וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקדיש את חייו למאבק למען אחרים": קלינטון בחרה בטים קיין כסגנה

המועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארה"ב הודיעה כי מי שמכהן כיום כסנאטור מטעם וירג'יניה יהיה שותפה למרוץ. קיין היה אחד מהסנאטורים שהחרימו בשנה שעברה את נאום נתניהו בקונגרס

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(הסנאטור ברני סנדרס מביע תמיכה במועמדות קלינטון לנשיאות, החודש)

הילרי קלינטון, המועמדת המסתמנת לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית, הודיעה הלילה (שבת) בחשבון הטוויטר שלה כי בחרה בסנאטור טים קיין לסגנה.

"אני נרגשת להכריז על שותפי למרוץ, טים קיין, אדם שהקדיש את חייו למאבק למען אחרים. קיין הוא אופטימיסט חסר תקנה שמאמין שאין שום בעיה שאי אפשר לפתור אם עובדים כדי לפתור אותה".

"בדיוק סיימתי שיחה טלפונית עם הילרי", כתב דקות ספורות לאחר מכן קיין בחשבון הטוויטר שלו. "אני נרגש להיות שותפה למרוץ. לא יכול לחכות לצאת לדרך מחר במיאמי!".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ בנאום הניצחון: "המורשת של הילרי - מוות, טרור וחולשה"
סנדרס הביע תמיכה רשמית בקלינטון: "היא חייבת להיות הנשיאה הבאה"
סופית: הילרי קלינטון לא תועמד לדין בגין פרשת המיילים

הסרטון שפורסם בחשבון הטוויטר של קלינטון לרגל ההכרזה:

קיין, סנאטור מטעם מדינת וירג'יניה, היה אחד המחוקקים שהחרימו את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני בשנה שעברה. בעברו היה מושל וירג'יניה וראש עיריית ריצ'מונד נחשב לתומך של קלינטון זה כמה שנים ופונה לקהל מצביעים מרכזי יותר.

"לתפקיד סגן הנשיא אתה רוצה מישהו עם קצת ניסיון בחוץ וביטחון", הסבירה אן גייראן, הכתבת הפוליטית של הוושינגטון פוסט, כאשר גברו ההערכות כי קלינטון תבחר בקיין. "קיין שירת לפחות בוועדה אחת רלוונטית בסנאט ושירת במדינה שיש בה משקל צבאי גדול, עם 12 בסיסים צבאיים והמטה של הנחתים".

"בסיס התמיכה שלו מגיע ממקומות שבהם יש הרבה אנשי צבא. הוא חולק הרבה מפילוסופיית הממשל והגישה הכללית של קלינטון. אין להם היסטוריה אישית משותפת גדולה, אבל יש להם הרבה במשותף. בחירה בו תבטיח שהקלינטונים יקבלו מישהו שיש להם מושג מי הוא", הוסיפה גייראן.

הילרי קלינטון והסנאטור טים קיין, אנאנדייל, וירג'יניה, 14 ביולי 2016. רויטרס
קלינטון וקיין בעצרת בחירות, בשבוע שעבר/רויטרס

לדבריה, התרחשות אחת ספציפית העלתה את קרנו של קיין הן בקרב השמרנים והן בקרב הליברלים. "הוא שותף לגישה המעט נצית של קלינטון. הוא היה זה שעמד והתנגד לממשל אובמה וקלינטון בנוגע לאישור של כוחות צבא באפגניסטן ועיראק, ונימק זאת בכך שאי אפשר להמשיך לשלוח כוחות למקומות שבהם אין לנו משימה צבאית מוגדרת", הסבירה.

"זה העלה את המניות שלו בקרב האגף השמאלי במפלגה, אבל הוא משך גם שמרנים שחשבו שאובמה איבד את המשימה שם, ושהגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולומר לאמריקנים שמשרתים שם למה הם שם. קיין לקח סיכון והצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully