וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תרצו מתנצלים על קמפיין השתולים בתרבות: "היינו צריכים להקפיד יותר"

29.1.2016 / 15:02

מנכ"ל התנועה מתן פלג הודיע כי הוא חוזר בו מהקמפיין נגד בכירי האמנים בישראל, שנחשף לראשונה השבוע בוואלה! NEWS. "טעינו, לוקחים אחריות מלאה ומבטיחים להמשיך לעבוד באמונה גדולה למען עם ישראל"

צילום: שלומי גבאי עריכה: ניר חן

תנועת "אם תרצו" פרסמה היום (שישי) הודעה כי היא מתנצלת על קמפיין "השתולים" בתרבות נגד בכירי האומנים בישראל, שנחשף לראשונה השבוע בוואלה! NEWS.

"חברים יקרים, טעינו. העלנו פוסט שגוי בנושא מאוד חשוב ומהותי ודווקא מתוך כך היינו צריכים להקפיד הרבה יותר. לא היה 'קמפיין', ולא היו אמירות על 'בוגדים' שהדביקו לנו בתקשורת ומעולם לא אמרנו. אנחנו לוקחים אחריות מלאה ומבטיחים להמשיך לעבוד באמונה גדולה למען עם ישראל וחיילי צה"ל", כתבו בפייסבוק.

עוד נכתב בהודעה, שעליה חתום המנכ"ל מתן פלג, כי "אם תרצו" תמשיך להעביר "ביקורת נוקבת נגד ארגונים שמציגים את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה ונגד מי שקורא לחרם על המדינה. תודה רבה לכל מי שתמך בנו ביומיים האחרונים, ואף תודה רבה גם למי שהעמיד אותנו על טעותנו. רק מי שלא עושה - לא טועה. ואנחנו אנשים של מעשים. ואנחנו לא נרפה. נתחקר, נתקדם".

לקריאה נוספת:
ועד מתיישבי השומרון מממן את פרויקט "השתולים" של ארגון הימין
אם תרצו, כולנו שוברים שתיקה: ישראל הפכה לאומה של "מלשינים"
מייסד "אם תרצו": "קמפיין 'שתולים בתרבות' הוא טעות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טעינו". קמפיין אם תרצו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "קמפיינים מעין אלו פוגעים בנו כחברה וכמדינה דמוקרטית. לכל אדם יש זכות לעמדה פוליטית ולפעול למען מימוש עמדותיו. ראש הממשלה ושרים בכירים יצאו נגד הקמפיין שרדף אמנים שנמצאים בלב הקונצנזוס, אך אנו מצפים מהם שיגנו על הדמוקרטיה גם כשזה לא נוח להם, וגם כאשר המותקפים והנרדפים אינם מבכירי התרבות בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יוזם "חוק השתולים": מתנגד לקמפיין פרסונלי

במערכת הפוליטית גינו אתמול את הקמפיין, לרבות בצד הימני של המפה. ראש הממשלה בנימין נתניהו היה הבכיר האחרון שעשה זאת. "אני מתנגד לשימוש במונח 'בוגד' לאלה שלא מסכימים איתי. אנחנו דמוקרטיה ויש בה ריבוי דעות", אמר, "באותה העת, רוב הציבור מתנגד נחרצות ל'שוברים שתיקה', שמוציאים דיבתה של הארץ רעה בחו"ל".

הוא הגיב לקמפיין אחרי שורה ארוכה של חברי כנסת ושרים. חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד), יוזם "חוק השתולים", התנגד אף הוא לקמפיין. "אני מתנגד לקמפיין הפרסונלי של אם תרצו. התנגדתי גם לקמפיין הפרסונלי הקודם. בין הדרך הזו לבין חוק השתולים בהובלתי אין שום קשר. לא אתן יד לסימון אנשים ספציפיים, זו אינה דרכי".

לדבריו, "בלי הסתה, בלי לרמוס אף אחד, נתווה את הדרך שלשמה נבחרנו בכל אותם מקומות שחששנו כל כך מלהתקרב אליהם. נאמר את האמת: תרבות, אקדמיה, משפט ותקשורת הם חלק מרכזי בחיינו, והימין סוף סוף מוכן להשפיע גם בהם. קידום ומימוש מדיניות כן, קמפיין פרסונלי לא".

עמיתתו לסיעה, שרת התרבות והספורט מירי רגב, אמרה מוקדם יותר: "לצד זכות הציבור לדעת, יש להימנע מאמירות העלולות להוביל להסתה ואלימות. פגיעה בכל אדם בגין דעותיו הפוליטיות היא דבר פסול".

  • עוד באותו נושא:
  • אם תרצו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully