וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: הדגשתי בפני נתניהו שאני מחויב לסייע לישראל לשדרג את כיפת ברזל

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 10:45

לפני שנכנסה לתוקפה הפסקת האש בין ישראל וחמאס, התייחס נשיא ארה"ב להסכם לאחר שבוע של הפעלת לחץ לסיים את המבצע. "נפעל לשיקום רצועת עזה ולסיוע הומניטרי מול הרשות הפלסטינית", אמר, והביע פעם נוספת את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום לפני כניסת הפסקת האש/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך הלילה (שישי) על הפסקת האש בין ישראל לחמאס, ואמר כי ממשלו יסייע לישראל להגן על עצמה בהמשך. לצד זאת, הבהיר שיסייע גם לשיקום הרצועה לאחר החרפת תנאי המחיה בזמן המבצע. זאת, לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני קיבל פה אחד את היוזמה המצרית לסיום הסבב.

"בירכתי את נתניהו על הפסקת האש והדגשתי שארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול ירי הטילים מצד חמאס. נתניהו הביע הערכה לסיוע האמריקני בפיתוח מערכת כיפת ברזל שמצילה חיים", אמר.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נואם לפני כניסתה של הפסקת האש בין ישראל וחמאס, 20.5.21. רויטרס
תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה. ג'ו ביידן/רויטרס

הוא הדגיש כי "אני מחויב לסייע לישראל לשדרג את כיפת ברזל ולהשלים את המלאים שלה". עוד הוא ציין "שוחחתי במהלך המשבר שש פעמים עם נתניהו". לדבריו, "נפעל לשיקום רצועת עזה ולסיוע הומניטרי מול הרשות הפלסטינית ולא מול חמאס, ובדרך שלא תאפשר לחמאס להתחמש מחדש".

זאת, לאחר שביום רביעי ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו ואמר לו כי הוא מצפה לראות רגיעה בלחימה בעזה עוד באותו היום. הנשיא אמר את הדברים בשיחת הטלפון הרביעית שקיים עם נתניהו מאז תחילת מבצע שומר החומות.

דוברת הבית הלבן אמרה לאחר שיחתם כי ביידן הדגיש בפני נתניהו כי הוא "ציפה לראות בלימה משמעותית בהסלמה בעזה בדרך להפסקת אש". השיחה התקיימה ברקע הלחצים המופעלים עליו מצד חברי מפלגתו לקחת חלק יותר פעיל בתיווך להפסקת אש.

"שני המנהיגים קיימו דיון מפורט על מצב האירועים בעזה, על התקדמותה של ישראל בסיכול יכולות חמאס וגורמי טרור אחרים, ועל המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים של ממשלות אזוריות וארצות הברית", אמרה הדוברת קארן ז'אן-פייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully