וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ממשלת אחדות? הליכוד וקדימה מכונסות כעת

פנחס וולף

8.5.2012 / 1:41

יריית הפתיחה לבחירות: משעות אחר הצהריים דנה הכנסת בהצעת החוק לפיזור הכנסת, אך כעת מתקיימים בין הסיעות הגדולות מגעים שעשויים להביא לממשלת אחדות

הכנסת ה-18 – הסוף? ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה שאול מופז הודיעו הלילה (שלישי) על כינוס מיידי של סיעותיהם בשעה 2:00, כאשר במקביל מעריכים בליכוד כי מתקיימים מגעים לממשלת אחדות. בשלב זה לא ברור האם מדובר ברשת ביטחון שקדימה תעניק לממשלה למשך שנה וחצי או האם יסוכם על כניסת קדימה לממשלה בפועל, אך הדרישה של קדימה הייתה, ולכך נתניהו הסכים, קידום מתווה החלופה לחוק טל.

במהלך ישיבת ועדת הכנסת הלילה, בה אמורה הייתה הוועדה להכין את הצעת החוק לפיזור הכנסת לקריאה שנייה ושלישית, האריך יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין, את משך הדיון מעבר למצופה, ככל הנראה בשל בקשה שהגיעה אליו מהקואליציה או מאנשי ראש הממשלה.

חי ממליאת הכנסת: סיעות הליכוד וקדימה מתכנסות

LIVE

בשלב בו הייתה הצעה והוגשה בעקבותיו רביזיה, דהיינו שינוי בתוכנה, הוחלט לקיים הצבעה חוזרת רק כעבור שעה. כעת הוחלט להאריך את הזמן עוד יותר, ובמקביל עברה הצעת החוק לסוף סדר היום על אף שהייתה אמורה לידון במליאת הכנסת מיד עם האישור מוועידת הכנסת.

אתמול אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית לפיזור הכנסת. הדיון בנושא מתקיים משעות אחר הצהריים במליאה, בה התאפשר לכל חבר כנסת לנאום במשך שלוש דקות. לאחר מכן, כאמור, הועברה ההצעה לוועדת הכנסת.

מכיוון שהקואליציה עומדת מאחורי ההצעה, צפויה ההצעה לזכות לרוב גדול, גם בקריאה שנייה ושלישית, ובכך תחל רשמית מערכת הבחירות לכנסת ה-19, שתבוא לשיאה עת ילכו מיליוני הישראלים בעלי זכות הבחירה לקלפיות, כפי המסתמן ב-4 בספטמבר.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחירות הקרבות. "נראה לי שהדבר הנכון לעשות הוא ללכת למערכת בחירות קצרה. נציע את ה-4 בספטמבר ולאחריהן, אם הבוחר ייתן לנו את קולו, הכוונה שלי היא לכונן ממשלה רחבה, יציבה ככל האפשר על מנת לייצר יציבות אל מול האתגרים הגדולים שנעמוד מולם", אמר נתניהו. בישיבה אישרו שרי הממשלה להסמיך את ועדת השרים לחקיקה להגיש חוק ממשלתי להקדמת הבחירות לתאריך המתוכנן. לאחר שוועדת השרים לחקיקה אישרה את ההצעה, אישרה אותה גם ועדת הכנסת בדיון מיוחד, במסגרתו אישרה קיצור הליכי חקיקה לחוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנימן נתניהו בסיעת ממשלה. עומר מירון
תכוונו שעונים ל-4 בספטמבר. נתניהו בישיבת הסיעה, היום/עומר מירון

ההכרזה הגיעה לאחר המבוכה אתמול בוועידת הליכוד, כאשר החברים דרשו לקיים הצבעה חשאית על בחירת יו"ר הוועידה, למורת רוחו של ראש הממשלה ובניגוד לדעתו. מלבד נתניהו, מתמודדים על התפקיד ח"כ דני דנון והשר מיכאל איתן. לאחר המחאה הוחלט לדחות את ההצבעה בנושא, ונתניהו לא הצליח לעמוד במשימה שהגדיר לעצמו.

הבחירות בפתח - כותרות אחרונות
מופז: יחימוביץ’ מכרה האידיאולוגיה עבור מנדטים
נתניהו הצהיר רשמית: ”הבחירות יתקיימו ב-4 בספטמבר”
מליאת הכנסת תצביע היום על פיזורה: ”הושגה הסכמה”

(עדכון ראשון: 16:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully