וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער תומך: קלון על נבחרי ציבור - יישאר לכל החיים

3.2.2022 / 17:03

עמדת סער המחמירה מתפרסמת ברקע הצעת החוק שהגישה ח"כ מיכל שיר, לפיה תקופת הקלון תוכפל משבע ל-14 שנים. לטענתה, ההצעה הוגשה "במנותק וללא קשר למצבו המשפטי של נתניהו" - אך אם יוטל על ראש האופוזיציה קלון, החוק ישפיע גם עליו והוא לא יוכל לחזור לחיים הפוליטיים

נתניהו שובר שתיקה: "לא הסכמתי לקלון"/מערכת וואלה!

שר המשפטים, גדעון סער, תומך בהארכת תקופת הקלון לנבחרי ציבור לכל החיים, כך שאם עבר עבירה שיש עמה קלון, הוא לא יוכל לחזור לחיים הפוליטיים לצמיתות. עמדת סער המחמירה מתפרסמת ברקע הפרסום בוואלה! לפני כשבועיים על הצעת החוק שהגישה חברת מפלגתו, ח"כ מיכל שיר, לפיה, תקופת הקלון תוכפל משבע ל-14 שנים.

ח"כ שיר טענה כי הגישה את ההצעה "במנותק וללא קשר למצבו המשפטי של נתניהו", אף שאם יוטל על ראש הממשלה לשעבר קלון - להארכת תקופת הקלון, תהיה השפעה עליו. ההצעה להאריך את תקופת הקלון עשויה לעורר ויכוחים בתוך הקואליציה, ואין ודאות על היכולת לקדם אותה. למרות שהסוגיה איננה מופיעה בהסכמים הקואליציוניים, גם מפלגת יש עתיד תומכת בעמדת סער.

מפלגת הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגם, 22 בינואר 2013
 בנימין נתניהו גדעון סער. ראובן קסטרו
קלון לכל החיים. סער ונתניהו/ראובן קסטרו

אתמול ליאור קינן מחדשות 13 דיווחה כי חברי המפלגה חתמו על הצעת חוק דומה לפיה נבחר ציבור שהורשע והוטל עליו קלון - יורחק מהזירה הציבורית לכל החיים. המשמעות במצב כזה היא שנבחרי ציבור שהורשעו עם קלון לא יוכלו לכהן עוד בתפקידים כמו חבר כנסת, סגן שר, שר, ראש משלה או ראש רשות מקומית.

ההצעות האלה מתפרסמות ברקע המגעים שניהל ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, עם הפרקליטות על עסקת טיעון בתיקי האלפים נגדו. אחת מנקודות המחלוקת שעליה התפוצצו המגעים הייתה הקלון. נתניהו דרש בשיחות שלא יוטל עליו קלון, אך היועמ"ש היוצא, עו"ד אביחי מנדלבליט, התעקש על כך.

גורמים שהיו מעורים בשיחות טענו כי עד לפרסום בדבר המגעים, מנדלבליט אף הסכים לוותר לנתניהו על הקלון אך לבסוף נכנע ללחץ שהופעל עליו בפרקליטות לחזור בו מעמדה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully