וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: מטוס עם 99 נוסעים התרסק באזור מגורים בעיר קראצ'י

22.5.2020 / 19:44

המטוס היה בדרכו ממזרח המדינה, עם חידוש הטיסות לאחר השבתתן בשל הקורונה. לפי דיווחים, המטוס של חברת איירבוס סבל מתקלה במנועים ולא הצליח לנחות. שני נוסעים ניצלו. "אנחנו חוזרים, אדוני, איבדנו את המנועים", נשמע הטייס ברשת הקשר

אתר רשמי

מטוס של חברת התעופה הלאומית של פקיסטן התרסק היום (שישי) עם 99 נוסעים באזור מגורים צפוף בעיר קראצ'י שבדרום המדינה. רשויות בריאות במחוז אמרו כי לפחות 80 בני אדם נהרגו, אך לא ברור אם זה כולל קורבנות על הקרקע. לפחות שני נוסעים שרדו את התאונה, שלפי עד ראיה קרתה אחרי שהמטוס ניסה לנחות פעמיים בנמל התעופה.

מטוס האיירבוס A320 היה בדרכו מהעיר לאהור שבמזרח המדינה אל קראצ'י, ועליו 91 נוסעים ושמונה אנשי צוות, עם חידוש טיסות הפנים במדינה שהושבתו בשל מגיפת הקורונה. עשן היתמר מהאתר שבו התרסקה טיסת PK 8303 בשעה 14:45 (שעון מקומי). גוף המטוס ההרוס היה בין הריסות המבנים רבי-הקומות, בזמן שצוותי החירום ניסו לפלס את דרכם בין ההמולה במקום. הצבא הודיע ששלח צוותים לזירת ההתרסקות.

מנכ"ל חברת התעופה, ארשד מאליק, אמר לכתבים כי "הדבר האחרון ששמענו מהטייס הוא שיש לו בעיה טכנית כלשהי, זה מקרה מאוד טראגי". לדבריו הוא שמע על 41 מתים מאומתים.

אזור התרסקות המטוס בעיר קראצ'י בפקיסטן, 22 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
לא דווח מספר ההרוגים. זירת ההתרסקות בקראצ'י, פקיסטן. היום/רויטרס, רויטרס

לפי הקלטה שפורסמה באתר התעופה liveatc.net, שניות לפני ההתרסקות אמר הטייס לבקרי הטיסה ששני המנועים שלו הפסיקו לפעול. "אנחנו חוזרים, אדוני, איבדנו את המנועים", נשמע הטייס. הבקר פינה לו את שני מסלולי הנחיתה בנמל, אך כמה רגעים אחר כך הוא אמר: "מיידיי, מיידיי, מיידיי!". מיידיי היא קריאת מצוקה המשמשת כלי טיס וכלי שיט. לאחר מכן הופסקה התקשורת מהמטוס. לא ניתן היה לאמת את מהימנות ההקלטה.

גורם בכיר בענף התעופה האזרחית אמר לרויטרס כי נראה שלמטוס הייתה תקלה כשניסה לפתוח את גלגלי הנחיתה שלו בפעם הראשונה, אולם מוקדם מדי לקבוע את סיבת ההתרסקות. מומחי תעופה הסבירו שלרוב יש סיבות רבות המובילות לתאונה, וכי בשעות ובימים הראשונים קשה להבין אותן.

התאונה התרחשה בערב עיד אל-פיטר, המציין את סוף חודש הרמדאן, שבמהלכו נוסעים אזרחי המדינה המוסלמית לבקר את קרוביהם. ראש הממשלה אימראן חאן אמר כי הוא "המום ועצוב" מהתאונה. "נפתח באופן מידי בחקירה. תפילותיי ותנחומיי עם משפחות המתים", כתב בטוויטר.

"צרחות מכל הכיוונים"

בין שני הנוסעים ששרדו היה נשיא בנק פונג'אב, זפאר מסעוד, שסובל משברים, אך לפי הבנק "נמצא בהכרה ומתפקד". השורד השני הוא המהנדס מוחמד זויבר, שסיפר לערוץ "גאו ניוז" שהטייס ניסה לנחות פעם אחת, הצליח לגעת בקרקע, ואז המריא מיד שוב. אחרי כעשר דקות, הטייס הודיע לנוסעים שהוא מנסה לנחות שוב, ואז התרסק בדרכו למסלול.

"כל מה שיכולתי לראות היה עשן ואש", סיפר ממיטת בית החולים. "יכולתי לשמוע צרחות מכל הכיוונים. ילדים ומבוגרים. ראיתי רק אש, לא יכולתי לראות אנשים - רק לשמוע את הצרחות שלהם. פתחתי את חגורת הבטיחות שלי וראיתי קצת אור, והלכתי לעברו. הייתי חייב לקפוץ מגובה של כשלושה מטרים כדי להיחלץ".

על פי שאקיל אחמד, שהיה עד להתרסקות, "המטוס פגע במגדל תקשורת ואז התרסק על הבתים".

מבדיקה ראשונית עולה כי המטוס עבר ב-1 בנובמבר האחרון ביקורת ממשלתית. המהנדס הראשי של חברת התעופה "פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס" חתם על אישור נפרד ב-28 באפריל שלפיו המטוס עבר את כל התחזוקה הנדרשת וכי "המטוס כשיר לחלוטין לטיסה ועומד בכל תקני הבטיחות".

אזור התרסקות המטוס בקראצ'י, פקיסטן - ה-22 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
ככל הנראה קושי בפתיחת הגלגלים. זירת התרסקות המטוס בקראצ'י, אפגניסטן. היום/רויטרס, רויטרס

לפקיסטן עבר בעייתי בכל הנוגע לבטיחות טיסותיה, והוא כולל כמה התרסקויות מטוסים. בשנת 2010, טיסה של חברת Airblue התרסקה סמוך לאסלאמאבאד. כל 152 הנוסעים נהרגו באירוע נחשב לאסון התעופה בקטלני ביותר בתולדות פקיסטן.

אזור התרסקות המטוס בעיר קראצ'י בפקיסטן, 22 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
אזור התרסקות המטוס בקראצ'י, פקיסטן. היום/רויטרס, רויטרס

בשנת 2012, מטוס בואינג 737-200 של חברת Bhoja Air של הפקיסטנית התרסק בשל מזג האוויר הסוער בעיר רוואלפינדי, והביא למותם של כל 121 הנוסעים וששת אנשי הצוות. אסון תעופה נוסף אירע ב-2016, אז עלה בלהבות מטוס של "פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס" בעת שטס מצפון פקיסטן לאיסלמבאד והביא למותם של 47 אנשים.

(עדכון ראשון: 13:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully