ בטוויטר כי "כשם שאנו מגנים את ההסתה הפלסטינית לאלימות, כך אנו מגנים את התבטאותו הפרובוקטיבית של שר האוצר סמוטריץ' הנראית כהסתה לאלימות. חיוני שהפלסטינים והישראלים יעבדו יחד כדי להשיב את השקט".

דוברת משרד החוץ של צרפת אן-קלייר לג'נדר מסרה כי הם "הזדעזעו מהצהרת השר בנוגע לחווארה. האמירות הללו אינן מקובלות וחסרות אחריות". היא הדגישה כי הדברים יובילו לעלייה בשנאה ובגל האלימות הנוכחי, וקראה לממשלה בישראל להגן על אזרחים פלסטינים ולהעמיד לדין את הפורעים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציג את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2023-2024, באולם בבניין ג'נרי, בנק ישראל 7, ירושלים. רוני כנפו
רשימת המדינות המגנות את דבריו מתארכת. סמוטריץ'/רוני כנפו

מאוחר יותר היום פרסם משרד החוץ של ערב הסעודית הודעה חריפה ביותר נגד סמוטריץ', בה נכתב: "הממלכה מגנה בחריפות את ההתבטאות הקיצונית של אחד מבכירי הכיבוש הישראלי שקרא למחוק את הכפר הפלסטיני חווארה". בהמשך הוסיפו כי "הממלכה מתנגדת בצורה נחרצת להתבטאות הגזענית וחסרת האחריות הזו שמראה את היקף האלימות והקיצוניות של היישות הישראלית הכובשת כלפי העם הפלסטיני". עוד קראו לקהילה הבינלאומית "להרתיע צעדים מהסוג הזה" ולספק הגנה לפלסטינים.

גם הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק, מתח ביקורת על האמירה. בנאום שנשא במועצת לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה, שם הציג דוח בנושא מצב השטחים, טען כי דבריו של סמוטריץ' הינם אמירה "בלתי נתפסת של הסתה לאלימות ועוינות".

עוד בוואלה!

סימני חולשה: נתניהו אמור להיות עם הידיים על ההגה - אך שותפיו הקיצונים מנווטים אותו

לכתבה המלאה
נזקי התפרעויות, חווארה, 27 בפברואר 2022. אבי רוקח
נזקי התפרעויות בחווארה, בתחילת השבוע/אבי רוקח

סמוטריץ' אמר ביום רביעי כי המדינה צריכה "למחוק" את העיירה הפלסטינית חווארה, בהמשך להתבטאויות של חלקי מחברי מפלגתו השבוע. "מדינת ישראל צריכה לעשות את זה. חס וחלילה לא אנשים פרטיים. קראתי להרגעת הרוחות ושום פנים ואופן לא להיגרר לאנרכיה שאנשים לוקחים את החוק לידיים. מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים", אמר סמוטריץ'.

בדבריו התייחס לאירוע שהתרחש ביום ראשון, במהלכו הציתו קבוצות של מתנחלים בתים וכלי רכב בעיירה, זאת כנקמה על הפיגוע שאירע בה שעות ספורות קודם לכן, בו נהרגו שני ישראלים מהר ברכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully