וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות אחרי שעברה את הגבול: הישראלית שחצתה לסוריה נחתה בארץ

עודכן לאחרונה: 19.2.2021 / 7:34

הצעירה, תושבת מודיעין עילית בת 25, שבה ממוסקבה יחד עם מתאם השבויים והנעדרים ולאחר שחרורם של שני רועי צאן סורים. לפי גורם המעורה בפרטים, המניע שלה לעבור את הגבול לא ברור, ובעבר נעצרה על ידי חיילים כשניסתה לחצות את גבול עזה

בווידאו: רה"מ מודה לפוטין על עזרתו בשחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה/צילום: לע״מ

האזרחית הישראלית שהוחזקה בסוריה בשבועות האחרונים לאחר שחצתה את הגבול שבה הלילה (שישי) לארץ מרוסיה. הצעירה, תושבת מודיעין עילית בת 25 שחזרה בשאלה, הועברה אתמול לידי הרוסים ונחתה בטיסה ממוסקבה יחד עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום.

לפי גורם המעורה בפרטים, המניע של של הצעירה לעבור את הגבול לא ברור. "נראה שהיא בעיקר חיפשה ריגושים והרפתקאות", אמר. לדבריו, הישראלית למדה ערבית וניסתה בעבר להיכנס לרצועת עזה, אך נעצרה על ידי חיילים ליד גדר הגבול. "זו לא פעם ראשונה שלה", הוא סיפר.

אחרי שהגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל לפני כמה שבועות, גילו המקומיים כי היא ישראלית והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים. ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי מדובר בתמהונית ולא במרגלת, והביעו עניין להגיע לעסקה עם ישראל.

מבט לקוניטרה מהר בנטל, 22 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מגעים אינטנסיביים בדרגים גבוהים. קוניטרה מהר בנטל/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת העסקה מול סוריה להשבת האזרחית הישראלית, שנעשתה בתיווך רוסיה, שוחררו מוקדם יותר שני רועי צאן סורים. מוקדם יותר, סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה כי ישראל שחררה גם את האסירים הסורים מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן בתמורה להחזרתה. לפי הדיווח, השניים שבו לכפרם שבמחוז קוניטרה. בנוסף, ישראל תקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת ממג'דל שמס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסיוע בשחרור הצעירה ואמר כי "ישראל תמיד עשתה ותמיד תעשה כל מה שביכולתה כדי להשיב את אזרחינו לארץ".

עוד בוואלה!

חצתה במזג אוויר סוער עד שהגיעה לכפר: פרטים חדשים על מעבר הישראלית לסוריה

לכתבה המלאה

במהלך ביקורם של היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים בלום במוסקבה אתמול, הם פגשו את האזרחית הישראלית, שוחחו איתה, והיא נבדקה על ידי רופא ישראלי שהגיע עמם. פקיד ישראלי בכיר אמר כי הבדיקה הרפואית שנערכה לה העלתה כי מצבה הבריאותי טוב, וכי לא נראה שפגעו בה במהלך מעצרה.

הפקיד ציין כי הכוונה הייתה להשלים את העסקה כבר אתמול, כשבן שבת יצא למוסקבה, אלא שאז התברר שהאסיר דיאב קהמוז מסרב להיות מגורש לסוריה. בעקבות זאת, חזרתה של הישראלית התעכבה והיא נשארה במוסקבה יממה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully