וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקקים, תורים ומצב רוח לוחמני בקייב: "אוקראינה תנצח"

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 19:33

חלק מהתושבים מיהרו לברוח מהבירה בעקבות הפלישה של רוסיה, ואילו אחרים בחרו להישאר בה למרות המצב והחלו לאגור אספקה. "פוטין תקף אותנו", אמרה תושבת העיר שנתקעה בפקקים ביציאה מקייב. אחר קרא ל"גברים אמיתיים" להתגייס: "הייתי תולה את כולם מהגשרים"

בווידאו: נהירה המונית מקייב/צילום: רויטרס

מצב רוח לוחמני שרר היום (חמישי) בקייב לאחר תחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה, חרף קולות הירי, האזעקות והפיצוצים ואף שתושבים רבים ניסו לעזוב את הבירה בחיפוש אחר מקום מפלט. מפלס הלחץ עלה כשמטוסים טסו בשמי הבירה ואחרי שגורמים רשמיים באוקראינה דיווחו כי נמל תעופה סמוך לבירה הותקף על ידי כוחות רוסיים.

תושבי דונייצק תופסים רכבת לכיוון קייב 24 בפברואר 2022. רויטרס
אזרחים מנסים לברוח מדונייצק/רויטרס

חלק מהתושבים בחרו להישאר, ועמדו בתורים ארוכים מחוץ לבנקים ולחנויות בתקווה למשוך כסף ולהצטייד באספקה. אבל אחרים ארזו תיקים ומזוודות וחיפשו דרך לצאת מהעיר - באוטובוס, במכונית או במטוס. התנועה נסתמה בכביש הראשי בן ארבעת הנתיבים לעיר לבוב שבמערב העיר, הרחק מהאזורים שצפויים להיות מותקפים ביותר לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הורה על הפלישה. מכוניות עמדו בפקק לאורך עשרות קילומטרים.

פקקי ענק בקייב, אוקריאנה לאחר הפלישה הרוסית 24 פברואר 2022. רויטרס
"אני עוזבת כי החלה מלחמה". פקקי ענק ביציאה מקייב/רויטרס

"אני עוזבת משום שהחלה מלחמה, פוטין תקף אותנו", אמרה אוקסנה, שהייתה תקועה בפקק כשבתה בת השלוש יושבת במושב האחורי. "אנחנו מפחדים מהפצצות". היא אמרה שהמטרה המידית שלה הייתה לצאת מקייב, שבה חיים כשלושה מיליון אנשים, ורק ואז היא תחליט לאן ללכת.

נהג אחר, שהזדהה רק בתור אלכסנדר מהעיר לבוב, אמר שיחזור לקייב לאחר שיוציא את ילדיו מהעיר. "מצב הרוח הוא פטריוטי", אמר. "אנחנו נילחם, אוקראינה תנצח, לא משנה מה".

תור בכניסה לתחנת דלק, קייב,אוקראינה, 24 בפברואר 2022. רויטרס
"מפחדים מהפצצות". תור לתחנת הדלק בקייב/רויטרס

נהג אחר שנתקע בפקק אמר כי "על גברים אמיתיים ועל פטריוטים" להתגייס. "אני מאמין שאנחנו צריכים להסתדר ולתת תשובה חמורה לתוקפנות הרוסית", אמר הנהג, מבלי לציין את שמו. "בבקשה תסלחו לי שאמרתי את זה, אבל אני חושב שאנחנו חייבים להילחם בכל אלה שפולשים למדינה שלנו בצורה כל כך תוקפנית. הייתי תולה כל אחד מהם מגשרים".

פקקי ענק בקייב, אוקריאנה לאחר הפלישה הרוסית 24 פברואר 2022. רויטרס
"חייבים להילחם בכל מי שפולש למדינה שלנו". פקקים ביציאה מקייב/רויטרס

גם לאחר שבועות של אזהרות מצד פוליטיקאים אוקראינים ומערביים כי מתקפה רוסית קרובה, חלק מהתושבים נתפסו לא מוכנים.

"לא ציפיתי לזה, עד הבוקר האמנתי ששום דבר לא יקרה", אמר ניקיטה, איש שיווק בן 34, בעת שהמתין בתור ארוך בסופר, עם בקבוקי מים רבים בעגלת הקניות שלו. "ארזתי, קניתי אוכל ואשאר בבית עם המשפחה שלי".

חלק מאלו שרצו לעזוב חששו מכאוס או שהמצב הביטחוני ימנע מהם לעזוב. נוסעת בנמל התעופה הראשי בעיר, שהזדהתה רק בשם גולנרה, אמרה שהטיסה שלה לבאקו בוטלה. "אף אחד לא אומר לנו מה קרה, מה יקרה לטיסה שלנו, מה עלינו לעשות, לאן ללכת. אין לנו לאן ללכת. אף אחד לא משיב לנו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully