וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול ברצועה: צה"ל הפציץ בית של בכיר בג'יהאד האסלאמי בעזה

ביתו של בהאא' אבו אל-עטא, שהוגדר על ידי צה"ל כ"פצצה מתקתקת", הופצץ בשכונת שג'עאיה. הג'יהאד האסלאמי: "התגובה שלנו תזעזע את היישות הציונית". אזעקות נשמעו מעוטף עזה ועד לגדרה, ראשון לציון וחולון. אין לימודים בכל יישובי הדרום ובערים במרכז

שידור חי מגבול עזה (צילום: שי מכלוף)

LIVE

הסלמה בדרום - עדכונים אחרונים:

  • צה"ל הפציץ את ביתו של בכיר בג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא
  • בג'יהאד האסלאמי איימו: "התגובה שלנו תזעזע את הישות הציונית"
  • דובר צה"ל: "נערכים לכמה ימי קרב, צופים שתהיה תגובה רקטית"
  • התרעות נשמעו מעוטף עזה עד לראשון לציון וחולון, נפילה בבית בשדרות
  • הלימודים בדרום ובחלק מערי המרכז בוטלו

צה"ל הפציץ בשכונת שג'אעיה בעזה את ביתו של בכיר בג'יהאד האסלאמי - כך נמסר הלילה מדובר צה"ל. הבכיר, בהאא' אבו אל-עטא, תואר בהודעה כבכיר מפקדי הארגון. על פי דיווחים ברצועה, שני בני אדם נהרגו בפעולה. לאחר החיסול נשמעו התרעות ברחבי מאזור עוטף עזה, לרבות באשדוד ואשקלון, ועד לאזור המרכז - ראשון לציון, חולון וגדרה. הלימודים בוטלו בכל יישובי הדרום ובערים נוספות, בהן ראשון לציון וחולון. אחת הרקטות נפלה בבית בשדרות. פיקוד העורף הודיע כי כל מקומות העבודה שאינם חיוניים בגוש דן - יישארו סגורים.

בג'יהאד האסלאמי איימו בעקבות החיסול כי "התגובה שלנו תזעזע את הישות הציונית". בהודעה רשמית, בארגון אישרו כי בהאא' אבו אל-עטא ואשתו חוסלו על ידי צה"ל, והכריזו על כוננות שיא. "לתגובה על הפשע הזה לא יהיו גבולות והיא תהיה בהיקף הפשע שביצע האויב הפושע. הכיבוש יישא באחריות לתוצאות התקיפה הזו", אמרו בג'יהאד האסלאמי.

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 9:00 בקריה. מצה"ל נמסר כי הפעולה אושרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונעשתה בשיתוף פעולה עם שב"כ. למעשה, הפעולה הובלה מחמ"ל המבצעים המיוחדים של ש"בכ במרכז הארץ. על פי ההודעה, לאחר החיסול צה"ל תגבר כוחות ונערך לתגובת נגד.

בהודעה נטען כי "אבו אל-עטא חולל הלכה למעשה את רוב פעילות הגא"פ ברצועת עזה, והיווה 'פצצה מתקתקת'. אבו אל-עטא הוביל ועסק באופן ישיר בפיגועים ובניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל במתווים שונים ובהם ירי רקטי, ירי צליפה, שיגור רחפנים ועוד".

עוד נטען כי הוא אחראי בין היתר לירי על פסטיבל שדרות באוגוסט האחרון ולירי לעבר העיר בתחילת החודש, וכי קידם פיגועים בימים האחרונים, שיועדו ל"מימוש מיידי", לרבות "אימון חוליות לפיגועי חדירה וצליפה, שיגור רחפנים, והיערכות לירי רקטי לטווחים שונים".

מפקד גזרת צפון הרצועה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, בהאא אבו אל-עטא. דובר צה"ל
"חולל הלכה למעשה את רוב פעילות הגא"פ ברצועת עזה". בהאא' אבו אל-עטא/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר בשיחה עם כתבים צבאיים כי השפעתו של המפקד שחוסל "הייתה על כל הרצועה ולא רק בחלק הצפוני", עליו הופקד. "אנחנו לא רוצים להרחיב את הצד הכירורגי". לדבריו, הפעולה אושרה בקבינט לפני כשבוע.

"במהלך החודשים האחרונים ניסינו בכל דרך, ואני מדגיש במהלך החודשים האחרונים, להניא את בהא להפסיק את הפעילות נגד ישראל. אני לא אגיד איך עשנו את זה. בלית ברירה עשינו את זה מאופציית התקיפה באוויר. הרמטכ"ל יזם ודחף לאופציית הפעולה. הייתה לנו כאן הזדמנות וניצלנו אותה. מימשנו הזדמנות להגיע לתקיפה כירורגית שממצה הרג שלו עם מינימום אזרחים נפגעים. אנחנו לא הקרסנו את הבית כולו אלא רק את החדר בו שהה. אנחנו לא חוזרים למדיניות הסיכולים הממוקדים. צה"ל לא חוזר לה. זה אירוע נקודתי".

זילברמן הוסיף כי בצה"ל "צופים שתהיה תגובה רקטית של הגא"פ. אנחנו מבינים שבהא היה גורם בלתי מרוסן, ברוב הפעמים פעל על דעתו שלו בניגוד לאינטרסים האזוריים. צה"ל לא מעוניין בהסלמה רחבה. אנחנו ערוכים להמשיך ולפעול. במגוון דרכים ומגוון אפשרויות".

"אנחנו נערכים למספר ימי קרב. מעטפת ההגנה האווירית מתוגברת מאוד, כולל מרחבים במרכז הארץ. אנחנו ערוכים לכל תרחיש. נעשה הכל לבדל את האירוע הזה צריך להגיד שאנחנו נערכנו באופן שקט כדי להיות ערוכים לאירוע הזה". דובר צה"ל אישר שלג'יהאד האסלאמי יש יכולת להגיע באמצעות רקטות לתל אביב. כרגע אוגדת עזה מתוגברת בכוחות להגנה בהיקף של גדוד.

עוד בוואלה!

מול חומת צה"ל: חמאס מנצל את השקט להיערכות למלחמה בעזה

לכתבה המלאה
הבית שהופצץ ברצועת עזה, 12 בנובמבר 2019. צילום מסך
הבית שהופצץ ברצועה/צילום מסך

"הלילה סוכל המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלמי בעזה בהאא' אבו אל-עטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים והתכוון להוציא פיגועים מיידיים", נמסר מלשכת נתניהו. "פעולת צה"ל הומלצה על ידי הרמטכ"ל וראש השב"כ ואושרה על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, לאחר הצגה ואישור הקבינט".

בעקבות החיסול הוכרזה כוננות ביישובי האזור, והלימודים באזור עוטף עזה בוטלו. במועצה האזורית אשכול הונחו התושבים לא לצאת לפעילות חקלאית בשטחים הסמוכים לגדר. באשקלון הכריזו על פתיחת המקלטים וגם בשדרות ביקשו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים.

במקביל, צה"ל הכריז על חסימת צירים סמוכים לגבול הרצועה, לרבות כביש מס' 4 מצומת זיקים ועד צומת נתיב העשרה, כביש מס' 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז וכביש מס' 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. בנוסף תיחסם הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים ע"ש אסף סיבוני, גבעת נזמית, וגבעת "הפרש הבודד" וכן לחוף זיקים. תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון לשדרות הופסקה אף היא. בצה"ל קראו לנהגים באזור שלא לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות.

(עדכון ראשון: 04:34)

הבית שהופצץ ברצועת עזה, 12 בנובמבר 2019. צילום מסך
הבית שהופצץ ברצועה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully