וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה למנהיג האופוזיציה הרוסית בבחירות במוסקבה

אלכסיי נבלני, גדול מתנגדיו של הנשיא פוטין, נידון למאסר בעלילת שחיתות אך שוחרר במפתיע כדי שיוכל לנסות להביס את ראש העיר המכהן של מוסקבה. המדגמים העניקו לו 27% בלבד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיג האופוזיציה ברוסיה הובס במאבק על ראשות העיר מוסקבה, אך רשם הישג גדול משציפה להשיג. תושבי הבירה הרוסית הצביעו אמש (ראשון) בבחירות, שנערכו בעיר בפעם הראשונה זה כמעט עשור. סרגיי סוביאנין, ראש העיר המכהן מאז 2010, ניצח את חמשת המועמדים שרצו מולו, ומספירה של 99% מהקלפיות עולה כי הוא קיבל 51.3% מהקולות - מעט יותר מהדרוש כדי להימנע מסיבוב שני.

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה וגדול מתנגדיו של הנשיא פוטין, קיבל 27% מקולות המצביעים – כשבעה אחוזים יותר ממה שצפו לו הסוקרים. זהו הישג משמעותי בפני עצמו, במערכת בחירות שנידונה מראש לכישלון.

נבלני הורשע בשחיתות בחודש יולי, והובל בשעתו מבית המשפט באזיקים, בתום משפט שפרשנים שטוענים שהיה מפוברק ברובו. למחרת, ובאופן בלתי-צפוי, התביעה שחררה אותו בערבות, בתואנה כי השתתפותו במרוץ לראשות העיר מוסקבה חשובה "כדי להבטיח הליך בחירות הוגן".

במטה הבחירות של נבלני טענו כי הוא קיבל עד 36% מהקולות, וגזל מראש העיר המכהן יותר מ-10 אחוזים. מנהליו קיוו אמש שעם ספירת כל הקלפיות יתברר כי יש צורך בסיבוב שני, אך לבסוף נאלצו להודות בתבוסה, וטענו לזיופים בספירת הקולות.

בחירות במוסקבה. ספטמבר 2013. AP
אויב המשטר. נבלני ובני משפחתו מגיעים להצביע בקלפי, אמש במוסקבה/AP

נבלני, בן 37, ערך קמפיין בחירות בסגנון מערבי. הוא קיים עצרות המוניות ונפגש עם בוחרים מחוץ לתחנות הרכבת, וגם משפחתו לקחה חלק בשכנוע הבוחרים. מתנדבים מטעמו חילקו מטריות למצביעים ואחרים סייעו לבוחרים להגיע לקלפיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הבחירות לראשות העיר הוקדמו במפתיע

הבחירות לראשות העיר מוסקבה בוטלו בשנת 2004, אך הושבו בלחץ קמפיין אזרחי. הרשויות במוסקבה לא סיקרו את קמפיין הבחירות של נבלני ואת הופעותיו הפומביות, ומומחים בכלי התקשורת הממסדיים האשימו אותו בקבלת מימון זר. בשבוע שעבר, הוא האשים את פוטין בניסיון לפגוע בקמפיין הבחירות שלו, אחרי שהנשיא הרוסי אמר בראיון כי "נבלני גורם לצרות בכל מקום שהוא הולך".

סרגיי סוביאנין התמנה לראש העיר מוסקבה בשנת 2010, אחרי שראש העיר המיתולוגי, יורי לוז'קוב, נאלץ לפרוש בתום 18 שנים בתפקיד. סוביאנין, שכיהן כסגן ראש ממשלת רוסיה והיה ראש לשכתו של פוטין, הודיע לפני שלושה חודשים על הקדמת הבחירות, חרף העובדה שנותרו לו שנתיים בתפקיד. הודעתו הפתאומית לא איפשרה ליריביו זמן ראוי להתכונן לבחירות, והוא עצמו הצליח לשמור על פרופיל נמוך במהלך הקמפיין ולהימנע מעימות מול שאר המועמדים.

בחודש יולי נידון נבלני לחמש שנות מאסר. הפעיל הפוליטי והבלוגר הכריזמטי, שהיה יועץ למושל מחוז קירוב, הורשע שנטל לכיסו עמלות שגבה הממשל המקומי מחוטבי עצים. בין היתר הוא עמד בראש "הפגנת ה-100 אלף" נגד פוטין בשנה שעברה, והתבלט כאחד המבקרים הרהוטים והבולטים של שלטונו.

במשך השנים, חשף נבלני מעשי שחיתות של הממשלה ונאבק במפלגת "רוסיה המאוחדת" של פוטין ושל ראש הממשלה, דמיטרי מדבדב. בתחילת השנה הוא אף הודיע על כוונתו לרוץ נגד פוטין לנשיאות, וטען לזיופים בספירת הקולות.


לקריאה נוספת
בחודש יולי: נבלני, מוביל המחאה נגד פוטין, הורשע ב"גניבה"
כך מחסל ולדימיר פוטין את יריביו הפוליטיים, אחד אחרי השני

עידכון ראשון: 19:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully