וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני פתיחת השנה: ארגון המורים בסכסוך עבודה

25.8.2013 / 18:55

ארגון המורים הכריז על הסכסוך בעקבות המצב המתמשך של שתי רפורמות בבתי הספר השש-שנתיים. זאת, לאחר שהסתדרות המורים חידשה את הסכם אופק חדש והחילה אותו על חטיבות הביניים

יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים, הודיע היום (ראשון) ארגון המורים העל-יסודיים על סכסוך עבודה. זאת, בעקבות החלתן של שתי רפורמות בחינוך העל-יסודי - אופק חדש ועוז לתמורה. "מורים רבים קיבלו בזעם את הניסיון מצד הסתדרות המורים והמדינה לבצע מחטף על גבם ולהכניס שיפורים לרפורמת אופק חדש וזאת כדי לנסות ולצנן את זעמם של מורי העל-יסודי", נמסר בהודעת הארגון.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הוסיף: "לא ייתכן שהטעות שעשתה שרת החינוך לשעבר, יולי תמיר, אשר חתמה על הסכם עם הסתדרות המורים בגין אופק חדש, ושהביאה לסבל רק למורים, תחזור שוב. ארגון המורים ייאבק נגד ניסיון המחטף שמבוצע על גבם של המורים. מצער ששר החינוך החדש מפקיר את מורי העל-יסודי".

על פי חוקי סכסוכי עבודה, אין לפתוח בשיבושים ועיצומים בשבועיים שלאחר ההכרזה על הסכסוך. במשך 14 הימים מיום הכרזת הסכסוך, על הצדדים לנסות לגשר על הפערים. אם הצדדים בסכסוך לא פתחו במשא ומתן, או לחלופין אם פוצץ המשא ומתן מסיבה כלשהי, יוכל הצד המכריז לפתוח בשביתה. המשמעות היא ששנת הלימודים, שצפויה להיפתח כאמור מחרתיים, תיפתח כסדרה.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
מורים רבים שמלמדים גם בחטיבה וגם בתיכון מקבלים תלושי משכורת מפוצלים/בן קלמר

ההכרזה של ארגון המורים מגיעה על רקע המאבק המתמשך על הרפורמה בבתי הספר השש-שנתיים. בבתי ספר אלה, המשלבים חטיבה ותיכון, קיימים לפי שעה שני הסכמי שכר במקביל, כאשר מורים רבים שמלמדים גם בחטיבה וגם בתיכון מקבלים תלושי משכורת מפוצלים. הדבר יוצר אי-שוויון בחדר המורים ובתנאי העסקתם של מורים שעובדים זה לצד זה.

בשבועות האחרונים קיימו ארגוני המורים דיונים עם משרד החינוך בניסיון להביא לפתרון הנושא, אולם הדבר לא צלח. המורים עצמם ביקשו הסכם שכר שלישי שייתן מענה לצרכים המיוחדים של בתי ספר מסוג זה, אולם כעת, עם החתימה המחודשת על הסכם אופק חדש, נותר המצב כשהיה. הזעם שהביעו בארגון המורים נובע גם מהעובדה שבימים אלה מצוי הארגון במאבק משפטי מול הסתדרות המורים על הייצוג בחטיבות הביניים, כאשר כל ארגון דורש שהחטיבות יעברו להיות תחת אחריותו. בית המשפט שלח את הצדדים לגישור כמה פעמים, אך הם לא הצליחו להגיע להסכמה ובית המשפט דחה את ההחלטה בנושא לינואר 2014.

שעות נוספות גם לגננות, אוטונומיה למחנכים

היום אושר הסכם שכר חדש בין הסתדרות המורים למשרדי האוצר והחינוך, לאחר משא ומתן בין הצדדים שנמשך כמה חודשים. הסיכומים הסופיים הושגו בסוף השבוע האחרון והובאו הבוקר לאישור הנהלת הסתדרות המורים. ההסכם משאיר למעשה את המצב הבעייתי כפי שהוא בבתי הספר השש-שנתיים למשך שנתיים נוספות. שני הארגונים היו אמורים לדון במציאת פתרון לבעיה, כאשר פתיחתו של אופק חדש ב-1 בספטמבר הייתה אמורה לאפשר חלון הזדמנויות ליצירת הסכם שכזה. כעת יישארו בתי הספר השש-שנתיים ללא מענה הולם למשך שנתיים נוספות.

בהסתדרות הסבירו כי ביקשו לסגור את ההסכם לפני הקפאת השכר במגזר הציבורי. מדובר בחידוש של הסכם "אופק חדש" שאמור היה להיפתח בספטמבר. במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו בהסתדרות, הוחלט כי כל הגננות יקבלו 36 שעות על עבודה נוספת שהן עושות מחוץ לשעות הלימודים (ישיבות, מסיבות וכו'), זאת בדומה לעובדי ההוראה ב"אופק חדש". כמו כן, מורים מחנכים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים יקבלו אוטונומיה בנוגע לאופן ניהול שעת החינוך שלהם - עד היום המחנכים היו מחויבים לשבת עם תלמידים בשעות החינוך שלהם, וכעת הם יכולים להחליט מה הם רוצים לעשות בשעה הזו. בנוסף, בעלי תפקידים בחטיבות הביניים (רכזי שכבה, רכזי מקצוע וכו') יקבלו תשלום נוסף על מילוי תפקידם בדומה לתפקיד בחטיבה העליונה. בשלב השני, הטבה זו תורחב גם לבעלי תפקידים בחטיבות הביניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בית ספר בויאר בירושלים, יוני 2011. עומר מירון
"נאבקים כבר חודשים ארוכים לשיפור תנאי השכר וההעסקה של עובדי ההוראה"/עומר מירון

מבחינת המנהלים, סוכם על מודל מורכבות חדש שיקבע את שכרם בהתאם לקריטריונים קבועים, ולעובדי הוראה הלומדים לתארים אקדמיים תינתן האפשרות לבחור בין מענק שעות לבין קבלת החזר בגין שכר הלימוד. עד כה קיבלו המורים 60 שעות שנתיות קבועות, וכאשר היו עוברים מכסה של 180 שעות, היו מקבלים העלאה בדרגת השכר בגובה של 7.5%. כעת, יכולים המורים להמיר את השעות הללו בקבלת החזר בגין שעות הלימודים שלהם.

מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, אמר בתגובה: "אנו עומדים בפתח שנת הלימודים ואני שמח להיות איש בשורה למאות אלפי עובדי ההוראה במדינת ישראל. אנו נאבקים כבר חודשים ארוכים לשיפור תנאי השכר וההעסקה של עובדי ההוראה, ובשבועות האחרונים עשינו לילות כימים ביחד עם אנשי האוצר ומשרד החינוך כדי להגיע לפריצת הדרך החשובה אליה הגענו. אני מודה לצוות המו"מ שביחד הגענו להסכם חשוב זה".


בתוך כך, הודיע היום שר החינוך שי פירון על הוספת 500 תקנים של סייעות בגני הילדים. במהלך כנס חיפה לחינוך אמר פירון כי לשם כך גויסו 350 בנות השירות הלאומי שישתלבו בגנים עוד השבוע. פירון הוסיף כי משרדו פועל לגיוס 150 בנות שירות לאומי נוספות. "ברור לנו שיש לשנות את אחוז הילדים ביחס למספר אנשי הצוות", אמר השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully