וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יציג דוח: לאיראן יש מספיק אורניום לפצצה

רה"מ יצא לבית הלבן ומחר ינאם בעצרת האו"ם. ה"סאנדי טיימס" דיווח כי נתניהו יציג לאובמה דוח, לפיו טהראן כבר אגרה 219 ק"ג של אורניום, פיתחה מרעומים ושיכללה טילי שיהאב

לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לפנות בוקר (ראשון) לארה"ב לקראת נאומו ביום שלישי בעצרת הכללית של האו"ם. מחר יבוא נתניהו לבית הלבן וייפגש עם הנשיא ברק אובמה. בפגישה הוא צפוי להציג לנשיא דוח מודיעיני, לפיו איראן האיצה את תכנית הגרעין שלה.

לפי דיווח המתפרסם הבוקר ב"סאנדיי טיימס", נתניהו יציג לאובמה דוח עדכני, ממנו עולה שאיראן אגרה כבר 219 קילוגרמים של אורניום מועשר. כמות זו גדולה בכ-29 קילוגרמים מזו שהיה ידוע שאיראן החזיקה בשנה שעברה, בעת "נאום הפצצה" של נתניהו בעצרת האו"ם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו. עצרת האו"ם, ספטמבר 2012. Mario Tama, GettyImages
רה"מ נתניהו, בשנה שעברה בעצרת האו"ם/GettyImages, Mario Tama

כדי לייצר פצצה גרעינית, לאיראן דרושים 250 קילוגרמים של אורניום מועשר ברמה של 20%. לאחר מכן, יש להעביר אותם העשרה נוספת ברמה של 90%, כדי ליצור 25 קילוגרם של אורניום עבור החומר הבקיע של הפצצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נתניהו יטען שאיראן מפתחת מרעומים לטילים

"תכנית הגרעין של איראן המשיכה להתקדם גם אחרי שרוחאני נבחר לנשיא בחודש יוני", אמר לעיתון גורם המעורב בניסוח הדוח.

עוד נטען בדיווח כי בחומר המודיעיני שיובא בפני אובמה יכללו עדויות לכך שהאיראנים התקדמו גם בפיתוח מרעום גרעיני, ששוכלל על-ידי מדענים במתקן החשאי בפרצ'ין, 30 קילומטרים מדרום-מזרח לטהראן. איראן אוסרת על פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבקר במקום.

עוד נכתב בעיתון הבריטי כי בידי ישראל הוכחות לכך שהאיראנים המשיכו לעשות ניסויים בשיהאב-3, טילים בליסטיים שיכולים לשאת לכאורה ראש נפץ גרעיניים. במקביל נכתב כי הליך הפקת הפלוטוניום, במתקן הגרעיני באראק, מתקדם במהירות רבה.

חיילים של משמרות המהפכה משגרים טיל "שיהאב" במהלך תרגיל ליד העיר קום, אירן, 28 יוני 2011. ISNA,Ruhollah Vahdati, AP
חיילים של משמרות המהפכה על רקע טיל שיהאב, בשנה שעברה/AP, ISNA,Ruhollah Vahdati

בירושלים עוקבים זה כמה שבועות אחר ההתחממות ביחסי איראן והמערב, שקיבלה ביטויים פומביים ראשונים בחשבונות הטוויטר של נשיא איראן רוחאני ושר החוץ החדש מוחמד ג'וואד זריף. לפני כשבועיים אמר גורם בכיר במשרד החוץ לוואלה! חדשות כי ישראל "לא יכולה למנוע את התהליך, אלא רק להזהיר את ידידותיה בעולם מפני ניסיון איראני למרוח זמן". האירועים שהתרחשו מאז אותה שיחה - הפגישה בין שרי החוץ של ארה"ב ואיראן, שיחת הטלפון בין רוחאני לאובמה והכרתו הפומבית של נשיא איראן בשואה (שהוכחשה על ידי סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית) לא שינו את המצב, לדברי אותו גורם.

אמש, טרם המראתו לארה"ב, אמר נתניהו כי הוא "נוסע לייצג את אזרחי ישראל ואת האינטרסים הלאומיים שלנו, כמו גם את הנחישות שלנו כעם להגן על עצמנו ואת תקוותנו לשלום". כשנשאל מה בכוונתו להגיד בנאומו בעצרת האו"ם, השיב: "מול מתק השפתיים ומתקפת החיוכים, צריך לומר את האמת, לומר עובדות. אמירת האמת היא חיונית לביטחון, שלום בעולם וכמובן לביטחונה של המדינה שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון הישראלית ציינו כי לישראל מידע מודיעיני שעדיין לא נחשף בנוגע לתכנית הגרעין של איראן. "ישראל מחזיקה במידע מודיעיני איכותי ורגיש וכעת נשקלת האפשרות לחשוף אותו בפני העולם", הבהיר גורם ביטחוני בשיחה עם וואלה! חדשות, "נאומו של נתניהו הוא מאוד חשוב".

אמיר בוחבוט השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully