וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: מטוס F-35 יירט שני כלי טיס חמושים מאיראן לפני שנה

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 10:34

ברקע המשא ומתן על הסכמי הגרעין, הוחלט להתיר לפרסום את פרטי היירוט של כלי טיס לא מאוישים לפני כשנה. לפי ההערכות, הם היו בדרכם להעביר אמצעי לחימה לחמאס. מערכות ההגנה זיהו אותם והקפיצו את מטוסי ה"אדיר". דובר צה"ל: "היירוט בוצע תוך תיאום עם מדינות שכנות"

בווידאו: בנט: ההסכם המתגבש עם איראן ייצור סביבה אלימה במזה"ת"/צילום: רוני כנפו

ברקע המשא ומתן על הסכמי הגרעין, החליטה הצנזורה להתיר לפרסום הערב (ראשון) כי לפני כשנה יירט מטוס F-35 שני כלי טיס לא מאוישים מאיראן, שהיו חמושים באמצעי ירי. מדובר בהפלה ראשונה בעולם על ידי מטוס החמקן מסוג ה"אדיר". לפי ההערכות, הם היו בדרכם להעביר אמצעי לחימה לחמאס. מערכות ההגנה זיהו אותם והקפיצו מטוסי F-35.

מדובר צה"ל נמסר כי "יירוטי המל"טים בוצעו בשמי האזור תוך תיאום עם מדינות שכנות ובכך נמנעה חדירה לישראל. המל"טים היו במעקב מערכות הבקרה והגילוי במהלך כל טיסתם".

לפני כחצי שנה שר הביטחון בני גנץ חשף כי ישראל סיכלה ניסיון של איראן להעביר חומרי נפץ מסוריה לפעילי טרור בגדה המערבית. גנץ התייחס בדבריו לתקרית שהתרחשה בפברואר 2018, אז שיגרה טהראן כלי טיס בלתי מאויש משדה התעופה T4 שבסוריה, שיורט באזור בית שאן. לדבריו, המל"ט נועד להעברת TNT לפעילי טרור בגדה המערבית.

"יעדו של כלי הטיס היה להבנתנו גורמי טרור ביהודה ושומרון", אמר גנץ. "איראן לא רק משתמשת בכלי טיס בלתי מאוישים כדי לתקוף, אלא גם בכדי לבצע העברות אמצעי לחימה לשלוחיה".

מטוס ״אדיר״ (F35). דובר צה"ל, אתר רשמי
מטוס F-35/אתר רשמי, דובר צה"ל

התקרית התרחשה ב-10 בפברואר 2018, אז יירט מסוק קרב את המל"ט האיראני החמוש שחדר לשטח ישראל. בתגובה, תקף חיל האוויר את האתר שממנו שוגר המל"ט, כמו גם שורת מטרות נוספות. במהלך התקיפה, באזור תדמור, נפתחה אש נ"מ לעבר כלי הטיס ומטוס F-16 החל בנטישה והתרסק בקיבוץ הרדוף שבעמק יזרעאל. שני הטייסים נפצעו בנטישה, אחד מהם באורח קל והשני באורח קשה.

משרד החוץ בטהראן הכחיש אז כי הופל מל"ט איראני וכינה זאת טענה "מגוחכת". בהודעה שנמסרה מטעם דובר המשרד, בהרם קאסמי, נאמר כי לרפובליקה האסלאמית אין נוכחות צבאית בסוריה וכי היא רק מייעצת לכוחות הממשלה, בהתאם לבקשתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully