וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצי הלוי נבחר לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 10:23

במהלך השבוע הקרוב יעביר שר הביטחון את שמו של אלוף הלוי, המכהן כסגן הרמטכ"ל, לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים. גנץ הודיע על החלטתו לאחר שורת התייעצויות ובצל הביקורת שנמתחה כלפיו מצד האופוזיציה, על המינוי הרגיש בתקופת בחירות

בווידאו: גנץ מתייחס למינוי הרמטכ"ל הבא/וידאו: סטרימינג

סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, נבחר היום (ראשון) לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. שר הביטחון בני גנץ הודיע על החלטתו לראש הממשלה יאיר לפיד ולרמטכ"ל אביב כוכבי והיא התקבלה בתום התייעצויות שנערכו בחודשיים האחרונים ובצל הביקורת שנמתחה כלפיו מצד האופוזיציה, על המינוי הרגיש בתקופת בחירות.

במהלך השבוע הקרוב יעביר שר הביטחון את שמו של הלוי לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה, בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימוס) מני מזוז. בכפוף לאישורה - יעבור המינוי לאישור הממשלה.

"האלוף הלוי הינו הקצין המתאים ביותר", אמר גנץ. "זאת, גם מבחינת הניסיון המבצעי העשיר שיש לו במגוון זירות פעולה וגם מבחינת יכולותיו הפיקודיות וגישתו לסוגיות צבאיות שונות, אותן הוכיח לאורך שנות שירותו בשטח ובמטה".

שר הביטחון, בני גנץ והרצי הלוי. משרד היבטחון, אלעד מלכה
נבחר בתום הליך בחירה סדור. גנץ והלוי/אלעד מלכה, משרד היבטחון

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על מינויו של הלוי. "הבחירה באלוף הרצי הלוי היא ראויה וטבעית", אמר. "הרצי הוא קצין מצטיין ועתיר ניסיון וכישורים - אני בטוח שהוא יוביל את צה"ל להישגים רבים ומשמעותיים. זו הייתה בחירה בין שני מועמדים ראויים וטובים, מאחל לאלוף אייל זמיר הצלחה בהמשך. אין לי ספק שהוא ימשיך לתרום מניסיונו וכישוריו לבטחון מדינת ישראל".

על תפקיד הרמטכ"ל התמודד גם סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף איל זמיר. שר הביטחון שוחח איתו ואמר לו כי הוא רואה בו מועמד מצויין, ראוי ואיכותי לתפקיד הרמטכ"ל וכן לתפקידים בכירים נוספים במערכת הביטחון. עוד הודה לו על אופן ההתמודדות המכבד ועל תרומתו הגדולה לביטחון ישראל בעשרות שנות שירותו עד כה.

הרצי הלוי אלוף באזכרה לגולדין 6 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"הקצין המתאים ביותר", הלוי/ראובן קסטרו

הלוי, חובש הכומתה האדומה, החל את דרכו הצבאית בנח"ל המוצנח, ופיקד על סיירת מטכ"ל, חטיבת הצנחנים, ומפקד עוצבת הגליל על גבול לבנון. ראש הממשלה דאז נתניהו רצה את הלוי כמזכירו הצבאי אך הרמטכ"ל דאז גנץ, התנגד באופן חריג לבקשה ודרש שהלוי יתמנה למפקד המכללה לפיקוד ומטה, וכך היה. במקומו נבחר למזכ"ץ ראה"מ אייל זמיר. הלוי התמנה מאוחר יותר לראש אמ"ן ולמפקד פיקוד הדרום.

אלוף הרצי הלוי בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון. הוא נשוי ואב לארבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully