וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ביטן: המלצה לאישום בשוחד נגד כדורגלן העבר חיים רביבו

7.3.2019 / 21:26

כוכב נבחרת ישראל חשוד שפנה למשנה לעיריית ת"א, במסגרת פרשת השחיתות שבה חשוד יו"ר הקואליציה לשעבר, בבקשה לקדם פרויקט נדל"ן בתל אביב. על פי החשד, השוחד הועבר באמצעות תרומה לעמותה. בנוסף אליו, חשוד בפרשה גם אחד מבעלי "האומן 17". רביבו: לא ביצעתי עבירה פלילית"

בווידאו: פרשת השחיתות בראשון לציון/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

פרשת ביטן - עדכונים אחרונים:

- המלצת להמשטרה: להעמיד לדין את חיים רביבו וראובן לובלין
- החשד: שיחדו את המשנה לראש עיריית ת"א בתמורה לקידום פרויקטי נדל"ן
- המשטרה המליצה להעמיד לדין את ביטן, גלעדי, צור וגינזבורג
- התיק הועבר לפרקליטות שתחליט אם להגיש כתב אישום
- רביבו: "לא ביצעתי מעולם עבירה פלילית"

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את כוכב נבחרת ישראל חיים רביבו בחשד למתן בשוחד במסגרת "פרשת ביטן". בנוסף אליו, בפרשה חשוד גם ראובן לובלין, מבעלי "האומן 17", שריצה בעבר עונש מאסר בגין עבירות מס.

המשטרה טוענת כי רביבו פנה למשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, בבקשה לקדם איתו פרויקט נדל"ן בתל אביב לאחר שקנה שטח בדרום העיר. בתמורה, נדרש רביבו להעביר סכום כסף כתרומה לחשבון עמותת "צדק עירוני", שדרכה הועברו על פי החשד כספי שוחד לגלעדי. בנוסף לכך, לובלין חשוד שביקש לקדם בנייה במתחם שנמצא ברחוב אברבנאל בתל אביב. גם במקרה זה נדרש לובלין להעביר כסף לחשבון הבנק של "צדק עירוני", ומשם הכסף היה אמור להגיע לידי גלעדי.

רביבו מסר הערב אחרי פרסום החשדות נגדו כי "מסרתי למשטרה גרסה מלאה ומפורטת עם כל העובדות ועניתי על כל השאלות אני בטוח ומשוכנע שהפרקליטות תעיין בעובדות והגרסה שמסרתי היא תגיע למסקנה אחרת אני לא ביצעתי מעולם עבירה פלילית ואני סומך על המקצועיות וההגינות של הפרקליטות. אני לא מודאג בכלל".

עוד בוואלה! NEWS:
"תארגן את הכספים, ביטן יסדר": כך פעלה השיטה בפרשת השוחד
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן על עבירות שוחד

חיים רביבו, משרדי ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
"לא ביצעתי מעולם עבירה פלילית". רביבו/קובי אליהו

מקורביו של שחקן הכדורגל לשעבר הופתעו הערב מהחלטת המשטרה לפיה נמצאה תשתית ראיייתית נגדו למתן שוחד. אחד ממקורביו סיפר לוואלה! NEWS כי "לחיים יש מגרש בפינת הרחובות סמטה אלמונית וקינג ג'ורג'. מדובר על מתחם שהוא ביקש להקים בו תשע יחידות דיור אבל במשך כשנתיים העירייה מקשה עליו והוא לא קיבל היתר בנייה".

לטענת המקורב, במהלך הנסיונות לקבל היתר, הפגיש אותו ניר סביליה עם סגן ראש העירייה גלעדי. סביליה ביקש מרביבו שיתרום עשרת אלפים שקלים לעמותה לילדים במצוקה. רביבו רשם שני צ'קים, כל אחד על סך 5,000 שקלים עבור העמותה. אלא שלדבריו, "רק בחקירה במשטרה אליה הוזמן אמרו לו החוקרים כי במדובר בעמותה פיקטיבית".

המקורב הבהיר כי "רביבו אמר להם: 'אני מדי שנה תורם עשרות אלפי שקלים למוסדות צדקה. מעולם לא שיערתי בנפשי כי מדובר בעמותה פיקטיבית'. גלעדי אמר לרביבו שיפנה ליועצת המשפטית של העיריה כדי שזו תבחן את סוגיית המגרש והיתרי הבנייה, הוא קישר ביניהם. בפועל, דבר לא קודם בהליכי הרישום של היתרי הבנייה וכבר שנתיים שהפרויקט תקוע בשל אי קבלת היתרים. לא היה כאן שוחד ולא הייתה כאן כל כוונה לתת שוחד".

אתמול המשטרה הודיעה על סיכום החקירה שבה נמצאה תשתית ראייתית נגיד יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ראש עיריית ראשון לציון לשעבר דב צור, המשנה לראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי ומנכ"ל חברת "דניה סיבוס" רונן גינזבורג. התיק יועבר לפרקליטות, שתחליט אם להגיש כתב אישום נגד המעורבים.

הפרשה עוסקת בחשד כי בין השנים 2017-2011 קיבלו ביטן, גלעדי וצור טובות הנאה מגורמים פרטיים, ובתמורה פעלו לקידום אינטרסים של אותם גורמים, בהם של חברת דניה סיבוס והמנכ"ל רונן גינזבורג, רשת כלבו מזון, יזמי נדל"ן וקבלנים. בהמלצות המשטרה נכתב כי התגבשה תשתית ראייתית לכך שביטן וגלעדי סייעו ליזמים לקדם אישורים והיתרים בפרויקטי נדל"ן בתל אביב. בנוסף לכך, נמצא כי גלעדי לקח שוחד בכסות של תרומות בעשרות אלפי שקלים מאנשי עסקים בתמורה לסיוע בפתרון בעיות מול עיריית תל אביב.

ארנון גלעדי. יואב איתיאל
גלעדי/יואב איתיאל

ממצאי החקירה העלו חשד שביטן קיבל שוחד במזומן בסכום של מאות אלפי שקלים, וכן הבטחה לקבלת דירות, עבור פעולות הקשורות בתפקידו. בתמורה ביטן "הפעיל את סמכותו, השפעתו, עוצמתו וקשריו על גורמים שונים, והוביל לשינוי החלטות, מתן היתרים והפחתת תשלומי עירייה", כך נכתב בהודעת המשטרה. ביטן גרם על פי החשד לשינוי חוות דעת משפטית של גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובשל כך זירז תהליכים בתשלום חובות.

בהמלצת המשטרה נכתב כי "במסגרת פעילותו יזם ח"כ ביטן ישיבות בכנסת ובעיריות, פנה למקבלי החלטות, והשקיע בעשייה זו מאמצים רבים". כל זאת עשה ביטן במטרה לקדם את ענייניהם של הגורמים העסקיים שבשירותם פעל ומהם לקח טובות הנאה. הפרשה נחשפה לציבור בחודש דצמבר 2017 לאחר שהמשטרה ביצעה גל מעצרים בעיריית ראשון לציון, בקרב בכירים בענף הבנייה בישראל וכן בקרב בכירים בעולם התחתון.

(עדכון ראשון: 20:10)

ח"כדוד ביטן מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ביטן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully