וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר עיסאווי פריג' הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 21:37

לפי גורמים במפלגה, השר לשיתוף פעולה אזורי מתלבט לגבי פרישה מזה תקופה ארוכה בהמשך לאירוע מוחי שקיבל מוקדם יותר השנה. בפוסט בפייסבוק כתב כי הוא "גאה בחברותו בממשלת שינוי אמיתית" וקרא לאיחוד מרצ והעבודה: "החזון צריך להיעשות מהר, לא כאילוץ אלא מרצון אמיתי"

עיסוואי פריג׳ באירוע שבת תרבות ברמת השרון. 21 במאי 2022/ללא

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', הודיע הערב (שלישי) על פרישה מהחיים הפוליטיים. לפי גורמים במפלגה, פריג' מתלבט לגבי פרישה מזה תקופה ארוכה בהמשך לאירוע מוחי שקיבל מוקדם יותר השנה.

פריג' מכהן כחבר כנסת מטעם מפלגת מרצ מאז 2013 ובממשלה הנוכחית כיהן כשר לשיתוף פעולה אזורי. הוא לא תמך במנהיגותו של יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, ובחודשים האחרונים אותת בשיחות סגורות כי הוא מתכוון לפרוש.

בפוסט בפייסבוק פרסם פריג' כי בכוונתו "ליטול פסק זמן מהכנסת, לא מהחיים הציבוריים". הוא התחייב, "בחודשים הקרובים אתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות. אפעל בקרב החברה הערבית, כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר".

עיסאווי פריג', שבתרבות חדרה 
19.06.21. שלומי גבאי
"גאה בחברותי בממשלת שינוי אמיתית". פריג'/שלומי גבאי

הוא סיכם את דרכו בכנסת ובממשלה ואמר שהוא "גאה בחברותי בממשלה, ממשלת שינוי אמיתית, ממשלה שהפיחה תקווה בציבורים גדולים, ממשלה שעשתה הרבה מאוד ושעלינו להבטיח שתוכל להמשיך לעשות גם בעתיד".

הוא הבטיח "להמשיך לפעול כדי לחזק ולתמוך בקול שחשוב שימשיך להישמע בחוזקה, כחלק ממפלגה סוציאל-דמוקרטית גדולה", וקרא לאיחוד של מפלגות מרצ והעבודה. "החזון של הקמת מפלגת שמאל משמעותית צריך להיעשות מהר, לא כאילוץ כפי שהיה בעבר, אלא מרצון אמיתי להקים מפלגת שמאל גדולה ומשפיעה".

פריג' ציין כי הוא עדכן בהחלטתו את ראש הממשלה יאיר לפיד, אותו הגדיר כ"מנהיג, חבר ושותף לדרך שאני מחויב לעשות כל שאוכל בכדי שימשיך להוביל את מדינת ישראל". בתגובה, לפיד שיבח את פריג': "לא רק מנהיג מעורר השראה ומשרת ציבור אמיתי, גם חבר ושותף לדרך". הוא הוסיף כי הוא "מכבד את רצונו לקחת פסק זמן ויודע שהוא ימשיך לפעול מחוץ לכנסת ולממשלה באותה חריצות ומחויבות שכל כך מאפיינת אותו", ואיחל לו בהצלחה.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, מסר בתגובה לפרישתו של פריג' כי "מרצ בהנהגתי הגיעה להישג גדול כאשר הכפילה את כוחה בבחירות האחרונות, הכנסתי את מרצ לממשלה כגורם משמעותי, אחרי 20 שנה באופוזיציה. ברוח זו גם מיניתי את עיסאווי פריג' לשר בממשלה, כדי לחזק את השותפות היהודית-ערבית". הוא הודה לפריג' ואיחל לו בריאות.

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
יתמודד לראשות מרצ? יאיר גולן/ראובן קסטרו

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג שיתפה כי פריג' "הוא לא רק אחד הפוליטיקאים האמיצים, המוכשרים והמסורים אלא חבר אישי קרוב ושותף אמת. ביתו בכפר קאסם עם אשתו נהיה והמשפחה היה לי לבית, ועזיבתו היא אבדה למרצ ולמדינת ישראל. אין לי ספק שימשיך לתרום לדרך בה הוא הולך שלושה עשורים: שותפות יהודית-ערבית, זכויות אדם ואזרח ושלום". מוסי רז הצטרף לדברים ומסר כי ההחלטה של פריג' "היא מכה למרצ, לפוליטיקה הישראלית, לכל מי שמאמינים בזכויות אדם ושותפות יהודית ערבית ולאזרחיות ולאזרחי ישראל כולם. עיסאווי, תחסר לנו מאוד".

בד בבד, סגן שרת הכלכלה יאיר גולן צפוי להכריז מחר על התמודדותו לראשות מפלגת מרצ. גולן זימן מסיבת עיתונאים למחר בבוקר בתל אביב במהלכה הוא אמור להודיע על החלטתו להתמודד מול יו"ר מרצ המכהן, ניצן הורוביץ, על התפקיד.

גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר ואלוף במיל', הצטרף למרצ ב-2019 יחד עם מפלגתו של אהוד ברק, ישראל דמוקרטית, והתמודד עמה בבחירות לכנסת ה-22, ה-23 וה-24 במקום ששוריין לו בהסכמים. כעת הוא מתכוון להתמודד לראשונה במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully