וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן לשעבר: "חיזבאללה עובד על מנהרות בצפון"

אלוף (במיל') זאבי פרקש אמר במשדר וואלה! חדשות. "לא אתפלא אם תצא מנהרה בצד הישראלי". 9 שנים אחרי ההתנתקות, הוא הגן על המהלך: "הבעיה היא שאנו לא משלימים אותו עד הסוף"

מתוך משדר וואלה! חדשות

האיום הדרומי יתממש גם בגבול הצפון? ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') אהרון זאבי פרקש, התייחס היום (שני) במשדר וואלה! חדשות לעניין מנהרות הטרור שעלה לכותרות במבצע "צוק איתן". "אני לא יודע מה קורה בצד השני של הגבול, אך אנו יודעים כי חיזבאללה עובד על מנהרות", אמר. "לא אתפלא אם תצא מנהרה לצד הישראלי".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
נתניהו: המבצע יסתיים רק כשיושב השקט לאזרחי ישראל
"ארה"ב שוב פועלת מול קטאר כדי להשיג הפסקת אש"
הדרישה לפרופורציונליות היא שקר / דני אילון

אהרון זאבי פרקש ראש אמ"ן לשעבר באולפן וואלה. אוגוסט 2014. דרור עינב
אלוף/דרור עינב

לדברי זאבי פרקש, כשעזב את תפקידו כראש אגף המודיעין בשנת 2006, לא היו בעזה מנהרות שנחפרו לשטח ישראל וגם ניסיונות חטיפה, "ואם היו - הצלחנו לסכל אותם". הוא ציין כי המנהרות הנחפרות היום בעזה שונות באופן מהותי מהמנהרות שנחפרו כששימש ראש אגף מודיעין, וזאת בזכות ההשקעה הכלכלית עצומה, "של מיליארדים".

בהמשך דבריו התייחס זאבי פרקש לסגן הדר גולדין, שנהרג ונפל בשבי בפיגוע ברפיח ביום שישי והובא למנוחות אתמול. "לחמאס היה אינטרס כשאמר שגולדין לא אצלו. אני חושב שלחמאס יש הקלה שהוא לא צריך להסביר שיש לו חייל חטוף", הסביר.

זאבי פרקש גורס כי בפני ישראל עומדות שלוש מטרות: להשמיד את המנהרות, להכות בתשתית חמאס ולהביא שקט לתושבי הארץ. לדבריו, המטרה השלישית לא הושגה, והיא תלויה בהשגת היעד השני. בהתייחסו למשא ומתן עם חמאס בתיווכה של מצרים, הביע אופטימיות באשר לשכנה מדרום: "ברור שביום הדין במזרח התיכון, כשלאיראן תהיה פצצה גרעינית, מצרים, המזוהה עם ציר מוסלמי-סוני מתון, תהיה לצדנו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תכנית ההתנתקות. GettyImages
ההתנתקות מרצועת עזה, אוגוסט 2005/GettyImages

ערב תשעה באב, ובמלאות תשע שנים להתנתקות מגוש קטיף ומצפון השומרון, הגן ראש אגף המודיעין לשעבר על המהלך. "אני חושב בדיעבד כי ההחלטה להתנתק מהרצועה הייתה חכמה", אמר. לדבריו, "הבעיה היא שאנו לא משלימים את ההתנתקות עד הסוף". באשר למבצע הנוכחי, הוא הוסיף: "גם אם היינו הולכים לתהליך שאומר כי אנו מעמיקים את הכניסה לרצועה והיינו נכנסים פנימה, אני אומר באחריות כי חמאס לא היה מפסיק לירות. זה בלתי אפשרי לעבור את עזה ולנקות אותה כדי להבטיח שאף רקטה לא תישאר".

בהתייחסו לנסיגת הכוחות מהרצועה אמר: "אין הכרעה של הטרור. צבא, אם הוא לא מנצח את אחרון הטרוריסטים - הוא הפסיד. וארגון טרור, אם הוא לא נוצח - הוא מנקה את האבק ואומר 'אני צדקתי'".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully