וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטיית מסיכות בחללים פתוחים ותו ירוק מורחב: המדריך המלא להגבלות הקורונה

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 9:53

שרי הקבינט התכנסו אמש והחליטו על שורת הגבלות נוכח התחלואה הגוברת בקורונה והתפשטות זן הדלתא. מתי ההגבלות ייכנסו לתוקף, היכן יחול התו הירוק ועל מי, והשאלה הבוערת: האם האפשרות של סגר נמצאת על הפרק?

קבינט הקורונה החליט אתמול (שלישי) להטיל הגבלות נוספות על הציבור נוכח העלייה בתחלואה בקורונה, לרבות הרחבת מתווה התו הירוק, חובת עטיית מסיכות גם בחללים פתוחים במהלך התקהלויות מרובות אנשים, והרחבת רשימת המדינות המחייבות בבידוד. רוב ההחלטות ייכנסו לתוקף ביום ראשון הבא. במהלך הדיון העלו חלק מהשרים את האפשרות כי יוטל סגר נוסף על הציבור במהלך החודש הקרוב.

אזרחים ללא מסיכות בקניון עזריאלי חיפה, 25.6.21. שלומי גבאי
האכיפה על מפרי בידוד ועטיית מסיכות תוגבר/שלומי גבאי

מתי ההגבלות ייכנסו לתוקף?

כלל החלטות ייכנסו לתוקפן ביום ראשון, למעט הרחבת מתווה "התו הירוק" שייכנס לתוקף החל מיום שישי, ה-20 באוגוסט, לטובת השלמת הקמת מערך הבדיקות המהירות. ההנחיות כוללות חובת עטיית מסיכות גם בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות בת 100 אנשים ויותר.

היכן יחול התו הירוק?

כיום התו הירוק חל על מקומות מעל 100 איש, בפנים או בחוץ. החל מה-20 באוגוסט התו הירוק יורחב גם למקומות בהם ישנה התקהלות בת פחות מ-100 אנשים, ולכל הגילאים (גם מתחת לגיל 12). למקומות אלו ייכנסו רק אנשים מחוסנים, מחלימים או עם בדיקת קורונה שלילית בתוקף.

מקומות עם תו ירוק: אירועי תרבות וספורט, מלונות, חדרי כושר, מסעדות וברים, חדרי תפילה וכנסים.
מקומות ללא תו ירוק: חנויות, קניונים, בריכות, מוזיאונים, ספריות, פארקים לאומיים ושמורות טבע.

בווידאו: המשטרה החלה לבצע אכיפה והסברה של תקנות הקורונה/צילום: דוברות המשטרה

ומה לגבי הגעה עם ילדים?

עד ה-20 באוגוסט הכניסה למקומות עם תו ירוק מותרת לילדים מתחת לגיל 12 גם ללא בדיקה, מכיוון שאינם זכאים להתחסן, אולם מתאריך זה גם הם ייאלצו לעבור בדיקות מהירות. מיום ראשון ייפרסו ברחבי הארץ מתחמי בדיקות מהירות. אדם שיכול להתחסן ולא עשה זאת, ייאלץ לשלם עליהן כ-90 שקלים לכל בדיקה, שתוקפה 72 שעות.

על מי תחול חובת בידוד?

קבינט הקורונה החליט כי תחול חובת בידוד של שבוע למבוגר מחוסן שמטפל בילד שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע שהתגלה כמאומת. שאר הבגירים המחוסנים שבאו במגע עם מאומת, לא צריכים להיכנס לבידוד.

בנוסף לכך, ממשיכה חובת בידוד של שבוע על השבים ממדינות אדומות (אסורות וסיכון מרבי) או כתומות (אזהרת מסע). כלל השבים מחו"ל חייבים בבידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית, אם תוצאת הבדיקה לא הגיעה 24 שעות לאחר עריכתה בשדה התעופה - הנבדק פטור מבידוד.

חיסון דיירי בית אבות במגדלי הים התיכון במנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מרבית ההגבלות ייכנסו לתוקף ב-20 באוגוסט/ראובן קסטרו

ההגבלות על הטיסות השתנו?

שרי הקבינט החליטו כי תורחב רשימת המדינות כך שייכללו בה מרבית מדינות העולם, וחזרה מהן תחייב בידוד, הן למחוסנים והן למחלימים, ובמקביל תוגדר רשימה מצומצמת ביותר של מדינות ירוקות, שהחזרה מהן תחייב בידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית. אולם לתקנות האלו צריך תאריך והנחיות מפורטות יותר, ולכן לפי שעה, המתווה הישן במסגרתו יש רשימת מדינות אדומות וכתומות ימשיך, כשביום רביעי הבא, ה-11 באוגוסט, ייכללו ברשימה גם מצרים, צרפת ויוון.

יש דרישה לעבוד לעבוד מהבית?

הוחלט על העברת משרדי הממשלה (ובהתאמה ככל הניתן את המגזר הציבורי כולו) למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כשמנכ"ל המשרד רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. במקביל תצא המלצה למגזר הפרטי לעבור למתכונת עבודה מהבית.

נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
תוגדר רשימה מצומצמת ביותר של מדינות ירוקות/ראובן קסטרו

האפשרות של סגר נמצאת על הפרק?

כן, ראש הממשלה ושרי הקבינט קראו לציבור להתחסן בהקדם האפשרי ולעמוד בהנחיות כדי להימנע מהגבלות חמורות יותר, לרבות סגר. אולם השרים לא קבעו מדדי תחלואה או מדדים לאחוז המתחסנים הרצוי, ולכן אין דרך לעמוד בהחלטה של הממשלה.

שנת הלימודים תיפתח כסדרה?

לפי שעה, אין שינוי בהנחיות ובהחלטות ושנת הלימודים תחל במועדה ב-1 בספטמבר. בכירי משרד הבריאות, שר הבריאות וצוות המומחים המייעצים לקבינט, חפצים לפתוח את השנה במתכונת של בדיקות מוגברות באזורי תחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully