וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר נערה פלסטינית ואמה שתועדו מכות חיילים בנבי סאלח

כוחות הביטחון עצרו את הנערה עהד תמימי ואמה נארימאן, שתקפו חייל וקצין בהפרות סדר שהתפתחו במקום. בצה"ל אמרו כי המפקד פעל במקצועיות כשלא הגיב באלימות, אך אמרו כי ניתן היה לעצור אותן במקום. אבי המשפחה: "זאת תעמולה"

קרדיט: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

כוחות צה"ל ומג"ב עצרו הלילה (שלישי) את הנערה הפלסטינית שתועדה סוטרת ובועטת בקצין צה"ל בדרגת סרן ובחייל נוסף בתקרית בנבי סלאח. שעות לאחר מכן, נעצרה גם האם. בצה"ל אמרו כי הקצין פעל במקצועיות כשלא הגיב לתקיפה, שאירעה במהלך יום שישי, אך הוסיפו כי הוא יכול היה לעצור את הנערה ואת בני משפחתה שהשתתפו בתקיפה עוד בשטח.

לפי צה"ל, התקרית אירעה בזמן הפרות סדר בנבי סלאח, אז כ-200 פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות במקום. במהלך הפרת הסדר, נכנסו כמה פלסטינים לתוך בית סמוך והמשיכו לזרוק אבנים מתוכו לעבר החיילים, בהסכמת המשפחה.

הכוחות הוציאו את כלל מפרי הסדר מתוך הבית ונשארו לעמוד בפתחו על מנת למנוע כניסה נוספת, אך הנערה עהד תמימי, אחותה ואמן נארימאן יצאו אל החיילים וניסו ליצור פרובוקציה.

לקריאה נוספת בנושא
תקיפת החיילים בידי הפלסטיניות: גם פרובוקציה ראויה למעצר
סטירות, דחיפות ואגרופים: שתי נערות ואימן תוקפות כוח צה"ל

הנערה עהד תמימי נעצרת על ידי כוחות צה"ל אחרי שתקפה קצין וחייל בנבי סאלח, ב-19 בדצמבר 2018. דו"צ, צילום מסך
מעצרה של א-תמימי, הלילה/צילום מסך, דו"צ

באסם תמימי, אבי המשפחה, התייחס הבוקר למעצרה. "היא נעצרה בשביל תעמולה בכלי תקשורת", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "למה החייל הזה בא לשם בכלל? לפני התקרית המצולמת הוא נכנס לבית שלנו ופגע בבן שלי, מוחמד בן ה-14. הוא ירה לעבר אנשים שהיו שם (כך הבנתי מדבריו, לא ברור באיזה ירי מדובר – א.ס.). רק לעיני המצלמה הוא ניסה לעשות את עצמו כאילו הוא חייל מוסרי".

לדבריו, מעשיה של בתו, היו "תגובה להתנהגות של החייל". כנשאל על כך שהתקרית כולה בוימה במסגרת פרובוקציה נגד חיילי צה"ל, השיב: "אתם האוייבים שלי ואתם יכולים לומר מה שאתם רוצים. אם הכיבוש קיים אנחנו נמשיך לסבול. צריך לסיים את הכיבוש".

מתחקיר שקיים מפקד גדוד "רותם" עולה כי מפקד הפלוגה הגיע בעצמו סמוך לבית בנבי סאלח על מנת למנוע ממפרי סדר נוספים להיכנס אליו. עוד עולה כי מפקד הכוח "פעל באופן מקצועי" בכך שלא נגרר לאלימות, אך נטען כי "היה ניתן לעצור את הפלסטיניות בשטח, מכיוון שהופעלה על ידן אלימות פיזית" וכי הן ניסו להפריע לחיילים לבצע את משימתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נערות פלסטיניות מתגרות בחייל צה"ל צועקות עליו, סוטרות לו ובועטות ברגליו בנבי סלאח. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
החיילים הגיבו באיפוק. הפלסטיניות תוקפות את הכוח/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר על התקרית כי "צה"ל זה הצבא הכי הומני ועם ערכים שלא קיימים בשום מקום אחר", אך הוסיף כי "אסור שהומניות תבוא על חשבון התרעה ועוצמה. מי שמשתולל ביום נעצר בלילה. כל מי שהיה במעגל, לא רק הנערה אלא ההורים והסביבה, לא יתחמקו ממה שמגיע להם לקבל".

לדבריו, "החיילים התנהגו בהתאם לפקודות שהם מקבלים מלמעלה. אם יש ליקוי זה יתוקן. לא נאפשר שום פגיעה בחיילים ובקצינים. נעשה מה שצריך לעשות. הנושא הזה ברור והוא יעלה על השולחן שלי עם הפצ"ר והרמטכ"ל. שום דבר לא יכול לבוא על חשבון העוצמה וההרתעה".

(עדכון ראשון: 8:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully