וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בצה"ל: קצין הודה שחיבר את הנייד למערכת מסווגת

11.4.2014 / 1:52

קצין המודיעין טען שבסך הכל רצה לחבר את האייפון שלו להטענה, אולם בחקירתו הודה כי ידע שהוא עובר על הפקודות. "במערכת היה מידע כמו מיקום הכוחות - הכל היה חשוף"

אילוסטרציה. ShutterStock
לא הפעם הראשונה שהוא עושה זאת/ShutterStock

מחדל אבטחת מידע חמור אירע לאחרונה בצה"ל: קצין מודיעין חיבר את המכשיר הסלולארי שלו למערכת נתונים של זרוע היבשה אשר מסווגת ברמת "סודי ביותר" משום ש"רצה להטעין את הסוללה". כאשר נחקר מאוחר יותר, הודה כי ידע שהוא עובר על הפקודות. אותה מערכת כוללת מידע מסווג כמו מפות קוד, מידע מודיעיני, מיקום כוחות ועוד. מומחה לאבטחת מידע: "כל המידע היה חשוף בזמן שהמכשיר היה מחובר למערכת השליטה והבקרה הצבאית".

עוד בוואלה! חדשות:
הדמוקרטיה על פי אוניברסיטת תל אביב
חשש: צעיר ישראלי שלחם לצד המורדים נהרג בסוריה
המלצה לרמטכ"ל: השעה קצין החשוד שהטריד קצינה

קצינים במרכז לאימוני יבשה נדהמו לחזות בקצין מודיעין מחבר את מכשירו הסלולארי מסוג "אייפון" באמצעות כבל USB למערכת השליטה והבקרה של האגף. לאחר שהבינו את המתרחש לנגד עיניהם, הורו לו הקצינים לנתק את הכבל באופן מיידי ובוסף, העבירו את המידע למפקד הבסיס, תא"ל רוני נומה, בשל חומרת האירוע. בתחקיר הראשוני התברר כי מדובר בקצין מודיעין שהיה מודע לכך שהוא מבצע עבירה חמורה על פקודות הצבא, וכשנשאל מדוע עשה כן השיב, כי "רציתי להטעין את הסוללה". עוד עלה מתחקיר כי זו לא הפעם הראשונה שהוא עושה זאת. כעת בודקים אם בוצעו אירועים דומים בבסיס.

"היה יכול להיות על המכשיר סוס טרויאני"

גורם מומחה לאבטחת מידע הסביר כי ברגע שהמכשיר החכם מחובר למערכת הצבאית, מתקיימת חדירה למערכת המסווגת על ידי גורם חיצוני ורמת חומרת המקרה תלויה במכשיר הסלולארי ובתוכנות שהותקנו עליו. "במידה ויש במכשיר תוכנות או סוס טרויאני שיודע להעתיק קבצים או לחדור למערכות נלוות, מדובר באירוע חמור ביותר", אמר הגורם והוסיף כי "באופן תיאורטי זה היה יכול לקרות".

הפגנה בגרמניה למען ביטול כתב האישום נגד אדוארד סנודן. יולי 2013. רויטרס
"הכל תלוי בתוכנות המותקנות על המכשיר"/רויטרס

פרטי האירוע הועברו לאחראי אבטחת המידע בזרוע היבשה ובאגף התקשוב, ובמקביל עודכן בנושא גם סגן הרמטכ"ל, האלוף גדי איזנקוט. מדובר צה"ל נמסר: "בצה"ל רואים בחומרה כל פגיעה אפשרית בביטחון המידע. נערך בירור ראשוני בנושא על ידי המפקדים ויוצג תחקיר למפקד האוגדה, לאחריו יוחלט על אופן הטיפול במקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully