וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 27 שנים: שופט העליון צבי זילברטל הודיע על פרישתו

17.3.2016 / 16:37

השופט הודיע לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאום ושרת המשפטים איילת שקד כי קיבל החלטה אישית ולפיה יפרוש בעוד שנה, כשיהיה בן 65. זילברטל מונה לשופט בשנת 1990 בבית משפט השלום בירושלים

השופט צבי זילברטל בערעור המדינה על זיכויו של מוטי חסין באשמת רצח, בית המשפט העליון נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
החלטה אישית. זילברטל/נועם מושקוביץ

שופט בית המשפט העליון צבי זילברטל הודיע היום (חמישי) כי קיבל החלטה אישית ולפיה יפרוש מכהונתו בגיל 65, באפריל 2017. זאת, לאחר 27 שנות שיפוט. הוא מסר על החלטתו לנשיאת בית המשפט האליון השופטת מרים נאור ולשרת המשפטים איילת שקד.

השופט מונה לבית משפט השלום בירושלים בשנת 1990 ובהמשך כיהן כסגן נשיא בבית המשפט. בשנת 2000 הוא מונה כשופט בית המשפט המחוזי וגם שם המשיך לסגן נשיא. בפברואר 2012 מונה זילברטל לשופט בית המשפט העליון.

בין הדיונים שעלו לתודעה הציבורית ובהם שפט זילברטל לאחרונה הם ערעורו של רוצח הנערה תאיר ראדה, רומן זדורוב, וערעורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הולילנד. זילברטל הרשיע את זדורוב ברוב של שניים מול אחד. במשפט אולמרט, הקל בעונשו באופן משמעותי ופסק כי ייכלא למשך 18 חודשים במקום שש שנים, כפי שפסק בית המשפט המחוזי.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"שירי סובול שטפה לו את המוח": הווידוי בתא המעצרים שהפליל את בן הזוג
הזמר קובי פרץ הורשע בהעלמת מס בהיקף של יותר מ-5 מיליון שקלים
"ניצחון טראמפ בבחירות הוא אחד מעשרת האיומים הגדולים על העולם"

אהוד אולמרט היום בהכרעת הערעור בפרשת הולילנד בבית המשפט 20 דצמבר 2015. רויטרס
הקל בעונשו. אולמרט בעליון/רויטרס

בשנה הקרובה תצטרך הוועדה לבחירת שופטים למצוא מחליף ראוי לזילברטל. מדובר בתפקיד המרכזי של הוועדה, המורכבת מתשעה חברים ובראשה עומדת שרת המשפטים. שלושה מהנציגים הם מבית המשפט העליון ובהם הנשיאה, שניים מהם מהכנסת, שר וכן שני נציגים מטעם לשכת עורכי הדין. על פי הנוהל, מינוי של שופט עליון דורש רוב של שבעה חברי ועדה. לפיכך, לשופטים יש זכות וטו על המועמדים שיציעו הפוליטקאים ולשכת עורכי הדין, אשר נוטים להצביע יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully