וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט האירופי הורה לרוסיה לשחרר את נבלני, מוסקבה זועמת

עודכן לאחרונה: 17.2.2021 / 22:30

בית הדין השייך למועצת אירופה, שבו חברה רוסיה, פסק שיש לבטל לאלתר את עונש המאסר שנגזר על יריבו של פוטין. עם זאת, שר המשפטים של רוסיה דחה זאת על הסף: "התערבות חסר תקדים"

בווידאו: מנהיג האופוזיציה ברוסיה נבלני נידון ל-3.5 שנות מאסר/צילום: רויטרס

בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע היום (רביעי) כי על רוסיה לשחרר מידית את מבקר המשטר אלכסיי נבלני, אך במוסקבה דחו את הפסיקה הזו בזעם. בית המשפט הוא זרוע של מועצת אירופה, שבה רוסיה חברה, אך רוסיה העבירה בשנה שעברה חוק שקובע כי מערכת המשפט שלה עליונה לאמנות בינלאומיות ולפסיקות של גופים בינלאומיים במקרים שבהן הן סותרות את החוקה של רוסיה.

לאוניד וולקוב, אחד מבעלי בריתו של נבלני, אמר כי הפסיקה מחייבת, אך שר המשפטים של רוסיה, קונסטנטין צ'וייצ'נקו, אמר כי אין לה בסיס חוקי וכי מדובר ב"התערבות חסרת תקדים" בהחלטות של בתי המשפט ברוסיה. הוא אמר כי לא ניתן לקיים את ההחלטה, "הלא הגיונית והלא החוקית", כלשונו, במסגרת החוק ברוסיה.

אלכסיי נבלני, בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 16 בפברואר 2021. רויטרס
בעלי בריתו אמרו כי פסק הדין מחייב. נבלני בבית המשפט, החודש/רויטרס

נבלני בן ה-44 נעצר אחרי שובו מרוסיה בחודש שעבר, בתום חמישה חודשי החלמה בגרמניה, ובתחילת החודש הוא נכלא למשך כשלוש שנים אחרי שהפר את עונש מאסר על תנאי שנגזר עליו לפני כמה שנים. הוא טוען שהתיק נתפר נגדו ממניעים פוליטיים.

נבלני ומדינות מערביות רבות אמרו כי הוא הורעל בגז עצבים סובייטי בעת ביקור בסיביר בקיץ האחרון. הקרמלין מכחיש זאת, אך הוא עומד בפני סנקציות של מדינות המערב, שקראו לשחרורו של מנהיג האופוזיציה. נבלני היה מבקרו הבולט ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעשור האחרון, והקרן שבראשה הוא עומד חשפה כמה פרשות שחיתות שנקשרו אל האליטה הרוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully