וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד החטיבה הזהיר חיילים מהשיח הפוליטי: "התרחקו משיח רעיל ומפלג, אנחנו עם אחד"

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 18:21

בצה"ל חוששים מזליגת הוויכוח הציבורי אודות פעילות הממשלה לשורות צה"ל, ובעוד הרמטכ"ל הטרי הלוי טרם התייחס לנושא, חלק מהמפקדים נוקטים בצעדים עצמאיים. אל"ם ישראל פרידלר הפיץ לחייליו מסמך בו הזהיר אותם מהפילוג: "לא ניתן לשנאת חינם להרחיב את הבית השלישי"

בווידאו: דויד גרוסמן בהפגנה בתל אביב/צילום: Satview

בצה"ל חוששים מזליגת השיח הפוליטי המפלג אל החיילים, ובעוד הרמטכ"ל הטרי הרצי הלוי טרם התייחס לנושא, חלק מהמפקדים נוקטים בצעדים עצמאיים. במסמך שהגיע לידי וואלה!, קורא לחייליו מפקד בית הספר למקצועות החי"ר (ביסמל"ח) בזרוע היבשה, אל"ם ישראל פרידלר, "לקחת אחריות, לנהוג בממלכתיות ולהתרחק משיח רעיל".

בפתח המסמך, שכותרתו "את אחי אנוכי מבקש", מתאר פרידלר את סיפורו המקראי של יוסף: "(אחיו) לא אהבו אותו, הם כנראה אף שנאו אותו. אחרת לא ניתן להסביר כיצד מכרו את אחיהם לעבד", כתב. "כשהתהפכו היוצרות והוא נהיה לשליט מצרים הוא לא נקם בהם אלא לקח עליהם אחריות, פרנס אותם והציל בכך את משפחתו מהכחדה. הוא נהג כך כי גם אם חלק מאחיו התבלבלו, הוא גילה אחריות כי אחים הם".

לאחר מכן, עבר פרידלר להתייחס לשיח הפוליטי בחברה הישראלית, בעיקר על רקע הרפורמה במערכת המשפט. "בתקופה האחרונה מתקיים שיח מפלג ורעיל בחברה האהובה שלנו, שיח של חרמות והאשמות, כל צד מאשים את השני בבוגדנות, כאילו לא בני עם אחד אנחנו", כתב לחייליו. "חיילי ומפקדי צה"ל, בטח ככאלו שזכו לפקד ביחידה המכשירה את מפקדי חיל הרגלים, צריכים לגלות אחריות, להיות בדמות יוסף המחפש את אחיו".

מג"ד 51, סא"ל ישראל פרידלר. דובר צה"ל
"אנחנו צריכים לגלות אחריות". אל"ם פרידלר/דובר צה"ל

מפקד ביסמל"ח הזכיר כי בתחילת השירות הצבאי התחייבו חיילי צה"ל לפעול על פי נוסח שבועת אמונים וכעת, בראייתו, נדרשים לחדש את השבועה. "אני קורא לכם לחזור על מילות השבוע, ביחד לחוד, בכיתה, במחלקה, בפלוגה, בגדוד ובענף, לוחמים, מדריכים, תומכי לחימה, סדירים ואנשי קבע, כל האחים כולם", כתב.

אחרי שהעלה על הכתב את שבועת צה"ל הוסיף, "אני, כמוכם, מוכן להקריב את חיי למען המולדת ולחירות ישראל, עם ישראל כולו, מבלי שדעתם הפוליטית של האנשים והנשים, עליהם אני מגן תשפיע עליי". בסוף המסמך הוסיף המח"ט, "אני קורא לכם לנהוג בממלכתיות, להתרחק משיח רעיל ומפלג. בין אם במפגש חברים, ומשפחה ובין אם ברשתות חברתיות. הרבו בשיח מלכד ומכבד, כי ניתן לשנות את המגמה. גם אם נראה לכם שקולכם זניח ולא נשמע, לא כך הוא. 'מעט מן האור דוחה הרבה חושך'". לבסוף כתב, "המשימה הציונית שלנו לא תמה ולא ניתן לשנאת חינם להרחיב את הבית השלישי".

בדובר צה"ל סירבו להתייחס.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully