וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני נשלח למושבת עונשין. זה מה שמצפה לו שם

מנהיג האופוזיציה ברוסיה יועבר למתקן כליאה קשוח במיוחד. לסוהרים יש שליטה מוחלטת על האסירים, שעליהם מוטלות עבודות פיזיות. "לאלכסיי צפויה תקופה קשה", סיפר פעיל ששוחרר ממושבת העונשין מספר 2

בווידאו: בית הכלא אליו הועבר נבלני בעיירה פורקוב/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני החל אתמול (ראשון) לרצות את עונש המאסר שלו, שאותו יעביר במושבת עונשין ידועה לשמצה. נבלני, שנשפט לשנתיים וחצי שנות מאסר, הועבר מתאו בבית הכלא במוסקבה למתקן במחוז ולדימיר, כמאה ק"מ ממזרח לבירה, ובו יוחזק בבידוד עד העברתו הסופית.

נבלני, ששרד את הניסיון לחסל אותו בגז עצבים בשנה שעברה, חזר בינואר לרוסיה מגרמניה בתום חמישה חודשי החלמה. בחודש שעבר הוא הפסיד בערעור על ההחלטה להפוך את העונש על תנאי שלו למאסר בפועל, כפי שדרשה שירות בתי הכלא של רוסיה. היא אמרה כי נבלני הפר את העונש על תנאי כשלא הגיע פיזית לדווח לשירות בתי הסוהר - אף שבאותה תקופה הוא היה מאושפז בגרמניה.

נבלני, בן 44, הוא המבקר הבולט ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעשור האחרון. מושבת עונשין מספר 2, המתקן שאליו יועבר, מסווג כ"אזור אדום", שבו לממשל יש שליטה על כל היבט בחיי האסירים. האסירים מוחזקים בצריפים ומוטלות עליהם עבודות פיזיות.

"זה מחנה עונשין קשוח, עם חוקים נוקשים מאוד, אם לתאר זאת בעדינות", אמרה אווה מרקצ'בה, חברה בארגון אזרחי העוקב אחרי הנעשה בבתי הכלא של רוסיה.

מושבת העונשין מספר 2 שבה מוחזק אלכסיי נבלני, מחוז ולדימיר, רוסיה, פברואר 2021. רויטרס
מאה ק"מ ממזרח למוסקבה. מתקן הכליאה שאליו יעבור נבלני/רויטרס

קונסטנטין קוטוב, פעיל אופוזיציה ששוחרר בדצמבר מאותו הכלא אחרי שנה וחצי, אמר כי היה נתון לאיומים קבועים. בין היתר, הוא נענש כשלא הצדיע לסוהר או שהשאיל כפפות מאסיר אחר, אחרי שהזוג שמשפחתו שלחה לו לא הגיע אליו. הוא אף הוחזק בבידוד.

"לאלכסיי צפויה תקופה קשה", אמר קוטוב. "הממשל עוקב אחרי כל צעד שלך". לדבריו, משום שהמקרה שלו היה בעל פרופיל תקשורתי גבוה, לא הופעלה נגדו אלימות, "אך מהיום הראשון הופעל עליי לחץ פסיכולוגי אדיר".

אלכסיי נבלני בבית המשפט במוסקבה, רוסיה, 2 בפברואר 2021. רויטרס
"זה מחנה עונשין קשוח, עם חוקים נוקשים מאוד". נבלני בבית המשפט, בחודש שעבר/רויטרס

מריה איסמונט, עורכת דינו של קוטוב, אמרה כי היא קיבלה גישה אליו יום וחצי אחרי שהועבר לכלא, אך עד אז הוא כבר הסכים לוותר על זכותו לשיחות חשאיות עמה. "אילו הייתי שירות בתי הסוהר והייתי רוצה להפוך את חייו של נבלני לגיהנום ככל שאפשר, הייתי שולחת אותו בדיוק למחנה הזה", הוסיפה.

ראש שירות בתי הסוהר, אלכסנדר קלשניקוב, אמר כי "אין איום" על חייו או בריאותו של נבלני בכלא.

מושבת העונשין מספר 2 שבה מוחזק אלכסיי נבלני, מחוז ולדימיר, רוסיה, פברואר 2021. רויטרס
בשירות בתי הסוהר של רוסיה טוענים כי אין איום על חייו של נבלני. מושבת העונשין מספר 2/רויטרס

ממשלת רוסיה ממשיכה להכחיש שהיא הייתה מעורבת בהרעלתו של נבלני באוגוסט, בעוד שהוא וממשלות מערביות מטילות עליה את האשמה. מוסקבה התעלמה גם מפסיקת בית המשפט האירופי לזכויות אדם בחודש שעבר, שקרא לה לשחרר אותו מידית בטרם ההחלטה בערעורו.

נבלני אמר כי הוא הוגדר כמי שעשוי לברוח, מה שימנע ממנו שחרור מוקדם וישים אותו תחת פיקוח הדוק. פול ווילאן, אזרח אמריקני שהורשע בריגול, התלונן בשנה שעברה כי הסוהרים מעירים אותו בכל שעתיים במהלך הלילה כדי לוודא שהוא נמצא בתאו.

מעצרו של נבלני הצית את המחאה הגדולה ביותר נגד הקרמלין בשנים האחרונות, וארצות הברית והאיחוד האירופי מקדמות סנקציות חדשות על רוסיה שעצרה אלפי מפגינים, כולל בעלי ברית קרובים של נבלני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully