וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם איראן מצאה את הדרך לפעול נגד ישראל מתוך רצועת עזה?

פיצוץ סדרת מטענים נגד כוח צה"ל בדרום הרצועה, שעליו לקחה אחריות תנועת "סאברין" הפרו-איראנית, הוא אחד מצעדיה הצבאיים הראשונים נגד ישראל. אנשיה מצליחים לשמר פעילותם בעזה בחסות התחממות היחסים בין חמאס לטהראן

צילום: שי מכלוף

(אוקטובר: הפגנה של מאות פלסטינים מול גדר המערכת)

תנועת "סאברין" הפועלת ברצועת עזה קיבלה אחריות אתמול (שישי) על פיצוץ מטען חבלה נגד כוח צה"ל בסמוך לגדר, ממזרח לחאן-יונס. מדובר בתנועה פרו-איראנית, הממומנת בידי המדינה, ופעילותה ברצועה זוכה לחסותו של חמאס במסגרת ניסיונות הארגון להתקרב לטהראן. לאחרונה קיבלו אנשי "סאברין" אחריות על שני ניסיונות פיגוע נוספים בתחום הרצועה. בתגובה להפעלת המטען ביום רביעי, החלו חילופי ירי בין צה"ל לפלסטינים, עמדה של חמאס בגבול נפגעה ושלושה חקלאים פלסטינים נפצעו באורח קשה. לא היו נפגעים לכוח צה"ל. הפעלת המטענים נגד צה"ל מסתמנת בתור פעילותה הצבאית הראשונה נגד ישראל.

"סאברין", שפועלת בשנה וחצי האחרונות באזור, הפעילה עד כה שורה של ארגוני צדקה דתיים שיעיים, שנהנים ממימונה של טהראן ומעודדים את הפצת השיעה וההצטרפות אליה. עם זאת, מרבית הפלסטינים הם סונים ומספר האנשים שהמירו את דתם לשיעה הוא מוגבל.

לקריאה נוספת:
גורם באנקרה: חלה התקדמות בשיחות עם ישראל; היחסים יחודשו בקרוב
טפטוף הירי מעזה גובר: חמאס התחיל להעלים עין מהארגונים הסוררים?
צעיר מרצועת עזה ייצר טבעות עם חותם דאעש: "יש להן ביקוש גדול"

מטענים שגילה כוח צה"ל בגבול רצועת עזה. 18 בדצמבר 2015.. דובר צה"ל
חשיפת המטענים בגבול הרצועה/דובר צה"ל
מטענים שגילה כוח צה"ל בגבול רצועת עזה. 18 בדצמבר 2015.. דובר צה"ל
המטענים נוטרלו ונלקחו/דובר צה"ל

קבלת האחריות על האירוע הגיעה שעות אחדות לאחר שצה"ל חשף שני מטענים נוספים, המופעלים באמצעות טלפונים סלולריים מרחוק, באזור שבו אירעה התקרית. המטענים טרם התפוצצו והכוח נטרל ולקח אותם. בצה"ל פתחו בחקירת האירוע על מנת להבין כיצד הצליחה החוליה להניח את המטענים בקרבת הגדר.

בתוך כך, בימים האחרונים חלה התגברות בחיכוכים על גבול גדר המערכת ברצועת עזה. בשעות הצהריים הושלכו שני מטעני צינור לעבר כוח צה"ל בצפון הרצועה, בסמוך למעבר ארז. לא היו נפגעים באירוע. זאת ועוד, ביום חמישי שוגרה רקטה לעבר שטח ישראל והתפוצצה בשטח הפלסטיני בסמוך לגדר המערכת - ובצה"ל החליטו שלא להגיב. ביום רביעי, כאמור, אירעה תקרית המטענים וחילופי הירי. אירועי השבוע מלמדים על עליית מדרגה בפעולותיהם של הפלסטינים שפועלים בסמוך לגדר.

(עדכון ראשון: 22:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה של תנועת סבארין ברצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully