וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הביון האוסטרלית לשרים: העברת השגרירות לי-ם תעורר אלימות

לאחר הודעתו של ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, כי הוא שוקל להעביר את השגרירות לירושלים, הסוכנות הזהירה כי הדבר עלול להצית מחאה אלימה בגדה המערבית וברצועת עזה. השגריר המצרי בקנברה התריע אף הוא מהשלכות המהלך

צילום:רוני כנפו, ניב אהרונסון, שי מכלוף, אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

סוכנות הביון האוסטרלית הזהירה שרים כי הצעתו של ראש הממשלה סקוט מוריסון להעביר את שגרירות המדינה לירושלים עלולה "לעורר מחאה, אי-שקט וייתכן שגם אלימות בעזה ובגדה המערבית" - כך פירסם הבוקר (חמישי) הגרדיאן הבריטי. המסמך המסווג הופץ לשרים לפני כשלושה ימים, ונכתב בו כי הסוכנות צופה "שכל הכרזה על מעבר אפשרי של השגרירות לירושלים או ניסיונות לשקול הצבעה נגד פלסטינים באו"ם" תוביל לתוצאה שכזו, ואולי אף לפגיעה ביעדים שלאוסטרליה יש עניין בהם.

מלבד סוכנות הביון, גם שגריר מצרים בקנברה התגייס למהלך ואמר כי 13 מדינות ערביות שלחו מכתב לממשלה המזהיר מהמהלך. יחד עם זאת, שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, אמר כי הוא מאוכזב מכך שאוסטרליה עלולה להפר בכך את החוק הבינלאומי ובניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו''ם.

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים: "הוחלט להפחית את העימותים בגדר כדי לצמצם אבידות"
העיתונאי הסעודי עונה בתוך הקונסוליה: "אצבעותיו נתלשו וראשו נערף"
עשן וריח שריפה: המטוס של מלניה טראמפ ביצע נחיתת חירום

ראש ממשלת אוסטרליה הנכנס סקוט מוריסון, 24 באוגוסט 2018. רויטרס
הוזהר על ידי סוכנות הביון. ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון/רויטרס

בתחילת השבוע, עדכן ראש ממשלת אוסטרליה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא שוקל להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל. כמו כן, שוחחו המנהיגים על צעדים להמשך חיזוק הקשרים בין המדינות. החלטת מוריסון מנוגדת לעמדתו של ראש הממשלה לשעבר, מלקולם טרנבול, שאמר כי החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, לא תשנה את מדיניותה של אוסטרליה באזור. גם שרת החוץ לשעבר, ג'ולי בישופ, התנגדה לרעיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שגרירות אוסטרליה, תל אביב, ישראל, 16 באוקטובר 2018. רויטרס
תעבור לירושלים? שגרירות אוסטרליה בתל אביב/רויטרס

אם השגרירות אכן תועבר בסופו של דבר השגרירות האוסטרלית, זו תהיה השגרירות השלישית בירושלים, בנוסף לארצות הברית וגואטמלה. פרגוואי העבירה את שגרירותה לירושלים, אך ביטלה את ההעברה בחודש שעבר בעקבות לחץ פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully