וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן קיבלה אחריות על המתקפה בעיראק ואיימה על ישראל: "התגובה תהיה הרסנית"

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 13:00

משמרות המהפכה הזהירו כי אם ישראל תתקוף שוב את כוחותיהם, התגובה תהיה "קשה, נחרצת והרסנית". 12 טילים שוגרו לעבר בירת החבל הכורדי בעיראק, ולטענת טהראן הם כוונו נגד "בסיסים סודיים" של ישראל"

משמרות המהפכה של איראן קיבלו היום (ראשון) אחריות על מתקפת הטילים בעיראק ואיימו על ישראל במקרה שהיא תתקוף שוב את כוחותיה, היא תיענה בתגובה "קשה, נחרצת והרסנית". בשבוע שעבר נהרגו שני קציני משמרות המהפכה בתקיפה בסוריה, שיוחסה לישראל, ובארגון הבטיחו נקמה. בישראל הגבירו כוננות בתגובה.

לפי גורמים אמריקניים ועיראקיים, לפחות 12 טילים נורו לעבר הקונסוליה האמריקנית בארביל, בירת החבל הכורדי בצפון עיראק, אך בטהראן טענו כי הם כוונו לעבר "בסיסים ישראליים סודיים" באזור. חלק מהטילים פגעו ישירות במבנה הקונסוליה החדשה, אך לא היו נפגעים בנפש. חלק מהטילים גרמו לנזק במשרדי ערוץ הטלוויזיה המקומי "כודריסטן24". ברשתות החברתיות פרסמו תושבים סרטונים של כמה פיצוצים גדולים שהבזיקו בשמי האזור.

לפחות 12 טילים נורו לעבר הקונסוליה האמריקנית בארביל שבצפון עיראק
13.3.22. תיעוד ברשתות חברתיות, צילום מסך
לפחות 12 טילים נורו לעבר הקונסוליה האמריקנית בארביל שבצפון עיראק 13.3.22/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות

דובר של משרד החוץ של ארצות הברית אמר כ זאת "התקפה מקוממת", אבל ציין כי לא היו נפגעים אמריקנים ולא נגרם נזק למתקנים אמריקניים בארביל. הכוחות האמריקניים המוצבים במתחם נמל התעופה הבינלאומי בחבל כבר הותקפו בעבר ברקטות או במל"טים שלפי גורמים אמריקניים שוגרו על ידי מיליציות פרו-איראניות. עם זאת, בחודשים האחרונים נשמר השקט באזור.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully