וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: העליון מתכוון לבטל את הזכות החוקתית להפלה

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 18:42

טיוטת חוות דעת שהופצה בקרב שופטי העליון הגיעה לידי אתר החדשות Politico, ומעלה כי רוב השופטים תומכים בביטול פסיקת החוק שמאפשרת הפלות בארצות הברית. "הגיע הזמן להקשיב לחוקה ולהחזיר את נושא ההפלות לנבחרי העם", נכתב. נשיא העליון: המסמך אמיתי, נחקור את ההדלפה

בית המשפט העליון בארה"ב ביטל חוק שהגביל הפלות בלואיזיאנה/רויטרס

בית המשפט העליון בארצות הברית צפוי להצביע על ביטול פסק הדין המהפכני שעיגן בחוקה את הזכות להפלה - כך דווח הלילה (שלישי) באתר פוליטיקו, שפרסם הדלפה של חוות דעת ראשונית של שופטי העליון בנושא. עם זאת, עדיין לא ברור אם הטיוטה מייצגת את חוות הדעת הסופית של העליון. נשיא בית המשפט העליון בארצות הברית, ג'ון רוברטס, אישר את אמינותו של המסמך והורה על פתיחת חקירת ההדלפה.

ההדלפה מבית המשפט העליון, שבו רוב שמרני, נחשבת לחסרת תקדים והיא הצליחה לעורר סערה ציבורית סביב הנושא השנוי במחלוקת. במסמך כתבו השופטים כי פסק דין "רו נגד וייד", הקובע כי כל חוק במדינות ארצות הברית האוסר על הפלה סותר את החוקה, הוא "שגוי בצורה בוטה מיסודו".

מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון של ארה"ב לאחר הדלפת טיוטת חוות דעת בנושא ביטול הזכות להפלה, וושינגטון ארה"ב, 2 במאי 2022. רויטרס
מפגינות מחוץ לבית המשפט, הלילה/רויטרס

אתר החדשות פרסם את מה שכונה "הטיוטה הראשונה של חוות הדעת המשפטית" בתיק המבקש לבטל את האיסור על הפלות כעבור 15 שבועות מתחילת ההיריון במיסיסיפי, תיק שקיבל השם "דובס נגד ארגון בריאות הנשים של ג'קסון". בית המשפט העליון טרם נתן את פסיקתו הסופית בתיק, וידוע שדעות השופטים ודרך הצבעתם השתנתה לאורך ההליך המשפטי. בית המשפט צפוי להכריע בתיק בסוף יוני עד תחילת יולי.

מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון של ארה"ב לאחר הדלפת טיוטת חוות דעת בנושא ביטול הזכות להפלה, וושינגטון ארה"ב, 2 במאי 2022. רויטרס
מפגינות מחוץ לבית המשפט, הלילה/רויטרס

הטיוטה נחתמה בידי השופט סמואל אליטו, חבר ברוב השמרני של בית המשפט, שמונה על ידי הנשיא לשעבר, ג'ורג' בוש. "אנחנו סבורים שיש לבטל את החלטת פסק הדין 'רו נגד וויד', הגיע הזמן להקשיב לחוקה ולהחזיר את נושא ההפלות לנבחרי העם". הטיוטה קובעת למעשה כי אין הצדקה חוקתית לאשר הפלות, ותאפשר למדינות להדק את הפיקוח על ההליך ואף לבטלו סופית.

בעקבות הפרסום, מפגינים בעד ונגד הפלות התקהלו מחוץ לרחבת בית המשפט העליון. תומכי הפלות נשאו שלטים ברוח המאבק, הדליקו נרות ויצאו נגד ההחלטה הצפויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully