וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציות שיכריעו בשדה הקרב: יחידת הסטארט-אפ של צה"ל נחשפת

3.1.2018 / 18:00

"היחידה הסגולה" שהוקמה בשנת 2014 מייצרת את מערכות המידע שיסייעו למפקדים לתכנן את המערכה, לנתח נתונים משלל אמצעים מודיעיניים ולקבל התראות על פעולות האויב. קצין באמ"ן: "אלו מערכות מצילות חיים". צפו במערכות "דרך המלך" ו"שידור חוקר" בפעולה

צילום: דן"צ, עריכה: שניר דבוש

צה"ל חשף היום (רביעי) את חברת הסטארט-אפ של אגף המודיעין, "היחידה הסגולה", שהוקמה ב-2014 מיד לאחר מבצע "צוק איתן". היחידה מייצרת אפליקציות ומערכות מידע שמסייעות בתכנון קרב, ניתוח השטח, איתור מקומות מסתור, קבלת המלצות לדרכי פעולה והתראות על אויבים. יחידת הפיתוח של אמ"ן הוקמה כדי למצות את המידע הרב שאוספים גורמי המודיעין בצה"ל דרך אמצעים מגוונים, ולהביאו לשימוש המטה הכללי, הדרגים הלוחמים, השב"כ והמוסד. בשני סרטונים שפורסמו, נראית פעולתן בזמן אמת של המערכות "דרך המלך" ו"שידור חוקר".

המשימות העיקריות של המערכות שאותן מפתחת היחידה הן סיוע במהירות פענוח תצלומים, חקר נתונים גיאוגרפיים שיסייעו לכוחות המתמרנים בשטח, התעדכנות במידע מודיעיני בזמן אמת, וכן התראה על בסיס תכנון מוקדם של המערכות, למשל חדירה. כמו כן, המערכות נועדו לבנות בנק מטרות ולסייע בפעילות ביטחון שוטף בשגרה ובחירום.

המערכות שאותן בונה היחידה נבנות על בסיס מאגרי Big Data, והן בעלות סיווג גבוה מ"סודי ביותר". בתרגיל הגיס הצפוני "אור הדגן" בפיקודו של אלוף תמיר היימן, ובתרגיל אוגדה 210 בפיקודו של תת-אלוף יניב עשור, נעשה שימוש במערכות אלו. לפי קצין בכיר ביחידה, האמצעים הטכנולוגיים שאותם היא מפתחת נחשבים פורצי דרך בקנה מידה עולמי.

עוד בוואלה! NEWS
על הרצפה, מאחורי דגל: חמאס פרסם שוב תמונות של גלעד שליט מהשבי
מאחורי הגב של חמאס: הג'יהאד האסלאמי ירה פצמ"רים איראניים
סיבת המוות העיקרית השנה בצה"ל - התאבדות; "ירידה בהיקף המקרים"

היחידה הסגולה של צה"ל. -, מערכת וואלה! NEWS
"פורצות דרך". המערכות החדשניות של "היחידה הסגולה" בפעולה/מערכת וואלה! NEWS, -

"המערכות מבוססות על מודיעין מאוד רחב, כולל סנסורים שאוספים מידע", הסביר קצין באמ"ן על ייחודן של המערכות. "אם נטיל את כל המידע הזה על מפקד המחלקה או מפקד הכיתה, הוא לא יידע מה לעשות בהצפת המידע. המערכות הללו מעבירות בדיוק את מה שהם צריכים, אורזות את זה באריזות מתאימות לכל דרג. יש פה מסה של נתונים אבל כלים טכנולוגיים שיודעים לנתח את המידע הרב בצורה טובה יותר, כולל ניתוח של מורכבויות. לא רק מידע זמין על תחבורה במרחב, מקומות רגישים של האויב כמו בתי ספר ובתי חולים, אלא גם איתור נתונים גיאוגרפיים, מפות תלת-ממד, איתור עמדות אויב, תצפיות ועוד".

חידוש נוסף שפיתחה היחידה הוא השימוש בווידאו ובתמונות ממקורות שונים, תוך התאמתם במיקום מדויק למפה. המידע המודיעיני מאפשר למפקדים יכולת הבנה וניתוח טוב יותר של השטח. לדוגמה, מערכת המכונה "אלברט", וקרויה על שם אלברט איינשטיין, תאתר צורות התנהגות של האויב ממגוון רחב של אמצעי מודיעין, ובעתיד תדע לשלב חיזוי של פעולות לפני התרחשותן והמלצות למפקדים על דרכי פעולה בשלב תכנון התמרון, כמו למשל נתיבי תנועה פחות מהירים ופחות מסוכנים. "מדובר במערכות מצילות חיים, יש לא מעט פעולות שלא היו מתרחשות בשטח בלי המערכות האלה", סיכם קצין באמ"ן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
היחידה הסגולה של צה"ל. -, מערכת וואלה! NEWS
מזהות את פעילות האויב - ויכולות גם להציע דרכי פעולה יעילות. המערכות שמפתחת "היחידה הסגולה"/מערכת וואלה! NEWS, -

היחידה, שכפופה לקצין מודיעין ראשי, היא בעצם איחוד של שתי יחידות אחרות – היחידה הטכנולוגית של מערך השטח והיחידה האחראית על מערכות המידע. היא פועלת לפי תהליכי עבודה של חברות סטארט-אפ ומשרתים בה 400 חיילים - 50% בשירות חובה והשאר בקבע. בעלי התפקידים ביחידה כוללים עתודאים מתחום הנדסת חשמל, מדעי המחשב ותוכנה. ביחידה תכניתנים, חיילי הפרוייקטים היוקרתיים "פסגות" ו"תלפיות", בודקי איכות וכן חיילים מתנדבים המצויים על הרצף האוטיסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully