וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ: השקט מתעתע - סיכלנו השנה 400 פיגועים משמעותיים

24.12.2017 / 10:50

בדיון בוועדת חוץ וביטחון בכנסת אמר נדב ארגמן כי השטח אינו שקט לאחר הצהרתו של נשיא ארה"ב על הכרה בירושלים כבירת ישראל. "השטח רוחש וחמאס מנסה בכל הכוח לבצע פיגועים ביהודה ושומרון ולערער את היציבות של הרשות הפלסטינית"

עריכה: שניר דבוש

ראש השב"כ נדב ארגמן אמר היום (ראשון) בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת כי "הזירה הפלסטינית של השנה החולפת היא זירה מאוד לא יציבה". ארגמן קשר את אי השקט בגדה המערבית וברצועת עזה להצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהכיר במעמדה של ירושלים כבירת ישראל.

על פי הנתונים שהציג ארגמן השנה החולפת ירד היקף הפיגועים אך כמות סיכולי ניסיונות פיגועים עלתה. "סיכלנו 400 פיגועים משמעותיים, מתוכם 13 פיגועי התאבדות, שמונה פיגועי חטיפה ו-94 פיגועי הקרבה", הוסיף. "שב"כ סיכל 1,100 פיגועים פוטנציאליים של בודדים. לעומת זאת, 54 פיגועי בודדים הצליחו לעומת 108 בשנה שעברה. בסך הכל היקף הסיכולים מרשים אבל זו רק דוגמה המסבירה את היקף הטרור מתחת לפני שטח".

על סוגיית המחבלים הבודדים אמר כי הנתונים משקפים את המגמה של מעבר "מטרור ממוסד לטרור מבוזר", וכי "מגמה זו תמשיך להעסיק את השירות גם בעתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים עייפים מ"ימי הזעם" - אך הסכנה מגל אלימות לא חלפה
"השחיתות מסוכנת מאיראן": אלפים הפגינו בת"א, מאות מחו בירושלים
שוטרת שתועדה מכה מפגין חרדי בירושלים - הורשעה בתקיפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "השקט מתעתע, השטח רוחש וחמאס מנסה בכל הכוח לבצע פיגועים ביהודה ושומרון ולערער את היציבות של הרשות הפלסטינית". הוא הוסיף כי "ברצועת עזה המציאות מאתגרת מאי פעם" וכי "ימים יגידו" אם תהליך הפיוס בין פתח לחמאס הצליח. בדיון סגור אמר כי "חמאס אינו מעוניין במערכה צבאית מול ישראל בעת הזו, אך נערך לתרחיש שכזה".

ארגמן עדכן כי ב-2017 נרשמו שמונה פיגועים במעורבות ערבים-ישראלים, שבשלושה מהם היו נפגעים בנפש. עם זאת, הדגיש כי נרשמת ירידה בכוונות ובניסיונות היציאה לזירות לחימה בקרב ערביי ישראל, וניכרת ירידה באטרקטיביות ביציאה לחוץ לארץ, בין היתר כתוצאה של הרתעה, פעילות סיכולים ואבדן השטחים של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מנטרים רשתות חברתיות - במטרה לסכל פיגועים

ראש השב"כ הוסיף כי הארגון "השקיע רבות בהתעצמות טכנולוגית ובפיתוח כלים ויכולות חדשות בתחום הסייבר והטכנולוגיה. במהלך השנה, אותרו וסוכלו פעולות יריבים במרחב הסייבר, ובוצעו פעולות מגוונות שהניבו מודיעין איכותי באופן שתרם לסיכול פיגועים והצלת חיי אדם".

בשנתיים האחרונות פועלים יחדיו צה"ל, שב"כ והמשטרה על מנת לאתר פלסטינים שהוגדרו כבעלי פוטנציאל להוציא לפועל פיגועים. במסגרת העבודה המשותפת מבצעים גופי הביטחון ניטור של תכנים ברשתות חברתיות וכלי תקשורת נוספים, במטרה לסכל פיגועי טרור.

מאז דצמבר 2015, עם תחילת גל הפיגועים סביב סוגיית הר הבית, אותרו כ-7,000 פלסטינים שענו על הקריטריונים הללו ו-200 מהם קיבלו אזהרה טלפונית, זומנו למפקדת התיאום והקישור של צה"ל באזור מגוריהם ובמקרים חריגים אף נעצרו.

(עדכון ראשון: 10:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully