וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: קברו של סדאם חוסיין הוחרב בקרבות באזור תיכרית

16.3.2015 / 11:47

המבנה המפואר של הרודן העיראקי השוכן בכפר הולדתו אל-עוג'ה נהרס עד היסוד בזמן הלחימה בין המיליציות השיעות לדאעש. "הלוחמים הטמינו פצצות במקום". הגופה הועברה מהמקום בשנה שעברה

צילום: צילומי חובבים, עריכה: גדי וינסטוק

קברו של רודן עיראק לשעבר סדאם חוסיין הוחרב אתמול (ראשון) במהלך קרבות עזים בין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לבין כוחות הביטחון של עיראק במהלך המבצע לשחרור העיר תיכרית מידי הארגון הסוני הקיצוני. המבנה המפואר, ששוכן בכפר הולדתו באל-עוג'ה, נהרס עד היסוד והלוחמים השיעים חגגו את החרבתו הסמלית.

"זה היה פעם האזור שבו התרכזו כוחות דאעש", סיפר יאסר נומא, בכיר במיליציה השיעית המוכרת בשם "הגיוס העממי". "לוחמי דאעש הציבו מארב לכוחותינו באמצעות הטמנת פצצות באזור הקבר". דגלים של המיליציה השיעית הונפו בכפר הסוני ברובו כמו גם תמונותיהם של מנהיגיהם, ואילו הדיוקן הגדול של סדאם שכיסה את המבנה נעלם.

לקריאה נוספת
הכורדים בעיראק: דאעש ניסה למלכד מכונית בנשק כימי
מטענים ומבנים ממולכדים: דאעש מנהל קרב נואש בתיכרית

הריסת קברו של סדאם חוסיין באזור תיכרית, עיראק, 15 במרץ 2015. AP
הריסות הקבר של סדאם, אתמול/AP
אנשים מבקרים בקברו של סדאם חוסיין בכפר אל-עוג'ה, שליד תיכרית, עיראק, 2011. AP
קברו של סדאם/AP

דאעש כבשו את תיכרית ואת הכפרים הסמוכים לה במהלך מתקפת הקיץ שלהם בחודש יוני האחרון בסיועם של נאמניו של סדאם ושל אנשי צבא לשעבר, שהרגישו מקופחים על ידי הממשלה השיעית בבגדאד. אנשי הארגון טענו עוד בחודש אוגוסט כי הם החריבו את הקבר לחלוטין, אולם גורמים מקומיים טענו שהוא רק נבזז ונשרף וסבל מנזק קטן בלבד.

גופתו של סדאם, שהוצא להורג ב-2006, הושמה במבנה המפואר, שנבנה בצורת מתומן מאז 2007. כלי התקשורת במדינה דיווחו בשנה שעברה כי גופתו הועברו על ידי נאמניו מחשש שהיא תיפגע במהלך הלחימה ומיקומה הנוכחי אינו ידוע.

במקביל, הלחימה בצפונה של תיכרית ובדרומה החריפה וכוחות הביטחון הבטיחו להגיע למרכז העיר תוך 38 שעות. כיבוש העיר שעל גדות נהר החידקל תסלול את הדרך למתקפה על העיר מוסול, השנייה בגודלה במדינה, שעל פי גורמים אמריקניים עשויה להתחיל כבר בחודש הבא.

הריסת קברו של סדאם חוסיין באזור תיכרית, עיראק, 15 במרץ 2015. AP
הריסת קברו של סדאם חוסיין באזור תיכרית, עיראק, 15 במרץ 2015/AP
הריסת קברו של סדאם חוסיין באזור תיכרית, עיראק, 15 במרץ 2015. AP
הריסת קברו של סדאם חוסיין באזור תיכרית, עיראק, 15 במרץ 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully