וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתולוג טוען: ג'פרי אפשטיין לא התאבד בתא המעצר - אלא נרצח

חודשיים אחרי שנמצא ללא רוח חיים במתקן הכליאה בניו יורק, רופא שניתח את גופתו של עבריין המין הכריז כי החבלות מעידות על "חניקה רצחנית". לטענתו, השברים הרבים בצווארו חריגים במקרה של תלייה. חוקרת מקרי המוות הבהירה: הבדיקה הראשונית הייתה מקיפה ויסודית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

פתולוג שנשכר על ידי אחיו של עבריין המין ג'פרי אפשטיין טען היום (רביעי) כי מותו לא נגרם כתוצאה מהתאבדות בתא מעצרו, אלא מרצח. ד"ר מייקל ביידן סתר את הודעת גורמי הרפואה הרשמיים, לפיה אפשטיין תלה את עצמו ואמר כי החבלות שנמצאו על גופו "מצביעות על חניקה רצחנית".

לטענת הרופא, הוא גילה שברים רבים בצווארו של אפשטיין, בייחוד בעצם הלשון ובסחוס בלוטת התריס. "השברים חריגים מאוד במקרה של התאבדות", הסביר.

ב-10 באוגוסט נמצא אפשטיין בן ה-66 מת בתאו במתקן הכליאה "מטרופוליטן" במנהטן. נתיחת גופתו העלתה כי הוא תלה את עצמו. ה-FBI פתח בחקירה ולאחר נתיחת הגופה נקבע כי הוא התאבד בתלייה. בעקבות החקירה בהתאבדותו הממונה על בתי הסוהר בארצות הברית הודח מתפקידו ושני הסוהרים ששמרו עליו פוטרו.

ג'פרי אפשטיין מצטלם לרשימת עברייני המין של ניו יורק, 28 במרץ 2017. רויטרס
בצווארו נמצאו שברים רבים. אפשטיין/רויטרס

חוקרת מקרי המוות הראשית של ניו יורק, ברברה סמפסון, קבעה כי אפשטיין מת בהתאבדות. אך מאז ניסו עורכי דינו ואחיו לערער את קביעתה.

היום הבהירה סמפסון כי היא ומשרדה עומדים מאחוריה החלטתם. "החקירה הרפואית הראשונית התנהלה ביסודיות", אמרה. "אין סיבה שמשרדנו יערוך בדיקה שנייה".

עוד בוואלה!

משפחת יששכר על החלטת שר המשפטים: "בלתי מוסרית ובלתי אנושית"

לכתבה המלאה
בית הכלא בו היה כלוא והתאבד איש העסקים, ג'פרי אפשטיין במנהטן, ארה"ב 11 באוגוסט 2019. רויטרס
מתקן הכליאה בו מת אפשטיין בניו יורק/רויטרס

אפשטיין, שפעם ראה בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון כחבריו, נעצר ב-6 ביולי וכפר באשמה על שישה אישומים של עבירות מעין בעשרות צעירות ונערות מתחת לגיל 14. מותו קטע את המשפט שיכול היה לשפוך אור על מעשיו וקשריו למפורסמים ונשיאים.

עם זאת, התובע הכללי התחייב כי החקירה תימשך "נגד כל מי שהיה קשור לאפשטיין". עוד הוסיף כי "כל השותפים לעבירה לא יוכלו לנוח. הקורבנות זכאיות לצדק והן יזכו בו". מאיש העסקים נמנע שחרור מערבות והוא עמד בפני 45 שנות מאסר בגין סחר במין ועבירות נוספות שנחשפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully