וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לרוסיה: האינטרפול מינה דרום קוריאני לראשות הארגון

קים ג'ונג-יאנג יחליף את מנג הסיני, שנעצר על ידי הרשויות בארצו בחשד לשחיתות. הוא גבר על המועמד הרוסי, שנחשב לבעל סיכויים לנצח, אך הואשם בניצול מערכת צווי המעצר הבינלאומיים של ארגון השיטור

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: ניב מעוז

האינטרפול בחר היום (רביעי) בקים ג'ונג-יאנג הדרום קוריאני כנשיא החדש, אחרי שגבר על אלכסנדר פרוקופצ'וק הרוסי, שהיה בעל סיכויים גבוהים לנצח. עם זאת, המועמד הרוסי נדחה באשמת ניצול מערכת צווי המעצר הבינלאומית של הארגון לרדיפה אחרי מתנגדי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

קים, שנבחר בכינוס השנתי של הארגון שהתקיים בדובאי, יחליף את מנג הונגוויי הסיני, שנעלם מוקדם יותר השנה אחרי שהגיע לביקור מולדת. כמה שבועות לאחר מכן נחשף כי הוא נעצר על ידי הרשויות בחשד לשחיתות, ועקב כך הוא התפטר מתפקידו.

"העולם שלנו חווה אתגרים חסרי תקדים לביטחון הציבורי", אמר קים, בן 57 באסיפה הכללית. "על מנת להגבר עליהם, עלינו להציג חזון ברור - בניית גשר לעתיד". עבודת היומיום של ארגון השיטור נמצאת בידיו של המזכ"ל יורגן סטוק הגרמני, אבל לנשיא עדיין יש השפעה.

לקריאה נוספת בנושא
"אנחנו באים אלייך": שיחת האיומים שקיבלה אשת נשיא האינטרפול
סין לא לוקחת שבויים במלחמתה בשחיתות. היא מעלימה אותם

קים ג'ונג-יאנג, נשיא האינטרפול, ינואר 2018. AP
נשיא האינטרפול החדש, קים ג'ונג-יאנג/AP

ארצות הברית ואירופה הפעילו בימים האחרונים לחץ על חברות האינטרפול כדי שלא יבחרו במועמד הרוסי מחשש להשפעת הקרמלין. מוסקבה הביעה אכזבה מכך שפרוקפוצ'וק לא נבחר, אך אמרה כי היא לא סבורה שההצבעה לא הייתה לגיטימית. הוא ימשיך בתפקידו כסגן נשיא האינטרפול, ועשוי להתמודד שוב ב-2020.

קים, לשעבר בכיר במשטרה של קוריאה הדרומית, ישמש בתפקיד ראש ארגון השיטור הבינלאומי במשך השנתיים הקרובות, תום כהונתו המקורית של מנג.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully