וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בנו של קדאפי נהרג, דוברו של האב נעצר

ניר יהב

21.10.2012 / 10:00

שנה אחרי שנרצח הדיקטטור שרדה בעם הלובי, מתפרסמים הבוקר שני דיווחים שמקורם בשלטון החדש: בן הזקונים, חמיס קדאפי, נהרג, והדובר ששיקר למערב - נעצר. אך מי אחראי לכך?

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שנה בדיוק אחרי נפילתה של טריפולי, הממשלה בלוב הודיעה הבוקר (ראשון) כי הדובר של מועמר קדאפי נלכד ונעצר. במקביל, נפוצו דיווחים חדשים כי חמיס קדאפי, בן הזקונים של הרודן הלובי שנרצח במסירתה בשנה שעבר, נהרג אחרי קרב קשה ובתום מצוד ממושך.

לפי הצהרת הממשלה, מוסא איברהים, ששימש יד-ימינו של הדיקטטור המנוח, והתפרסם בתקשורת העולמית כשהתעקש ש"המדינה נמצאת תחת שליטה", נעצר אמש על ידי כנופיות של חמושים בעיר תרהונה, כ-40 קילומטרים מדרום-מזרח לטריפולי. הממשלה הודיעה כי מוסא הועבר לחקירה בטריפולי, אך טרם פרסמה תצלומים המוכיחים את מעצרו. יצוין כי בעבר נפוצו דיווחים כוזבים על מעצרו.

שנה למותו של קדאפי: האם הדיקטטור באמת היה מטורף?

צפו במסיבת העיתונאים המפורסמת של מוסא איברהים

איברהים שימש שופר לשלטון הדיקטטורי בזמן מלחמת האזרחים בלוב. הוא נהג לכנס מסיבות עיתונאים דרמטיות ושקריות בעיקר במלון "טריפולי" היוקרתי, שבו התאכסנו עיתונאים רבים, שחלקם נעצרו במהלך המלחמה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בניגוד לשאר אחיו, חמיס לא אהב את אור הזרקורים

במקביל, דיווחה הטלוויזיה הרשמית, גם אם באופן מאופק, על מותו של חמיס קדאפי, בנו השביעי והצעיר ביותר של מועמר קדאפי. הדיווח, שנמסר במבזק קצר בלוב סוקר בהרחבה בכלי התקשורת בגרמניה ובארצות הברית. כדי להפריך את הטענות הקבועות המלוות דיווחים מסוג זה, כתב של הטלוויזיה הממלכתית בלוב טען ש"הוא בעצמו זיהה את גופתו של חמיס".

לפי הודעה קצרה שמסר דובר האסיפה הלאומית בטריפולי, עומאר חמדאן, חמיס קדאפי "נהרג בקרב בעיר בני ווליד". הוא היה בן 28 במותו. לא נמסרו פרטים נוספים. לפי דיווחים נוספים שהביאו רשתות תקשורת זרות, הידיעה על מותו של חמיס עוררה גלי שמחה במיסרתה, העיר שבה נהרג אביו, מועמר קדאפי, לפני שנה, במבצע משולב של כוחות נאט"ו ושל המורדים נגד שלטונו, שהיקפו לא התברר לגמרי עד היום.

חמיס קדאפי התחנך באקדמיה צבאית ברוסיה ובילה תקופה נוספת במערב. הוא הנהיג את הבריגדה ה-32 בצבא לוב, שהפכה ליחידת קומנדו בשירות אביו. הוא לא התחתן, ונחשב לבחור מסתורי למדי, בניגוד לאחיו שנהנו מאור התקשורת. לא ידוע היכן גופתו נמצאת, אך לפי דיווחים שמקורם בבריטניה, הגופה ככל הנראה תובא למיסרתה עד שיוחלט היכן תיקבר, אם בכלל.

לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully