וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון הסברה: "מנהיגים פלסטינים מקדמים השמדתנו"

פנחס וולף

14.9.2011 / 3:10

בסרטון השני מסוגו, שנפתח תחת הכותרת "המציאות על תהליך השלום", מסביר סגן שר החוץ, דני אילון, את "הסרבנות הפלסטינית לשלום לאורך ההיסטוריה" ואת מטרת הקמת הארגון לשחרור פלסטין

סגן שר החוץ, דני אילון, השיק אמש (שני) בשנית מהלך הסברתי באתר יו-טיוב, בו הציג את גרסתו לאי הצלחת תהליך השלום במשך השנים - גרסת העובדות, על פי ישראל. בסרטון, המשלב אנימציה, מציג סגן השר אילון את העובדות ההיסטוריות, כביכול, בסכסוך הישראלי-פלסטיני.

הפנייה הפלסטינית לאו"ם - כותרות אחרונות:
קלינטון: ”הדרך לפלסטין אינה חולפת בארה”ב”
לקראת הפנייה לאו”ם: בגדה תופרים דגלים במרץ
אילון על הכרה חד צדדית: ”נשקול לספח שטחים בגדה”

בסרטון הקודם, שפורסם לפני כחודשיים, קבע אילון כי ההתנחלויות הן חוקיות. הפעם, אילון מציג את העובדות ההיסטוריות למה שהוא מגדיר "הסרבנות הפלסטינית לשלום לאורך ההיסטוריה". הסרטון, שנפתח תחת הכותרת "המציאות על תהליך השלום", עתיד להיות מוקרן במאות בתי ספר ברחבי העולם, כחלק מתכנית הלימוד על הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"איזו פלסטין הם ניסו לשחרר?"

בסרטון תוהה אילון מדוע הוקם אש"ף (ארגון לשחרור פלסטין) כאשר שטחי יהודה ושומרון היו בשליטה פלסטינית, אם אכן הסיבה לכך שאין שלום היא הנוכחות הישראלית ביהודה ושומרון. "איזו פלסטין הם ניסו לשחרר?", הוא שואל, "הסמל של אש"ף מספק לנו תשובה: הארגון הוקם כדי למחוק בכוח את מדינת ישראל כולה מהמפה של המזרח התיכון, מטרה שנקבעה באמנה שלהם".

בהמשך, מציג אילון את גרסתו להשתלשלות הדברים ממסקנות ועדת פיל ב-1937, שהמליצה להעניק לצד הערבי 96% מהשטח שיועד לישראל לאחר הצהרת בלפור, דרך סירובם של הפלסטינים לתכנית החלוקה ב-1947. "הערבים המשיכו לומר 'לא'. הם המשיכו לתקוף ללא רחמים, תוך שהם משתמשים ביהודה ושומרון כמוקד לשליחת התקפות, עד שישראל סיפחה את האזור במלחמה של הגנה עצמית ב-67'", מסביר אילון, "הם המשיכו לבחור בכוח במקום במשא ומתן, ובמהלך ועידת חרטום שמענו שוב: 'לא, לא, לא'".

"ומה ניתן להסיק?", שואל אילון בסיכום הסרטון ומשיב: "הסכסוך לא החל בשל הנוכחות הישראלית ביהודה ושומרון. הסיבה האמתית לסכסוך עד היום היא מסורת ארוכת שנים של הפלסטינים לומר 'לא'. מנהיגים פוליטיים ודתיים מקדמים ללא הרף את השמדת מדינת ישראל". לדבריו, "ישראל אמרה 'כן' במשך שנים והוכיחה זאת בהסכמי השלום עם ירדן ומצרים. אז איך מתקדמים מכאן? עם קצת רצון טוב, עם הכרה בזכות להגדרה עצמית ופשרות אמיתיות של שני הצדדים. על הפלסטינים לוותר על החלטתם הבלתי מתפשרת של כוח על חשבון משא ומתן".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully