וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מסיבות, עם מסיכות בבית: איטליה מהדקת את מגבלות הקורונה

13.10.2020 / 16:37

אחרי זינוק במספר הנדבקים שנקשר להתקהלויות המוניות, החליטה הממשלה לאסור על מסיבות ולהגביל את מספר המתקהלים בבתים לשישה. מסעדות וברים יישארו פתוחים, אך ייסגרו מוקדם יותר לאלו שאינם יושבים בשולחנות. גם מספר המתים בעלייה

בווידאו: איטליה הטילה מגבלות חדשות בעקבות גל שני של קורונה/צילום: רויטרס

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הטיל היום (שלישי) הגבלות חדשות על התקהלויות, מסעדות, פעילויות ספורט ובתי ספר בניסיון להאט את הזינוק שחל לאחרונה במספר הנדבקים בנגיף ההקורונה.

הצו ממשלתי, שפורסם לאחר כמה ימים שבהם עלו טיוטות והשערות בנוגע לצעדים הבאים, ייכנס לתוקף תוך 24 שעות ויהיה בתוקף למשך 30 יום. הוא אוסר על מסיבות במסעדות, במועדונים או באוויר הפתוח וממליץ שלא לקיים מסיבות ביתיות ולא לארח יותר משישה אורחים בכל עת. חתונות וטקסים אחרים הוגבלו לעד 30 איש.

הצו ממליץ בתוקף לעטות מסיכות, שהן בגדר חובה במבנים ציבוריים ובמקומות פתוחים, גם בבית, בעת ששוהים בו אנשים מחוץ למשפחה.

אנשים עוטים מסיכות וחולפים על פני הקולוסיאום רומא, איטליה, 13 באוקטובר 2020. רויטרס
הצו ממליץ בתוקף לעטות מסיכות גם בבית. תושבים עוטים מסיכות ליד הקוליסיאום, היום/רויטרס

מסעדות וברים יוכלו להישאר פתוחים עד חצות, אך הם ישרתו רק לקוחות היושבים בשולחנות. החל משעה 21:00, יופסקו שירותי ההגשה ללקוחות בעמידה, בחוץ או בפנים, במאמץ לעצור את ההתקהלויות הגדולות בשעות הערב מחוץ לברים, שנקשרו לזינוק במספר הנדבקים בווירוס.

מספר המאובחנים היומיים הוכפל והגיע ל-5,000 ביום שישי, לראשונה מאז חודש מרץ, ולכמעט ל-6,000 בשבת. המספרים ירדו קלות ביומיים האחרונים, אך הם בדרך כלל עולים בחצי השני של השבוע. מספר מקרי המוות עדיין נמוך בהרבה משיא של כ-900 ביום בחודש מרץ, אבל הם גדלו בימים האחרונים, ואתמול דווח על 39 מתים.

במסגרת הצו, תיאסר פעילות ספורטיבית חובבנית שאינה מאורגנת במסגרת רשמית המחויבת לפרוטוקול בטיחות של קורונה. בפועל, זה אומר שרוב הקבוצות החובבניות יוכלו להמשיך לשחק.

בתי הספר יישארו פתוחים, אבל פעילות שמחוץ לשיעורים תצומצם, וייאסר על טיולים וחילופי תלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully