וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 80 קרובי דאעש, בהם 33 ילדים, נהרגו בתקיפת הקואליציה

התקיפה של כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית התרחשה בעיירה מיאדין שבמזרח סוריה. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, מדובר במספר ההרוגים הגדול ביותר של משפחות דאעש בתקיפה בסוריה

עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: עשרות נהרגו בתקיפת בית ספר בסוריה בידי הקואליציה האמריקנית, לפני כחודשיים)

לפחות 80 בני אדם, בני משפחה של חברי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נהרגו בהפצצה אווירית של כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית בסוריה - כך מסר היום (שישי) הארגון הסורי לזכיות אדם. התקיפה התרחשה בעיירה מיאדין שבמזרח המדינה. לדברי הארגון, בין ההרוגים ישנם 33 ילדים.

רמי עבד אל-רחמן, יו"ר הארגון הסורי לזכויות אדם, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי משפחות אנשי דאעש שנפגעו בתקיפה חיפשו מקלט במבנים העירוניים בעיירה. "זה מספר הקורבנות הגדול ביותר של משפחות אנשי דאעש בסוריה", הוסיף.

לקריאה נוספת:
מסר לאסד: ארה"ב תקפה שיירה של כוחות המשטר באזור הגבול עם ירדן
רוסיה וסוריה מגנות את תקיפת ארה"ב: "הפרה בוטה של הריבונות"
משטר אסד מכחיש כי הוא הקים משרפה: "סיפור הוליוודי של ארה"ב"

33 בני אדם נהרגו במתקפה אווירית על ביה"ס ליד העיר א-רקה. מערכת וואלה! NEWS
האו"ם קרא להבדיל טוב יותר בין מטרות אזרחיות וצבאיות. מבנים שנפגעו בתקיפת הקואליציה בא-רקה, לפני כחודשיים/מערכת וואלה! NEWS

התקיפה התרחשה זמן קצר לאחר שהאו"ם קרא למדינות הפועלות נגד ג'יהאדיסטים בסוריה להבדיל טוב יותר בין מטרות אזרחיות וצבאיות. מזכ"ל האו"ם לזכויות האדם, זיד ראאד אל-חוסיין, אמר כי כל המדינות שחיל האוויר שלהן פעיל במשימות האנטי-אסלאמיות, "צריכות להשקיע מאמץ רב יותר בהפרדה בין מטרות צבאיות לגיטימיות לבין אזרחים".

השבוע דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם על מספר הנפגעים החודשי הגבוה ביותר בפעילות הקואליציה בסוריה. לדברי הארגון, בין 23 באפריל ל-23 במאי השנה נהרגו 225 אזרחים בסוריה, בהם עשרות ילדים. צבא ארצות הברית הודה לאחרונה כי תקיפות אוויריות של הקואליציה בעיראק ובסוריה הרגו שלא במתכוון 352 אזרחים מאז 2014.

לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
"מספר הקורבנות הגדול ביותר של משפחות אנשי דאעש". אנשי דאעש בסוריה/רויטרס

לפני כחודשיים דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי 33 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית של הקואליציה האמריקנית בבית ספר בסמוך למעוז דאעש בא-רקה. הפנטגון הכחיש את הדיווח, אך מסר כי תיערך חקירה. לפי הדיווח, התקיפה פגעה במבנה ששימש מקלט לעקורים בעיירה א-מנסורה, שממערב לעיר א-רקה. הקואליציה הבינלאומית ערכה באותו היום 19 תקיפות באזור, כולל שלוש נגד מפקדות של דאעש. "אין סימנים לכך שהיו נפגעים אזרחים בתקיפות אוויריות בסמוך לא-רקה, כפי שטוען הארגון הסורי לזכויות אדם", נמסר בהודעת הפנטגון.

במרץ האחרון דווח כי יותר מ-45 בני אדם נהרגו בהפצצה אווירית של מסגד בכפר אל-ג'ינה, באזור העיר חאלב. ארגון המורדים אחראר א-שאם טען כי הקואליציה האמריקנית אחראית לכך, אולם צבא ארצות הברית טען כי הוא תקף באותו הזמן כינוס של אל-קאעדה במחוז אידליב הסמוך, וכי לא פגע במסגד באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully