וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי והרמוניה: יפן הכריזה על עידן קיסרי חדש

1.4.2019 / 10:48

לקראת עלייתו לכס החרצית של נארוהיטו, בחרה הממשלה את השם "רייוואה", שיסמל את התקופה החדשה. "יש ערכים יפניים שאסור להם להתפוגג", אמר ראש הממשלה השמרן. לראשונה, השם אינו מגיע מהמסורת הסינית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

יפן הכריזה היום (שני) על שמו של העידן האימפריאלי החדש, שיחל עם הכתרת הקיסר החדש ב-1 במאי. השם, "רייוואה", הוצג על ידי מזכיר הממשלה יושידה סוגה בזמן שקהל רב התאסף ברחובות טוקיו וצפה בהכרזה על גבי מסכי ענק. פירוש השם, שנכתב בשני סימנים, הוא "יופי והרמוניה". המדינה המתינה בציפייה להכרזה על שם העידן החדש, "גנגו" ביפנית, שמופיע על מטבעות, לוחות שנה, עיתונים ומסמכים רשמיים.

ראש הממשלה שינזו אבה אמר כי השם החדש מגלם את יופיה של המסורת התרבותית של יפן, ועתיד שבו כולם יוכלו להגשים את חלומותיהם, במיוחד הדור הצעיר. "המדינה שלנו נמצאת בנקודת מפנה משמעותית, אבל יש ערכים יפניים רבים שאסור להם להתפוגג", אמר במסיבת עיתונאים. "השם מסמל שהתרבות של ארצנו מתגבשת כשלבבות האזרחים מתאחדים".

עלייתו של נארוהיטו לכס החרצית תתרחש יום אחרי שאביו, הקיסר אקיהיטו יפרוש ב-30 באפריל ויסיים את עידן הייסי, שהחל ב-1989. אקיהיטו הנו קיסר יפן הראשון שמוותר על הכס זה יותר מ-200 שנה. ההכרזה על השם החדש ניתנה כחודש לפני חילופי השלטון, זאת בכדי שמשרדי הממשלה וחברות שונות יוכלו לעדכן את תכנות המחשב שלהם ולהיערך לקראת החודש הבא.

לקריאה נוספת:
הבית הלבן ביקש, ורה"מ יפן הציע את טראמפ כמועמד לנובל לשלום
"חיים בפחד": הקהילה הגאה ביפן יוצאת למאבק היסטורי באפליה

מזכיר ממשלת יפן מכריז על שם העידן הקיסרי החדש, 1 באפריל 2019. רויטרס
מזכיר הממשלה מציג את השם הקיסרי החדש, היום/רויטרס

הציבור הגיב בחיוב לשם החדש ברחבי הרשתות החברתיות, וכן ברחובות טוקיו. "זהו שם עדין ושלו", אמר מסהרו הנוקי בן ה-63 מחוץ לתחנת הרכבת שימבשי, שבה חולקו עיתונים במהדורה חגיגית. "אנחנו רוצים שזה יהיה עידן שבו הילדים יוכלו לזרוח בעתיד רגוע".

השם החדש נלקח בפעם הראשונה מאנתולוגיה עתיקה של פואמות יפניות, מניושו, בשונה מפעמים קודמות, שבהן נלקחו השמות מטקסטים סיניים. מומחים סבורים כי הדבר משקף את האג'נדה השמרנית של אבה, המקדם גאווה לאומית.

השם החדש נבחר מתוך שורה של אפשרויות שנוסחו על ידי מומחים וגורמי ממשל, בתום התייעצות של הממשלה עם פאנל מומחים. שם העידן צריך להלום את האידיאלים של האומה, ולהיות מורכב משני "קנג'י" - אותיות סיניות. בנוסף לכך, הוא צריך להיות קל לכתיבה ולקריאה והוא לא יכול להיות חלק משילוב של שם קודם בעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קיסר יפן אקיהיטו, פברואר 2019. רויטרס
הקיסר הראשון שפורש זה יותר מ-200 שנה. אקיהיטו בחודש שעבר/רויטרס

על אף שהשימוש בלוחות השנה המערביים הפך נפוץ ביפן, רבים עדיין סופרים את השנים לפי הגנגו או לפי שתי המערכות יחד. בהיסטוריה המודרנית של יפן היו ארבעה עידנים שונים: מייג'י, מ-1868 ועד 1912, טאישו, מ-1912 ועד 1926; שווה, מ-1926 ועד 1989, והיישי, הנוכחית, שמשמעותו "השגת שלום". במרוצת השנים, שם העידן מסמל את רוח התקופה, בדומה לאיך שהמונח "שנות ה-60'" מעורר זיכרון מסוים, או איך שהיסטוריונים מתייחסים לעידן "הוויקטוריאני" בבריטניה.

בשלושת העשורים שבהם נמשך עידן הייסי, ראתה יפן את קריסת הבועה הכלכלית, שנים של קיפאון כלכלי, סדרת אסונות טבע והתפשטות הרשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully