וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס אישר את תכנית הסיוע לקורונה של ביידן בסך 1.9 טריליון דולר

בית הנבחרים הצביע בעד החבילה, שבמסגרתה יחולקו מענקים של 1,400 דולר לאזרחים, אחרי אישורה בסנאט. למרות הרצון של ביידן, אף רפובליקני לא תמך בתכנית הענק שתאושר סופית בשישי. "עמוד השדרה של האומה הזו מקבל הזדמנות להילחם"

בווידאו: ביידן מציג תכנית סיוע להתמודדות עם נזקי הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בית הנבחרים האמריקני הצביע היום (רביעי) בעד אישור תכנית הסיוע הכלכלית של הנשיא ג'ו ביידן בשווי 1.9 טריליון דולרים. התכנית נועדה לסייע בהתמודדות עם נזקי מגיפת הקורונה, והנשיא צפוי לאשר אותה באופן רשמי ביום שישי בבית הלבן. ההצעה על התכנית עברה ברוב של 220 תומכים מול 211 מתנגדים. אף רפובליקני לא הצביע בעד התכנית, ודמוקרט יחיד הצביע נגדה - ג'ארד גולדן, נציג של מדינת מיין. העברת התכנית היא הישג החקיקה הגדול הראשון של הממשל החדש ושל הקונגרס, שנמצא בשליטת הדמוקרטים, עם רוב קטן בבית הנבחרים ובסנאט.

אחרי אישור החוק בבית הנבחרים, ביידן אמר כי הוא נותן ל"עמוד השדרה של האומה הזאת - העובדים החיוניים, האנשים העובדים שבנו את המדינה הזאת, האנשים ששומרים על תפקוקד המדינה הזאת - הזדמנות להילחם". הוא בהמשך הבטיח לחלוק את עודפי חיסוני הקורונה של ארצות הברית עם מדינות אחרות בעולם, אך רק אחרי שיובטח כי אזרחי ארצות הברית מחוסנים. "אם יהיו לנו עודפים, נחלוק אותם עם שאר העולם", אמר נשיא ארצות הברית.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בדיון בקונגרס לאישור חבילת סיוע לקורונה, 10 במרץ 2021. AP
יושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי, במהלך הדיון בקונגרס, היום/AP

במסגרת החבילה, יסופקו בין היתר כ-1,400 דולרים כתמריצי סיוע לכ-90% ממשקי הבית. כמו כן, יינתנו דמי אבטלה פדרליים בסך 300 דולרים בשבוע לאזרחים אמריקנים שנותרו מחוסרי עבודה בשל משבר הקורונה. בנוסף לכך, תוגדל חלוקת תלושי המזון ב-15% עד חודש ספטמבר, ותינתן עזרה למשקי בית עם הכנסה נמוכה, במטרה לכסות את תשלומי שכר הדירה ולמנוע פינויים.

"נוסח ההצעה ייבדק, יודפס וייחתם בידי המנהיגים המתאימים בבית הנבחרים ובסנאט", אמרה דוברת הבית הלבן. פקידי הבית הלבן ידפיסו את התכנית, שמפורטת על יותר מ-600 עמודים, ויניחו אותה על שולחנו של הנשיא. לאחר שיחתום, התכנית צפויה לצאת לפועל בזמן מהיר יחסית, והאזרחים צפויים לקבל את המענקים כבר בימים שלאחר מכן.

ביידן קיווה לרתום את הרפובליקנים להעברת חבילת התמריצים החדשה, בהמשך לאלו שעברו תחת הנשיא הקודם דונלד טראמפ. עם זאת, הרפובליקנים אמרו כי מדובר בסכום גבוה מדי, ואמר כי על הסעיפים בתכנית להיות ממוקדים יותר וקטנים יותר. בין היתר, הם טענו כי לא צריך לחלק מענקים למי שהכנסתו לא נפגעה בשנה החולפת.

החבילה כבר עברה שינויים בסנאט בסוף השבוע האחרון, כולל ביטול הדרישה להעלות את שכר המינימום ל-15 דולר כפי שרצו באגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, לפני שחזרה לאישור סופי של בית הנבחרים.

"הדמוקרטים בבית הנבחרים זנחו כל העמדת פנים של אחדות", אמר מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, לפני ההצבעה. "אחרי חמש תכניות סיוע, זאת בדרך להיות הראשונה שעוברת באופן מוחלט לפי חלוקה מפלגתית".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן, 10 במרץ 2021. רויטרס
הישג חקיקתי ראשון. ביידן בבית הלבן, היום/רויטרס

הנשיא חשף את תכנית הסיוע בחודש ינואר, בכדי לסיים לדבריו "משבר של סבל אנושי עמוק" דרך האצת חיסונים והזרמת עזרה כספית לאזרחים שנאבקים עם המשבר הכלכלי הממושך שגרמה המגיפה, שגבתה עד כה את חייהם של למעלה מ-525 אלף בני אדם.

בין המטרות שהציב ביידן בתכנית, המכונה "תכנית ההצלה האמריקנית" - הוצאה לפועל של כמאה מיליון חיסונים עד ליום המאה לממשלו, ופתיחה מחדש של מרבית בתי הספר עד האביב. במקביל, התכנית מספקת סבב נוסף של סיוע כלכלי, שתוקפו עמד לפוג החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully