וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה ויתר על מקום בפורום השואה עבור ניצולים; יד ושם: תמוה

לאחר הביקורת שנמתחה על כך שמתוך כ-700 מקומות ישיבה שהוקצו לטקס המרכזי רק 30 ניצולים הוזמנו הודיע זלנסקי שהמשלחת של מדינתו תוותר על מקומות עבור ניצולי השואה והלך להתפלל בכותל". "ראויים לכבוד יותר מכל אחד". יד ושם: "הוסבר לנשיא כי אין אפשרות לטרטר ניצולים"

מפגש נתניהו פוטין/צילום: רוני כנפו ושלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר היום (חמישי) כי המשלחת של מדינתו שהגיעה לישראל במסגרת אירועי פורום השואה בירושלים "תעביר את המקומות שהוקצו לה למען ניצולי השואה". הודעתו הבוקר של זלנסקי מגיעה לאחר ביקורת שנמתחה על כך שמתוך כ-700 מקומות ישיבה שהוקצו לטקס המרכזי שיתקיים בצהריים - רק 30 ניצולי שואה הוזמנו.

"הבנו שניצולים רבים לא יכלו להגיע לאירוע פורום השואה הבינלאומי. המשלחת שלנו העבירה להם את המושבים, כפי שעשו שרים רבים בישראל", צייץ זלנסקי בטוויטר. "האנשים האלו ראויים לכבוד יותר מכל אחד אחר, אנחנו נשתתף בכל הפגישות והאירועים שנקבעו". במקום להגיע לטקס המרכזי ביד ושם החליט נשיא אוקראינה להגיע להתפלל בכותל במערבי בירושלים.

ביד ושם תקפו הבוקר את החלטתו של זלנסקי ואמרו כי מדובר בהחלטה תמוהה לאור ההסברים שניתנו לנשיא על דבר הזמנת הניצולים. "הבוקר הודיע נשיא אוקראינה על ביטול השתתפותו בטענה כי מעביר את מקומו לניצול שואה. הוסבר לנשיא כי ניצולים שפנו בימים האחרונים נענו וכי אין אפשרות לטרטר ניצול בתנאים הנוכחיים. על כן החלטתו תמוהה, וחבל שנוקט בצעד מעין זה באירוע שכתורתו 'זוכרים את השואה נלחמים באנטישמיות'".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי במהלך ביקורו בכותל 23 בינואר 2020. הקרן למורשת הכותל המערבי, אתר רשמי
"האנשים האלו ראויים לכבוד יותר מכל אחד אחר". זלנסקי/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל המערבי

ח"כ קרן ברק העבירה השבוע מכתב לנשיא המדינה וליו"ר יד ושם שבו מתחה ביקורת על כך שלא הוזמנו ניצולי שואה לאירוע המרכזי. "לצד הכבוד הרב שבנוכחות המנהיגים הגדולים, מי שלא הוזמנו לאירוע הם אותם גיבורים שלכבודם מתקיים האירוע כולו, שורדי מחנה ההשמדה. מתוך 780 מקומות באירוע, הוקצו לאותם שורדים 30 מקומות בלבד", כתבה. אין זה הגיוני ששורדי השואה ממחנה אושוויץ המוערכים בעשרות בודדות בלבד, שמעוניינים להגיע ומסוגלים לעשות זאת על אף גילם המופלג, לא יקבלו הזמנה לאירוע המציין את סיפור שחרורם מכבלי הנאצים".

(עדכון ראשוןן: 10:40)

פעילות המשטרה הבוקר מהקרקע ומהאוויר לקראת פורום השואה הבינלאומי ביד ושם 23 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
כוחות משטרה מאבטחים את נחיתת פוטין שישא דברים באירוע המרכזי, היום/דוברות משטרת ישראל
הפגנת מחאה על תנאי שורדי השואה בישראל מול יד ושם 23 בינואר 2020. דוד מיכאל כהן/TPS, אתר רשמי
מפגינים למען זכויות ניצולי השואה מפגינים מחוץ ליד ושם, היום/אתר רשמי, דוד מיכאל כהן/TPS
אינפו לו"ז מנהיגים ירושלים שואה. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז מנהיגים ירושלים שואה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully