וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת אוסטרליה: "מכירים במערב ירושלים כבירת ישראל"

בהצהרה מיוחדת אמר סקוט מוריסון שמדינתו מכירה במערב ירושלים, שהיא מקום מושבה של הכנסת ומוסדות ממשלתיים רבים, כבירת ישראל. עם זאת, ציין שלא יעביר את השגרירות לעד שיושג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים

ראש ממשלת אוסטרליה הנכנס סקוט מוריסון, 24 באוגוסט 2018. רויטרס
ראש ממשלת אוסטרליה מוריסון, אוגוסט/רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע הלילה (שבת) כי מדינתו מכירה באופן רשמי במערב ירושלים כבירת ישראל. "אוסטרליה מכירה במערב ירושלים, שהיא מקום מושבה של הכנסת ומוסדות ממשלתיים רבים, כבירת ישראל", אמר מוריסון לכתבים בצהרה מיוחדת שנערכה בסידני שבאוסטרליה.

עם זאת, מוריסון ציין שהשגרירות לא תעבור למערב ירושלים עד שיושג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים אך אמר שממשלתו תקים בה משרד שיעסוק בביטחון ובמסחר. עוד הוסיף כי הוא יתחיל לחפש מיקום מתאים לשגרירות שתוקם בירושלים. כמו כן, מוריסון אישר שאוסטרליה תומכת בפתרון שתי המדינות ובעיר בירה פלסטינית במזרח ירושלים.

איזט סאלח עבדולהאדי, ראש המשלחת הפלסטינית לאוסטרליה, אמר כי תמיכה בירושלים כבירת שתי המדינות תראה על מחויבות לשתי המדינות, אלא שישראל ממשיכה לראות בעיר כ"בירה הנצחית והמאוחדת שלה". הוא אמר לרויטרס כי "הכרה בכל חלק של ירושלים לפני שנעשו ויתורים אמיתיים ופשרות משמעותיות תהיה, לפחות במידה מסוימת, פרס על ההתנהלות העקשנית הזאת". בנוסף אליו, משרד החוץ של אינדונזיה קרא לאו"ם אחרי החלטתו של מוריסון להכיר במדינה הפלסטינית על בסיס פתרון שתי המדינות.

כתבות נוספות בוואלה! NEWS:
סוכנות הביון האוסטרלית לשרים: העברת השגרירות לי-ם תעורר אלימות
אחרי "הפיכה" פנימית: גזבר ממשלת אוסטרליה יהיה ראש הממשלה החדש
טראמפ: מיק מולבני יכהן כראש הסגל של הבית הלבן

טקס פתיחת השגרירות שגרירות ארצות הברית ארה"ב ירושלים איוונקה טראמפ. רויטרס
טקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים, מאי/רויטרס

לפני חודשיים, מוריסון עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא שוקל להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את שגרירות אוסטרליה לירושלים. בשיחת טלפון בין השניים הודה לו נתניהו על הדברים. כמו כן, שוחחו המנהיגים על צעדים להמשך חיזוק הקשרים בין המדינות.

מוריסון הוא אוונגליסט אוהד ישראל. הוא כיהן כגזבר הממשלה וניצח בבחירות הפנימיות בחודש אוגוסט האחרון עם 45 קולות. זאת לאחר שראש הממשלה הקודם, טרנבול, הודח ב"הפיכה" מפלגתית.

בכך מצטרפת אוסטרליה לארצות הברית ולגואטמלה, אך אלו גם העבירו את שגרירותיהן לירושלים. פרגוואי הצטרפה למגמה, אך נשיאה החדש ביטל זאת ובתגובה סגרה ישראל את שגרירותה באסונסיון. נשיאה החדש של ברזיל ז'איר בולסונארו אמר כי גם הוא שוקל להעביר את השגרירות לירושלים.

(עדכון ראשון: 5:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully